AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #1 Skrevet 9. januar 2011 Jeg mistenker de sterkt for å åpne posten min, har funnet brev fra sykehuset bl a som er blitt åpna og konvolutten har vært helt åpen, hentelapper jeg aldri har fått, ungen deres ringer og stikker av og glor inn stuevinduene i tide og utide, de stamper i gulvet sent ut på natten og tidlige morgener slik at vi bråvåkner (det er aldri stille eller rolig), nå har de kasta juletreet på terassen min. Er det over grensa? Og hva kan vi gjøre med det?
Gjest Adera Skrevet 9. januar 2011 #2 Skrevet 9. januar 2011 Sett lås på postkassa/skaff egen postkasse om dere deler, si ifra/klag (les igjennom kontrakten og rettighetene deres) og sett treet eit sted det er i veien for de.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Jeg kasta juletreet selv ut på terassen min, men det betyr vel ikke at det er greit at de også skal kaste det på terassen min? Juletreet er der mens jeg venter på å få det frakta vekk.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Sett lås på postkassa/skaff egen postkasse om dere deler, si ifra/klag (les igjennom kontrakten og rettighetene deres) og sett treet eit sted det er i veien for de. Det går ikke an å sette på lås på postkassa. Og det er kjipt at jeg må betale omadressering bare for å få sikra at jeg får posten min. De trakasserer meg sånn, er det ikke NOE jeg kan gjøre?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #5 Skrevet 10. januar 2011 ...Og når det er fullt i papirsøplekassa, kaster de reklamen i min postkasse istedet.
Gjest Wolfmoon Skrevet 10. januar 2011 #6 Skrevet 10. januar 2011 Du kan flytte, eller du kan anmelde dem. Eneste mulighetene jeg kommer på iallefall. 1
Knitcat Skrevet 10. januar 2011 #7 Skrevet 10. januar 2011 Det går ikke an å sette på lås på postkassa. Og det er kjipt at jeg må betale omadressering bare for å få sikra at jeg får posten min. De trakasserer meg sånn, er det ikke NOE jeg kan gjøre? Det går jo an å kjøpe en ny postkasse med lås. 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #9 Skrevet 10. januar 2011 Kan jeg det da? Jeg leier sokkelen deres. Jeg kan ikke kjøpe ny postkasse, har jo lyst til å flytte herfra så fort det lar seg gjøre, men den husleiekontrakten er litt vanskelig, må ha noe å flytte til og. Med to måneders oppsigelse er det litt vanskelig å finne ny bolig når man bor delvis på landet. Ikke så mye til leie å velge i, spesielt ikke når man har barn. Men kan jeg anmelde de for trakassering da? Herregud, de går iallefall for langt. Lager bare styr for meg. Aldri rolig på kveldene, og de tuller med posten min...
sofie777 Skrevet 10. januar 2011 #10 Skrevet 10. januar 2011 Deler du postkasse, kan det være en idé å få seg postboks i stedet. Jeg vurderte det sterkt der jeg bodde før fordi det var tre husholdninger (hovedhuset og to hybler) som delte kasse og det var ikke mulig å henge opp flere. Heldigvis opplevde jeg ikke at de stjal post eller slikt, men var veldig irriterende likevel. Hjalp ikke noe heller at postkassen (og søpla) lå på en sånn måte at jeg ikke gikk forbi til og fra buss, så posten min ble liggende noen dager og fylte opp, noe jeg ikke likte, men det var ikke noe å gjøre med. Med en postboks kunne jeg hente når jeg handlet.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #11 Skrevet 10. januar 2011 Men jeg deler ikke postkasse, men den går ikke å låse. Og jeg vil ikke betale for å måtte få posten min uåpna, noe som skal være en selvfølge.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #12 Skrevet 10. januar 2011 Å åpne andres post er jo faktisk ulovlig.. Jeg ville sagt ifra til de at om dette skjer igjen er du nødt til å anmelde. Får de plutselig brev om anmeldelse kan du plutselig få det j..lig travelt med å flytte..
Fluffe Skrevet 10. januar 2011 #13 Skrevet 10. januar 2011 Å åpne andres post er jo faktisk ulovlig.. Jeg ville sagt ifra til de at om dette skjer igjen er du nødt til å anmelde. Får de plutselig brev om anmeldelse kan du plutselig få det j..lig travelt med å flytte.. De har da ikke lov å bare kaste henne ut
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #14 Skrevet 10. januar 2011 Hvis du ikke tar det opp med de før du anmelder mente jeg å skrive..
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #15 Skrevet 10. januar 2011 Bryr de seg om det da? De har jo heller ikke lov å åpne posten... De rekker lage mye ubehageligheter på 2 mnd.Var bare ett tips.. Ta det opp med de først uansett, var poenget hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #16 Skrevet 10. januar 2011 Å ta opp ting med de gjør ting bare ti ganger verre. Prøvde å si ifra da de klippa plena kl tolv på kveldene, da de hamra spiker i terassen i titida og babyen bråvakna vettskremt, og da de spylte veggen til soverommet til babyen med høytrykkspyler i ellevetida på kvelden. Babyen ble vekt opp hver eneste kveld. Og nå er det aldri stille før i totida på nattestid. Helt umulig å bo her. Men da fikk jeg bare beskjed om at da må jeg bare flytte om det er så ille. Og at de kunne ha festa hver eneste helg og, så jeg måtte slutte å klage. Faktisk hadde festing en gang i uka vært å foretrekke fremfor konstant bråk på kveldstid...
katt1 Skrevet 10. januar 2011 #17 Skrevet 10. januar 2011 Kjøp ny post kase. Spør om de kan dempe seg. Har de unger selv kan det jo være de som driver og tuller? Mulig de ikke vet det?
Independent_ Skrevet 10. januar 2011 #18 Skrevet 10. januar 2011 Flytt! Kom deg vekk fra de ufyselige folkene så fort som mulig.
missyme Skrevet 10. januar 2011 #19 Skrevet 10. januar 2011 Du burde jo kunne flytte før det har gått 2 mnd med slik oppførsel på dem.. Finn deg noe annet så fort som mulig!
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #20 Skrevet 10. januar 2011 Spørs om du "bare" må flytte da. De går jo så absolutt over grensa, men de eier faktisk huset og de bestemmer... Uansett hvor frekke og ufordragelige de er. Ville anmeldt de ang posten hvertfall og begynt å lete etter nytt sted selv om det er vanskelig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå