Antlers Skrevet 20. januar 2011 #21 Skrevet 20. januar 2011 (endret) Ts her..takk for oppmuntringen antlers.. det her skyldes vel at i "vanlige" butikker selger de bare cup opptil d..noenganger e. Og dette er med på å forvrenge bildet. Med en gang man må på "spesialforretning" for å kjøpe seg undertøy begynner man å føle seg spesiell. Det bør jo ikke være sånn. Jeg blir ofte spurt om bh str min, av ren beundring som oftest. Men jeg synes nå at det blir kjempeflaut å fortelle noen at jeg har str 70H... kan nesten allerede nå se for meg mine venninners måpende fjes...for dem er "normal" cupsts a-d og da vil jo H høres nesten utenomjordisk ut....huff...nei kanskje det bare er jeg som overdriver her... Som jeg tidligere nevnte bruker jeg selv 75H, og det er ingen som har tippet på mer enn DD (som uansett er teit å tippe på, siden størrelsen på en DD kommer helt an på hvilken omkrets man har). Vi må rett og slett slutte å tenke på cupen i seg selv som stor, siden det alltid er differansen mellom omkrets rundt brystene og omkrets under som gir rett cup. Ei med 95C vil f.eks ha bryster som ser mye større ut enn både dine og mine, til tross for mindre cup. Helt enig i det du sier om at det er dumt med spesialbutikker (ikke minst fordi ting koster langt mer der), men vi kan jo håpe på at flere begynner å handle der, slik at billigkjedene taper stort, og etterhvert ser nytten av å ha et godt utvalg. Brystene får en mye finere fasong når man bruker riktig størrelse, så da kan du jo bare forberede deg på mer skryt, haha. Jeg synes du skal oppfordre alle dine venninner til å ta seg en tur innom spesialbutikk, jeg. De fleste kommer nok til å få et helt nytt perspektiv på hva som er stort og hva som er smått - hva som er normalt og hva som er "utenomjordisk" Endret 20. januar 2011 av Antlers
Antlers Skrevet 20. januar 2011 #22 Skrevet 20. januar 2011 Et bilde (eller to) sier mer enn tusen ord: http://www.tazspeaks.com/uploads/images/sugarchilliblog/sugarchilli-cups-2.jpg http://www.tazspeaks.com/uploads/images/sugarchilliblog/sugarchilli-cups-1.jpg
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2011 #23 Skrevet 20. januar 2011 Hva koster det å få seg målt på en slik butikk? Syns selv det er vanskelig å finne rett størrelse... har en bh i størrelse 70d, og en i 75d, den i 75 føles mye mindre og trangere (ubehagelig) å ha på, selv om all logikk sier at det ikke skal være sånn. Når jeg skal prøve bher må jeg liksom ha med meg fem forskjellige størrelser inn i prøverommet. Eh, uansett, har også ganske stor forskjell på puppestørrelsene, er det noe de på spesialbutikkene tar hensyn til når de måler? Og om de finner ut at man bør ha forskjellig cupstørrelse på de to, lages det? Og, eh... hvor mye koster bhene i slike butikker?
Gjest brutal_mann Skrevet 20. januar 2011 #24 Skrevet 20. januar 2011 Får du fysiske plager av puppene? Hvis ikke så er de ikke for store.
Antlers Skrevet 20. januar 2011 #25 Skrevet 20. januar 2011 Hva koster det å få seg målt på en slik butikk? Syns selv det er vanskelig å finne rett størrelse... har en bh i størrelse 70d, og en i 75d, den i 75 føles mye mindre og trangere (ubehagelig) å ha på, selv om all logikk sier at det ikke skal være sånn. Når jeg skal prøve bher må jeg liksom ha med meg fem forskjellige størrelser inn i prøverommet. Eh, uansett, har også ganske stor forskjell på puppestørrelsene, er det noe de på spesialbutikkene tar hensyn til når de måler? Og om de finner ut at man bør ha forskjellig cupstørrelse på de to, lages det? Og, eh... hvor mye koster bhene i slike butikker? Det koster ingenting å bli målt. Ikke alle bruker målebånd, det er mange som rett og slett måler ved å se hvordan BH'en sitter på deg (de er grundige, trekker og drar her og der i BH'n), og deretter går opp/ned i omkrets/cup, alt ettersom hva som er galt. Du skal alltid kjøpe BH som passer til det største brystet, så kan du heller fylle ut med innlegg om det blir for stort for det andre. Mange med forskjellig størrelse som liker "kyllingfiletinnlegg" http://images.villageorigin.com/001052-001/001.jpg , men om forskjellen ikke er veldig stor kan du bruke vanlig innlegg i stoff. På Change koster de rimeligste BH'ene (som jeg har sett) rundt 350 kr, men det er mye å spare når det er salg - jeg kjøpte et sett med BH og truse for den nette sum av 164 kr her om dagen
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. januar 2011 #26 Skrevet 20. januar 2011 Det koster ingenting å bli målt. Ikke alle bruker målebånd, det er mange som rett og slett måler ved å se hvordan BH'en sitter på deg (de er grundige, trekker og drar her og der i BH'n), og deretter går opp/ned i omkrets/cup, alt ettersom hva som er galt. Du skal alltid kjøpe BH som passer til det største brystet, så kan du heller fylle ut med innlegg om det blir for stort for det andre. Mange med forskjellig størrelse som liker "kyllingfiletinnlegg" http://images.villageorigin.com/001052-001/001.jpg , men om forskjellen ikke er veldig stor kan du bruke vanlig innlegg i stoff. På Change koster de rimeligste BH'ene (som jeg har sett) rundt 350 kr, men det er mye å spare når det er salg - jeg kjøpte et sett med BH og truse for den nette sum av 164 kr her om dagen Eneste er at man får litt kjøpepress. Da jeg var på triumph begynte hun å finne fram masse bher til meg, så jeg følte meg litt forplikta til å kjøpe en, selv om jeg heller ville kjøpe noen billigere på hm eller cubus
Antlers Skrevet 20. januar 2011 #27 Skrevet 20. januar 2011 Eneste er at man får litt kjøpepress. Da jeg var på triumph begynte hun å finne fram masse bher til meg, så jeg følte meg litt forplikta til å kjøpe en, selv om jeg heller ville kjøpe noen billigere på hm eller cubus Ja, men slik kan man vel føle det i de fleste butikker når man først har spurt om hjelp til noe. Det er uansett ikke kjøpeplikt Det kan jo også hende at BH'n for en gangs skyld sitter så godt at man føler man bare må ha den. Slik var det ihvertfall for meg, når jeg for en gangs skyld var helt rett i ryggen, brystene ikke var sammenklemt inne i cupen og stroppene ikke åt seg inn i skuldrene. Hadde jeg hatt en størrelse jeg kunne få tak i fra en billigere butikk, hadde jeg nok heller handlet der til vanlig.
Gjest BettyBoop28 Skrevet 20. januar 2011 #28 Skrevet 20. januar 2011 Ja, men slik kan man vel føle det i de fleste butikker når man først har spurt om hjelp til noe. Det er uansett ikke kjøpeplikt Det kan jo også hende at BH'n for en gangs skyld sitter så godt at man føler man bare må ha den. Slik var det ihvertfall for meg, når jeg for en gangs skyld var helt rett i ryggen, brystene ikke var sammenklemt inne i cupen og stroppene ikke åt seg inn i skuldrene. Hadde jeg hatt en størrelse jeg kunne få tak i fra en billigere butikk, hadde jeg nok heller handlet der til vanlig. Jeg vet det ikke er kjøpeplikt men jeg følte hun hadde blitt sur om jeg bare hadde gått uten å kjøpe noe. Hun virka litt sånn sur gammalt hespetre hehe
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå