Gå til innhold

Noen som kan hjelpe meg?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hei.

Nå nærmer det seg snart et år siden min bestevennine mistet sin mor. Jeg har veldig lyst til å gi henne et kort med et dikt inni. Men jeg lurte på om noen av dere vet om et dikt som kan passe. (Nå har det seg slik at hennes mor tok selvmord, da hun var veldig syk). Men jeg tenkte ikke at det skulle omhandle så veldig mye om akkurat det. Lurte bare på om det fantes et fint dikt der ute, som jeg kunne gi henne. Håper dere har noen gode tips til meg, som jeg kan bruke.

Med vennlig hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Heisann!

Du kan gi henne ett hvilket som helst dikt, kort.

Hun vil være evig takknemlig for at det ikke er glemt.

For at hun ikke er den eneste som husker. At du er der for henne, og husker sammen med henne. Hun kommer til å huske for alltid, og det beste du kan gjøre er å huske sammen med henne, slik at hun slipper i li alene i sorgen og savnet. Du er en flott venninne, og jeg håper og tror at dere har knyttet ett sterkt bånd i året som har vært. Du viser stor kjærlighet til henne med å ikke la sorgen hennes passere, selv om tiden gjør så.

Dagen ett år etter at min venninnes mor døde(selvmord) gav jeg henne ett kort hvor jeg skrev :

Kjære XXX

Venner er familien man selv velger, og jeg er jammen glad jeg valgte deg. Kjempe glad i deg!

Klem fra XXX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikkje eiga kvarandre av Arne Ruset, er eit vart og vakkert dikt.

"Vi kan ikkje eiga kvarandre,

tusen dikt har fortalt oss

at vi ikkje kan eiga kvarandre

men vi kan låne kvarandre

og gløyme levere attende"

Den dag kjem aldri av Aasmund Olavson Vinje er også veldig fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Tusen takk for svar fra dere.

Dette gikk skikkelig inn på henne, da hun nettopp hadde fått sitt første barn, og han var bare 11 uker da moren begikk selvmord. Det var en vakker begravelse, og da minnestunden var over og jeg skulle dra hjem, så gikk jeg bort til henne og ga henne en god klem og et dikt som jeg hadde skrevet selv til henne. Dette ble hun veldig glad over. Så jeg tenkte nå på 1 årsdagen så skal jeg gi henne en rose og et dikt. Jeg har enna litt tid på meg, så jeg skal nok finne frem til det riktige. Men er glad om dere kommer med flere, slik at jeg har noen å velge mellom. Jeg og min vennine har et veldig nært bånd, hun er fadder på mitt barn.

Jeg tenker på hennes mor nesten hver dag, jeg har alltid vanket der mye opp gjennom barndommen, da jeg og min vennine var nærmeste naboer. Vi har gått i lag siden barnhagen og til og med ut vidergående skole. Når det skal være sagt så var moren hennes utsatt for en ulykke, og ble ganske dårlig av den grunn. Var gjennom flere operasjoner men ingenting hjalp, så til slutt valgte hun og ta sitt eget liv. Så det sier seg selv hvor vondt moren må ha hatt det, når hun nettopp var blitt bestemor til en liten gutt på 11 uker,og skulle bli bestemor igjen om noen måneder.

Takk til dere så langt, og bare kom med flere dikt hvis dere har noen, eller andre ting.

Hilsen meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...