Gå til innhold

Sex for ekteskap = hor?

Fremhevede innlegg

Gjest Ms. Raggsokk
Skrevet

Avsporing fra denne tråden. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=533674

Det du forsøker å si er at så lenge hun er ei hore så ordner det seg?

Er man "hore" om man har seg med noen før ekteskapet?

Hore er man ikke før man tar seg betalt for sex, derfor skriver jeg "hore"

Det jeg forsøker å si, er at hun vel får finne seg en mann med bra utstyr da, om det er det hun ønsker seg, og gifte seg med han. Man er ikke hore da, mener jeg.

Fra norsk ordliste:

hore v1 (norr hóra) drive hor

hor -et (norr hór) seksuelt forhold mellom en gift person og andre enn ektemaken (be)drive h-

Det Ms. Raggsokk sa var at så lenge TS er ei hore så går det bra.

Hun sa vel at TS burde ha sex før ekteskap for å være sikker på å finne en godt utrustet en, ikke at TS skulle ha forhold til en gift person/være gift og ha sex med andre? Eller tolket jeg innlegget helt feil?

Sex utenfor ekteskapet = hor.

Ei som har sex uten å være gift = hore.

Derfor kalles prostituerte for horer. *duh!*

Jeg har et helt annet syn på hva en hore er. Jeg anser virkelig ikke meg selv som en hore til tross for at jeg driver med sexuell omgang til tross for at jeg ikke er gift. Jeg trodde at man ikke var hore før man tok seg betalt for sex.

Hva mener du? Er man en hore når man har sex utenfor ekteskap?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg mener at man er hore først når man tar betalt for sex. Og vis ikke.. ja da er verden fylt med horer. Og det er nesten synd å si det, men vist man ikke har sex før ekteskapet så er det vanskelig å beholde en kjæreste. Jeg for min del kunne ikke vert i et forhold uten sex.

Skrevet (endret)

Man er ikke prostituert med mindre mann tar betalt for sex. Vårt samfunn har et åpent syn på sex, noe jeg er glad for. Det gjør at sex ikke er så skambetont, selv om enkelte jobber iherdig for å få det til å bli det igjen (f.eks. overnevnte gjest). Å drive hor er enten å være gift og ha sex med en man ikke er gift med, å ha sex med en som er gift eller å ha et seksuelt forhold som går mot samfunnets seksualnormer. Nå for tida er det normen at man kan ha sex uten å være gift.

Endret av Airi
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Hæ? Jeg forstår ikke slutningen til gjest. I følge definisjonen over er det hor dersom en gift person har sex med en annen enn sin ektemake, altså det vi vanligvis kaller utroskap. Men å slitere derfra til at det å ha sex utenfor ekteskapet skal betegnes som hor, slik dette defineres over, er jo søkt?

Nei, jeg mener ikke at man er en hore dersom man har sex utenfor ekteskapet.

Endret av Violet Hill
Skrevet (endret)

Hvis det er et ord som er misbrukt mer i norsk språk enn "rasisme" og "snillisme" til sammen, så er det ordet "hore". Såpass mye at om noen hadde kalt meg det, så hadde jeg bare ledd og ikke blitt et snev av støtt eller provosert. Man er ikke hore om man har sex før ekteskap, sex i ung alder, sex med folk med en annen etnisitet, kultur eller religion eller sex med mange. Man er hore om man tar betalt for seksuelle tjenester. Punktum.

Endret av Tabris
  • Liker 2
Gjest MikeWaters
Skrevet

For noen menn betyr hore alle kvinner som ikke vil ha sex med de.

• Liker 1
Skrevet

:ler:

Skrevet

Og for noen kvinner betyr det den pene jenta som stjeler all oppmerksomheten.

Gjest MikeWaters
Skrevet

Og for noen kvinner betyr det den pene jenta som stjeler all oppmerksomheten.

Og for noen menn/kvinner betyr det en kvinne som har hatt mer sex enn de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...