Gå til innhold

Gatroluxpanne


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

For snart 1 år siden kjøpte jeg en Gastrolux panne på obs. Det fulgte med noen papirer man måtte sende inn for at garantien skulle gjelde. Dette glemte jeg helt av og finner heller ikke kvitteringen. Nå har belegget i bunnen begynt å få bobler. Er det bare å kaste panna da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bruke reklamasjonsretten i stedet for garantien...

Det er Kjøpsloven eller Forbrukerkjøpsloven som gjelder i så tilfelle - og den finner du på www.lovdata.no (velg lover og så alle(mener jeg)). Der kan du søke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo ikke mye du skulle ha gjort uten garanti og kvittering - men jeg hadde villet tatt med meg panna til butikken - evnt. tatt kontakt med de som importerer den og spurt.

Hvis du betalte med kort kunne du jo pørve å finne transaksjonen som viser at det er trukket et beløp tilsvarende enn g.panne. og bruk det som bevis for at du har kjøpt den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få butikken til å sende pannen din inn til Gastrolux!

Da kan de se hva som har skjedd, om det er bruker- eller produksjonsfeil.

Har jobbet i kjøkkenbutikk, sjelden det var reklamasjoner på Gastrolux egentlig!

I de få sakene vi hadde fikk kunden ny..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få butikken til å sende pannen din inn til Gastrolux!

Da kan de se hva som har skjedd, om det er bruker- eller produksjonsfeil.

:Nikke: Det høres ut som om det må være produksjonsfeil eller noe. Har aldri hørt om at sånt har skjedd med en Gastroluxpanne - også etter ett år da :o

Alle G. panner har et nummer trykket under. Der kan importør/produsent finne ut av når pannen ble laget - er det innenfor garantitiden skulle saken være grei, hvis ikke håper jeg at de gir deg en ny uansett!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...