Gjest Galithralia Skrevet 12. januar 2011 #21 Skrevet 12. januar 2011 Det kan ta litt tid å komme gjennom passkontrollen på grunn av kø, men ellers pleier de ikke å være vanskelige bare for å være det. De sjekker passet nøye, og du skal avgi fingeravtrykk og fortelle hva du har tenkt å gjøre i USA, men stort verre enn det er det faktisk ikke. God tur til dere begge. Ja det vel det vanlige? Men de som reiste nå, en av guttene som skulle besøke kjæresten sin måtte svare på alle mulige terrorist spørsmål hehe - om han hadde bomber i skoene, om han var sikker på at han hadde en kjæreste i landet etc Så tror jeg må forberede meg i og med at jeg ikke ser så skandinavisk ut
Gjest Koala Skrevet 13. januar 2011 #22 Skrevet 13. januar 2011 Mye rart i denne tråden synes jeg.. Det er normalt IKKE visumplikt til USA for nordmenn. Det du trenger er et dokument som heter ESTA. Fra i høst koster det noen få dollar å få det. Opplysninger om dette ligger på den amerikanske ambassadens hjemmeside. ESTA besvares normalt elektronisk i løpet av kort tid. Dersom du før innvilget ESTA trenger du ikke visum. Du trenger heller ikke ta med deg ESTA dokumentet når du reiser til USA, men det er jo like greit å gjøre det for å unngå misforståelser. ESTA gjelder i to år (hvis ikke dette har blitt endret nylig) Dersom du har en dom er det ikke automatisk slik at du får ESTA. Da tar du kontakt med ambassaden.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå