Gå til innhold

Jeg tjener så lite...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har jobbet i "nyjobben" nå i 6 mnd'r. Det er en lederstilling i vaktbransjen. Jeg jobber kun 50% pga jeg tjener mer på å jobbe natt i en annen jobb.

Jeg har kun 10.000 før skatt i mnd. Jeg sitter igjen med 7.000 i mnd etter skatt i nyjobben. Jeg jobber 40 % natt i den andre jobben. Der har jeg 9.000 etter skatt. Så tilsammen har jeg en månedslønn på rundt 16.000 utbetalt.

Jeg jobber bare senvakter i nyjobben (i vaktbransjen har du ikke tillegg før etter kl 9. Arbeidsdagen min SLUTTER kl 9)

Jobber også en lørdag i mnd.

Jeg elsker denne jobben, men jeg hater lønna.

Er det bare jeg som er utakknemlig her, Eller er dette en veldig dårlig månedslønn? Skulle jeg jobbet 100 i vaktbransjen hadde jeg hatt enda mindre i mnd. Derfor velger jeg å jobbe natt vedsiden av...

Synes at for en lederstilling å være, Så er det veldig lite.

Er ikke mye ekstra i mnd jeg får for det administrative. Men alle som jobber i vaktbrabsjen vet dette. At det ER mye senvakter og generelt dårlig timesbetalt.

Det er 150 kr i t.

Er 16.000 utbetalt i mnd veldg dårlig for å jobbe 90% ????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hørtes veldig lite ut ja!

Selv har jeg 40 % stilling, og tjener 11 700 kr brutto i måneden med fastlønna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes veldig lite ut ja!

Selv har jeg 40 % stilling, og tjener 11 700 kr brutto i måneden med fastlønna!

Mhm. Jeg har ca 13.500 brutto i min 40% stilling. Men det er jo nattjobbing da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med leder?

Vaktleder, objektleder, driftsleder?

Er jo vesentlig lønnsforskjeller i disse rollene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt høres det lavt ut for lederstilling.

Men det avhenger jo av hvilket lederansvar du har. Spesielt om du har budsjett og/eller personalansvar. Når det er sagt så er det viden kjent at man i vekterbransjen lønnes helt på minimum.

Tør jeg spørre hvorfor du ikke jobber 100% i gamlejobben?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du med leder?

Vaktleder, objektleder, driftsleder?

Er jo vesentlig lønnsforskjeller i disse rollene.

Områdeleder...Er vel samme som objekt og vaktleder? Driftsleder tjener betydelig mye mer .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Områdeleder gir 1350 i tillegg, og skal stå som en egen post på lønnsslippen din.

Du burde nok _hvertfall_ ha 13000 før skatt for vaktjobben din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tjener du for lite ja. I vaktbransjen er det en tariff å forholde seg til.

her kan du lese om hva du skal ha:

http://www.nhoservice.no/getfile.php/Filer/Juridiske%20dokumenter/Vekteroverenskomsten%202008-2010.pdf

det er riktignok den gamle, kom en ny i 2010 som er noe høyere igjen.

alt dette stemmer det...untatt risikotilegget...har ikke sett noe til det, men det var jo så lite at. ska sjekke lønnsslippen neste gang om det tillegget er der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Områdeleder gir 1350 i tillegg, og skal stå som en egen post på lønnsslippen din.

Du burde nok _hvertfall_ ha 13000 før skatt for vaktjobben din.

jeg har dette tillegget. Men kommer alikevell ikke opp i mer enn rundt 10.000

Jobber tre dager i uka pluss en lørdag i mnd. Det er akkurat 50 %.....

Vurderer seriøst å søke på noe annet. Synes denne lønna er latterlig, med tanke på hvor mye jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Hva står det på lønnslippen din da; Står det mnd.lønn og så en sum, el.står det f.eks 77t * timelønna (som er lønna til en i 50% stilling). Så kommer helgetillegg, områdeleder osv i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva står det på lønnslippen din da; Står det mnd.lønn og så en sum, el.står det f.eks 77t * timelønna (som er lønna til en i 50% stilling). Så kommer helgetillegg, områdeleder osv i tillegg.

Nå har jeg ikke slippen forran meg her. Men det står timesbasert. Har ikke fastlønn, så står timer og tilegg ja.

Husk at jeg jobber bare 5-timers dager. Er dette som ødelegger hele lønna. Hadde det bare vært en 8 timers dag :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

Har du kontrakt på 50% skal du lønnes etter det selv om du jobber mindre enn de 77t du skal ha. Det har du krav på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg ikke slippen forran meg her. Men det står timesbasert. Har ikke fastlønn, så står timer og tilegg ja.

Husk at jeg jobber bare 5-timers dager. Er dette som ødelegger hele lønna. Hadde det bare vært en 8 timers dag :(

Snakka med en kollega nå og han mener timessatsen er 144 i t nå. (begynnerlønn)

Noen som vet hva lørdagstilegg er da? Er vel sikkert bare tilegg etter kl 18.00 tenker. Er da vi går hjem på lørdagene. Er gjort slik at man omtrent ikke skal tjene noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pellepirat

144 kan nok stemme. 144*77= 11088. + omr.leder 1350 = 12438. Det skal du da altså hvertfall ha. Lørdagstillegget starter kl.15 tror jeg og er på hele 23kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du kontrakt på 50% skal du lønnes etter det selv om du jobber mindre enn de 77t du skal ha. Det har du krav på.

Ja jeg har kontrakt på 50 %, men tror IKKE sjefen min gir meg den lønna uavhengi av hvordan jeg jobber. altså tra jeg meg fri et par dager, Trakkes jeg i lønn for de.

Hvor står det at man har krav på 50% lønn uansett? Finnes ikke fastlønnssystem i denne jobben. Eller vekterbransjen så vidt jeg vet....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

144 kan nok stemme. 144*77= 11088. + omr.leder 1350 = 12438. Det skal du da altså hvertfall ha. Lørdagstillegget starter kl.15 tror jeg og er på hele 23kr.

Men jeg blir betalt for 65 timer. Jeg blir kun betalt for det jeg jobber.

Når jeg og sjefen satt opp timene mine, Regnet HAN ut at det ble 50 %, Men det kan jo ikke stemme ettersom jeg jobber tre ganger i uken og 5 timer pr dag. + en lørdag(med 23 t i tilegg) = 10 timer.

Dette blir nøyaktig 10310 kr i mnd. + da 1350 = 11660

men dette er jo bare småpjask regning vi gjør nå. hehe.

Men uansett, Jeg tror jeg bare for betalt for timene jeg jobber. Ikke for selve prosenten jeg er satt opp.

På lønnsslippen min står det 10.000 + hver mnd..Altså står det sjeldent mer enn 11.000

Avhengi av hvordan jeg jobber. Så det kan ikke være fastlønn hvertfall. Ettersom lønna varierer etter mine timer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en arbeidskontrakt??

Joda har det. Et lettskrevet ark. Ikke mye det står på det da akkurat...Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...