AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #21 Skrevet 10. januar 2011 Kjøp ny post kase. Spør om de kan dempe seg. Har de unger selv kan det jo være de som driver og tuller? Mulig de ikke vet det? Kan ikke kjøpe ny postkasse når jeg tenker å flytte så snart det lar seg gjøre, har lett i over et halvår etter ny leilighet men det er ikke enkelt å finne noe når det er så lite til leie her. Ja de har unger selv, som hopper og bråker, men de er de selv som tuller i totida på nattestid. De er fullstendig klar over det, men de har ikke respekt for at det bor folk under de, og de har ikke lydhimling på huset, slik at det er meget lydt. Ja, jeg vet at jeg må flytte, men det er så uholdbart i mellomtida. De har ødelagt så mye for meg.
Rabadamtimtim Skrevet 10. januar 2011 #22 Skrevet 10. januar 2011 Jeg mistenker de sterkt for å åpne posten min, har funnet brev fra sykehuset bl a som er blitt åpna og konvolutten har vært helt åpen, hentelapper jeg aldri har fått, ungen deres ringer og stikker av og glor inn stuevinduene i tide og utide, de stamper i gulvet sent ut på natten og tidlige morgener slik at vi bråvåkner (det er aldri stille eller rolig), nå har de kasta juletreet på terassen min. Er det over grensa? Og hva kan vi gjøre med det? Respekter den private eiendoms retten!!!1 Du bor hos noen som EIER EIENDOM, du selv har og repsptere disse meneskene som faktisk er i stand til og få penger nok til og gi også deg et sted og bo!! VIS LITT TAKKNEMLIGHET!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #23 Skrevet 10. januar 2011 Respekter den private eiendoms retten!!!1 Du bor hos noen som EIER EIENDOM, du selv har og repsptere disse meneskene som faktisk er i stand til og få penger nok til og gi også deg et sted og bo!! VIS LITT TAKKNEMLIGHET! Takknemlighet for at de åpner posten og bråker til kl to hver natt? Hva med å respektere at det er JEG som betaler slik at de har råd til å ha det huset de har. Det er ikke mye respekt i det å kaste søppel på terassen som hører til leiligheten som jeg leier. 2
Rabadamtimtim Skrevet 10. januar 2011 #24 Skrevet 10. januar 2011 Takknemlighet for at de åpner posten og bråker til kl to hver natt? Hva med å respektere at det er JEG som betaler slik at de har råd til å ha det huset de har. Det er ikke mye respekt i det å kaste søppel på terassen som hører til leiligheten som jeg leier. De ønsker tydeligvis og vise omsorg for deg!! du forventer at du som ikke eier noe som helst skal få lov til og diktere dem i hva de gjør på sin eiendom og med sine eiendeler!!! SKAM DEG!
Cordelia Skrevet 10. januar 2011 #25 Skrevet 10. januar 2011 Respekter den private eiendoms retten!!!1 Du bor hos noen som EIER EIENDOM, du selv har og repsptere disse meneskene som faktisk er i stand til og få penger nok til og gi også deg et sted og bo!! VIS LITT TAKKNEMLIGHET! Ja, å åpne andres post er jo respekt for eiendomretten. De ønsker tydeligvis og vise omsorg for deg!! du forventer at du som ikke eier noe som helst skal få lov til og diktere dem i hva de gjør på sin eiendom og med sine eiendeler!!! SKAM DEG! WHAT!!!? Eh..... 3
EmmaW Skrevet 10. januar 2011 #26 Skrevet 10. januar 2011 Jeg mistenker de sterkt for å åpne posten min, har funnet brev fra sykehuset bl a som er blitt åpna og konvolutten har vært helt åpen, hentelapper jeg aldri har fått, ungen deres ringer og stikker av og glor inn stuevinduene i tide og utide, de stamper i gulvet sent ut på natten og tidlige morgener slik at vi bråvåkner (det er aldri stille eller rolig), nå har de kasta juletreet på terassen min. Er det over grensa? Og hva kan vi gjøre med det? - VET du at det er de som åpner posten din? - Er de klar over hvor godt støyen bærer ned til deg? - Har du spurt høflig om de kan flytte juletreet, evt spurt om du selv kan sette det et annet sted (jeg regner med at problemet er at du ser treet fra stuen, terassen er vel ikke i bruk på denne tiden av året)? - Har du pratet med dem om at barnet ringer på hos deg? - Har du i det hele tatt snakket med dem om problemene? Du har selv valgt å leie hos en barnefamilie, at det ikke ble som du hadde håpet, er faktisk ikke deres feil. At du og babyen er sensitive for lyd, er heller ikke deres problem. (Mine små lå en nyttårsaften og sov mens raketter ble fyrt av rett utenfor vinduet, vi er alle forskjellige.) At bosituasjonen ikke passer deg, er faktisk ikke huseiers problem. Det er også muligheten til å leie ut sokkeletasjen, ikke DU personlig, som finansierer deres huslån. Flytter du ut, så flytter noen andre inn og betaler samme leie som du gjør.
Sola^ Skrevet 10. januar 2011 #27 Skrevet 10. januar 2011 Gjensidig respekt og ta hensyn er da det som er normalt. Gjelder både huseier og husleiger.
Kråkesaks Skrevet 10. januar 2011 #28 Skrevet 10. januar 2011 Tråden er ryddet for krenkelser og spekulasjoner. Kråkesaks, moderator.
ToveM Skrevet 10. januar 2011 #29 Skrevet 10. januar 2011 Vil bare tilføye at veldig mange brev, spesielt fra offentlige kontor o.lign. har utrolig dårlig lim på konvoluttene (sikkert gamle konvolutter) Veldig mange av de kommer åpnet til sorteringen eller åpner seg i sorteringsmaskinene. En ny postkasse får du vel for en billig penge på Europris og slike butikker, og du kan skru en ned når du flytter..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #30 Skrevet 10. januar 2011 Har aldri opplevd at konvoluttene har vært krøllete i limflikken og åpnet før iallefall. 1
SmallTalk Skrevet 10. januar 2011 #31 Skrevet 10. januar 2011 Kan ikke kjøpe ny postkasse når jeg tenker å flytte så snart det lar seg gjøre, har lett i over et halvår etter ny leilighet men det er ikke enkelt å finne noe når det er så lite til leie her. Ja de har unger selv, som hopper og bråker, men de er de selv som tuller i totida på nattestid. De er fullstendig klar over det, men de har ikke respekt for at det bor folk under de, og de har ikke lydhimling på huset, slik at det er meget lydt. Ja, jeg vet at jeg må flytte, men det er så uholdbart i mellomtida. De har ødelagt så mye for meg. Selvfølgelig kan du kjøpe ny postkasse, og du kan sikkert skru den opp også. Og bytte deg igjen når du flytter. For alt du vet, så kan du komme til å trenge egen postkasse neste stedet du flytter til. 1
Gjest Eurodice Skrevet 10. januar 2011 #32 Skrevet 10. januar 2011 De ønsker tydeligvis og vise omsorg for deg!! du forventer at du som ikke eier noe som helst skal få lov til og diktere dem i hva de gjør på sin eiendom og med sine eiendeler!!! SKAM DEG! I all verden, hvis du skriver dette på alvor, kan du ikke være god i hodet! En huseier kan ikke holde på med bråk til alle døgnets tider som om han/de bor alene i huset. Og å åpne og stjele post som tilhører leieboeren, er kriminelt.
kaprifolen Skrevet 11. januar 2011 #33 Skrevet 11. januar 2011 Herregud, kvinne! Kjøp deg ny postkasse, ta den evt med deg når du flytter. Ikke plass? Slå et staur i bakken. Evt skru ned den som er der frem til du flytter. Anmeld dem for postgreiene. Ta kontakt med huseier- og/eller leieboerforeningen, spør om rettigheter utfra kontrakten din. Hør på rådene du får, eller slutt å syt. Selvsagt KAN du henge opp ny postkasse.
frøken_øst Skrevet 12. januar 2011 #34 Skrevet 12. januar 2011 Det er vel bedre å kjøpe en postkasse med lås nå og unngå mer tull med posten, den postkassen kan du jo ta med deg når du flytter, er jo fordel med postkasse med lås uansett hvor du bor. Ellers vil jeg og råde deg til å flytte så fort du kan, som leietaker er man rimelig maktesløs i en sånn situasjon. Du sier det er vanskelig å få leid der du bor, men alt annet er vel bedre enn det du har nå? Sett inn annonse med ønske om leie, det kan være lurt
Purple Toxic88 Skrevet 12. januar 2011 #35 Skrevet 12. januar 2011 dette syns jeg er rett og slett uhørt jeg er selv leietaker hos en barnefamilie, og de bråker litt selvfølgelig, men er de for høylytte kan jeg sende en mld og de respekterer det med en gang (de spilte høy musikk en fredagsnatt, når jeg skulle opp tidlig, sendte mld og de dempet den med en gang) jeg ville rett og slett ringt politiet, sagt i fra om bråk og støy veldig sent, si du vil være anonym for å ikke skape problemer for deg selv.. som de over her sier ang post, skaff deg en kasse med lås, er det ikke plass, få den på en stolpe og ta den med når du flytter.. har en litt borti gata med en hund de fint slipper ut kl 2300-2330tia og den står å bjeffer i minst 20min før de slipper den inn igjen.. vi ringte politiet og stilt ble det gitt! føler virkelig med deg.. hadde blitt så gæren jeg, hadde ikke funnet meg i det..
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #36 Skrevet 22. januar 2011 Slike folk skulle aldri fått lov til å leie ut. Ødelegge livene til folk på det viset.
AnonymBruker Skrevet 22. januar 2011 #37 Skrevet 22. januar 2011 Hvordan trakassere leietager mest mulig: Klipp plena i tolvtida på kveldstid. Banke spiker i terassen til leietager i titida på kveldstid når babyen til leietager er lagt ned. Fjern alle hentelapper slik at bare duplikatene når frem i posten. Åpne privat post, slikt som brev fra sykehus og lignende. Stamp over soverommet til babyen til leietager hver eneste kveld når du vet at babyen er lagt ned. Få barna til å ringe på og stikke av på kveldstid, gjerne flere ganger på rad. Gå og snakk dårlig om leietager til alle naboene. Spyl veggene til leietager med høytrykkspyler sent på kveldstid slik at ungen til leietager bråvåkner og blir vettskremt, spyl gjerne litt ekstra på leietager og babyen når h*n åpner døra for å be om litt ro. Sleng døra til boden (som er på samme vegg som soverommet til leietager så hardt at pærene i utelampa til leietageren ryker. Spark hardt i ytterdøra til leietager hver gang dere går forbi. Gå sent på kveldstid ute på terassen til leietager og glan inn stuevinduene og så løpe din vei når leietager merker det. Stampe og slenge dører med en gang baby til leietager skriker. Stamp konsekvent rett over soverommet til leietager hver tidlig morgen når dere står opp, slik at leietager bråvåkner av vegger som rister og bråket. Spill gitar med forsterker sent på kvelden, spesielt når du ikke kan å spille og er tonedøv. Hvis leietager klager på bråket, ber du bare leietager flytte ut om h*n syns det er så ille for å ta noe hensyn til at noen bor under dere, er totalt uaktuelt! Sperr av gårdplassen slik at leietager verken får vogn inn og ut av leiligheten uten å måtte dra vogna midt ute på veien (for der er jo så trafikk-sikkert og safe for babyen!) og ikke kan hente post eller gå med søppel uten å måtte gå lang omvei ute på veien. Bruk lørdagskveldene på å stampe så hardt du kan over gulvet hver gang du tar turen fra tv-boksen inn til kjøkkenet for å hente mer potetgull og cola. Jo hardere du stamper, jo bedre. Hold på slik til to-tre-tida slik at det aldri er ro før den tid helst hver eneste kveld. Sitt ute på terassen og snakk dritt om leietager hver gang leietager setter seg ute på sin terasse. Slik unngår du at leietager bruker terassen sin og holder seg vekke. Send melding med klage hver gang leietager har besøk. Stå i vinduene og følg med hver gang leietager drar vekk fra leiligheten, og hver gang leietager får besøk. Om de ser deg, stirr så stygt du kan til de føler seg skikkelig beklemt. La feier gå inn i leiligheten til leietager, og sørg for at varselet om feier ikke kommer til leietager i posten slik at leietager ikke er forberedt på at ukjente skal komme inn i leiligheten mens h*n er borte. 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar 2011 #38 Skrevet 25. januar 2011 Gå på terassen utenfor stuevindu og soveromsvindu på sene kveld og nattestid og prøv å titte inn vinduene. Kast søppel utenfor døra til leietager.
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2011 #40 Skrevet 26. januar 2011 Oj! Høres nesten ut som der jeg bodde før! Snekring og forskjellig arbeid fra kl seks om morgenen, avstenging av rom fordi de skal pusses opp, huseier som stikker innom nesten hver dag og hvis jeg ikke åpner låser han seg inn selv. Hundre kr ekstra per dag om husleien er forsinket og klaging på forskjellige ting hver måned. Han bodde der ikke selv men var der mer enn meg.. Avstengning av gårdsplassen også slik at besøkende måtte finne seg andre steder å parkere. Fra nå av skal jeg bare leie av firmaer eller folk som har mer enn ett hus å leie ut..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå