Gå til innhold

Maria Amelie kastes ut.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er også trist at hun blir tilbudt jobb i hytt og pine, mens tusenvis av ærlige norske studenter sliter med å få jobb etter endte studier.

Ja, det er trist at norsk studenter ikke klarer å gjøre seg attraktive nok. De får kanskje bli flinkere til å studere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såvidt jeg har forstått, har hun oppholdt seg her ulovlig i 8 år.

Det er godt mulig at loven bør endres, men inntil den nå eventuelt blir det, så bør alle behandles likt.

Jeg synes heller ikke noe om alle sympatierklæringene hun får fordi saken havner i media.

Skrevet

Jeg synes heller ikke noe om alle sympatierklæringene hun får fordi saken havner i media.

Så du synes ikke noe om at folk får sympati for en sak de kjenner til? Hva er det du ønsker? At folk skal vise sympati til noe de ikke vet noe som helst om?!

Jeg har en sak jeg har lyst til at du skal sympatisere med. Men jeg kan ikke fortelle deg noe om den, for ellers strider vi mot dine prinsipper! Men vil du støtte saken? Pliiis?

Du skjønner at media er en ypperlig måte å spre et budskap og fremme din sak til flest mulig? Jo flere som kjenner saken din, jo større sannsynlighet for at folk sympatiserer med din sak. Rart det der. Har du problemer med at det er for mange som sympatiserer? Bør vi ha en øvre grense? Ti stykk, kanskje?

Skrevet (endret)

Såvidt jeg har forstått, har hun oppholdt seg her ulovlig i 8 år.

Det er godt mulig at loven bør endres, men inntil den nå eventuelt blir det, så bør alle behandles likt.

Hvis en Norsk mafia hadde vært ute etter deg, og du hadde rømt, ville du da ha jugd og bløffet og oppholdt deg ulovlig i et annet land, eller ville du bare ha spilt med åpne kort, og blitt sendt tilbake til det landet der organiserte bander var ute etter å avlive deg?

Jeg vil påsta at alle har plikt til å ta vare på eget liv og helse, til og med om man må gjøre så stygge ting som å skaffe seg falsk leg. , og leve under falsk identitet.

Husk også at de først rømte internt i Russland, men forsto at det faktisk ikke var trygt. Deretter valgte de å rømme til utlandet, på en kriminell måte (falsk id). De hadde faktisk forsøkt å gjøre det Norge ønsker at flyktninger skal gjøre, rømme internt i opprinnelseslandet.

Endret av I Grosny
Skrevet

Russland er ikke landet hvor flest asylsøkere kommer fra. Det er Somalia, Irak, Afghanistan og Eritrea.

Jeg sjekket tallene nå og må beklage, mine tall var gamle, russere er ikke lengre den største gruppa av asylsøkere, tallene har gått ned i de siste årene. Allikevel utgjør de fortsatt en stor gruppe, spesielt hvis man ser på alle gamle sovjetiske land tilsammen, og ikke bare Russland.

Her er en report fra UDI Asylsøknader fordelt på statsborgerskap 2000-2009 .

Skrevet

Og delen av Russland som ikke er en del av Europa er neste like stor som Europa inkl. europeisk del av Russland. Russland er to ganger så stort som USA og 50 ganger større enn Norge. Liten andel av landet er bosatt. Siden vi er innom geografien, og greit å ha i bakhodet der vi tror det bare er å dra tilbake til Kaukasus, og "stikke" innom Moskva, eller ta en "kjapp" tur til St. Petersburg.

Hun har jo bodd i Moskva i flere år, og det er da null problem å dra til Moskva fra de aller fleste stedene i Russland. Millioner av folk fra Kaukasus har gjort det allerede. Landet er enormt og bare en bitteliten del av landet er det et visst konfliktnivå

• Liker 1
Skrevet

Det er på høy tid!

All den tid hun har hatt ulovlig opphold her i landet i 8-9 år.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller beholdt Maria Amelie her i landet, istedet for den somaliske familien som bor borti gaten her. Jeg er på ingen måte rasist, men disse har 13 barn og alle barna er uoppdragne drittunger. De er allerede småkriminelle og verre skal det bli. Foreldrene jobber IKKE, ingen av dem, og mottar diverse stønader fra det offentlige istedet. Hele familien sitter trødd foran TV-en dagen lang rett og slett - ikke rart siden de ikke kan ett eneste ord norsk noen av dem. Barna har selvfølgelig lært seg et par setninger, men ungene gjør det veldig dårlig på skolen og får nok en lav plass i samfunnet læll.

Maria Amelie kommer til Norge, lærer seg kulturen, lærer seg perfekt norsk, skriver EN BOK! og bidrar mer til det norske samfunnet enn så mange andre innvanderer/asylsøkere at det er fantastisk. Jeg har ingenting imot mennesker fra andre land, men jeg ville beholdt de som respekterer Norge over de som ikke gjør det.

• Liker 2
Skrevet

Hvor er dislike knappen når du trenger den? :nei:

Skrevet

Denne saken viser tydelig hvilket ansvar og hvilken makt media har. De hauser opp en enkeltsak og skaper massesuggesjon av den, mens ingen bryr seg om tusener av tilsvarende saker som skjer omtrent daglig.

Og folk lar seg påvirke. De møter opp med bannere og fakler til tross for at de knapt har noe kunnskap om saken. Enkelte politikere snur kappen etter vinden og uttaler seg mot bedre viten.

Heldigvis har Stoltenberg talt klar tale. Det skal være likhet for loven. Den som roper høyest er ikke den som alltid skal få viljen sin.

Så vandrer media ukritisk videre og finner noe annet de kan selge, og denne saken blir glemt.

• Liker 3
Skrevet

Da gjenstår det vel bare å si...

AU REVOIR! :danser:

Du er klar over at det der betyr "på gjensyn", ikke sant? :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Du er klar over at det der betyr "på gjensyn", ikke sant? :fnise:

Joda. Jeg kan gjerne titte innom henne med noen ulltepper når jeg er på ferie i St.Petersburg i påsken.

Skrevet

Joda. Jeg kan gjerne titte innom henne med noen ulltepper når jeg er på ferie i St.Petersburg i påsken.

Hva er problemet ditt? Klarer du virkelig ikke å sette deg inn i andre mennesker situasjoner? Det er mangel på EQ det du viser nå.

• Liker 1
Gjest chickpea
Skrevet

Hva er problemet ditt? Klarer du virkelig ikke å sette deg inn i andre mennesker situasjoner? Det er mangel på EQ det du viser nå.

Tenk å være så heldig å være født i verdens beste land med uendelige muligheter, men allikevel være så lite sympatisk at man FRYDER seg når andre mindre heldige mister alt.. Patetisk og kvalmt synes jeg det er og godt bevis på at bakgrunnen er ikke alltid det som utgjør hvorvidt en person bidrar til samfunnet på en positiv måte.

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil heller beholdt Maria Amelie her i landet, istedet for den somaliske familien som bor borti gaten her. Jeg er på ingen måte rasist, men disse har 13 barn og alle barna er uoppdragne drittunger. De er allerede småkriminelle og verre skal det bli. Foreldrene jobber IKKE, ingen av dem, og mottar diverse stønader fra det offentlige istedet. Hele familien sitter trødd foran TV-en dagen lang rett og slett - ikke rart siden de ikke kan ett eneste ord norsk noen av dem. Barna har selvfølgelig lært seg et par setninger, men ungene gjør det veldig dårlig på skolen og får nok en lav plass i samfunnet læll.

Maria Amelie kommer til Norge, lærer seg kulturen, lærer seg perfekt norsk, skriver EN BOK! og bidrar mer til det norske samfunnet enn så mange andre innvanderer/asylsøkere at det er fantastisk. Jeg har ingenting imot mennesker fra andre land, men jeg ville beholdt de som respekterer Norge over de som ikke gjør det.

Der traff du spikeren! Det er akkurat slik de nissene som står å vifter med plakater i Oslo tenker. Stakkars jente. Med så fin utdannelse og alt. Dessuten ser hu jo norsk ut. Patetisk!

Hu har oppholdt seg i Norge i 8 år - ulovlig! Studert uten ID - dokumentforfalskning, og jobbet og solgt bøker - uten å betale svart. Hu er 25 år - og dette mediahysteriet er meget godt regissert.

Våkn opp!

Den somaliske familien borte i gata de skal ha akkurat samme muligheter. Eller vil du ha det så at naboens barn skal få gå i barnehage, ikke betale skatt, mens du har helt andre vilkår for å leve i det samme samfunnet? Bruk hode!

• Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Vi henter allerede inn 14000 utenlandske ektefeller i året.

Og DET skremmer meg.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...