Gå til innhold

Én eksamen gjenstår, og jeg er veterinær!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hurra for meg!

Jeg fikk resultatet på nest siste eksamen i dag, den gikk kjempefint. 14 dager til nå, og jeg er ferdig utdannet.

*bobler over*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk :D

Jeg har ikke fått så mange gratulasjoner av familie og venner i dag, selv om "alle" vet om eksamen. Føler meg litt glemt.

Derfor er det hyggelig at folk som slett ikke kjenner meg faktisk gratulerer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!!! :D

Jeg er litt interessert i veteriærstudiet...har et familiemedlem som ønsker å bli veterinær.....lurer på om du kan være behjelpelig med noe info...??

Hvor høyt karaktersnitt (poeng) må man ha for å komme inn?

Er studiet 5 år?

Hvor i landet er det høgskoler med veterinærutdanning?

Håper du kan gi meg svar på dette.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan hjelpe deg, kosejente, ivertfall grovt sett. Det er kun et sted i Norge med veterinærutdannelse, nemlig veterinærhøyskolen i Oslo. De har vel en 60 plasser i året eller noe, som 2000-2500 stk søker på.. Snittet er blandt de høyeste i Norge for utdannelse. Derfor er det veldig mange som studerer i utlandet.. En i min familie tok veterinærutd nede i europa, han er veldig fornøyd med studietiden og kvaliteten på studiet. Beinhardt studie, men det er verdt det for nå tjener han grisemye penger ved å gjøre noe han liker veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar Veslebråka.. :) ......det høres vanskelig å komme inn da ja.... :-? ......men stemmer det at studiet tar 5 år..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne trengt en her i sta, da jeg klippet kloa på bissevoffsen for langt. Ikke mye for langt, men såpass at det blødde noe vaaaaaanvittig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne trengt en her i sta' date=' da jeg klippet kloa på bissevoffsen for langt. Ikke mye for langt, men såpass at det blødde noe vaaaaaanvittig![/quote']

Blør det fremdeles, kan du ta et såpestykke og dra over klotuppen med. Det forsegler blødningen.

Til neste gang kan du kjøpe kaliumpermanganat på apoteket, et oksiderende middel som stopper blødninger fra klør umiddelbart.

Beklager avsporingen, håper Nicky-veterinæren bærer over med meg.

Kosejenta: Veterinærstudiet i Norge tok tidligere 5,5 år, men jeg mener dette er utvidet til 6 år nå (studentene har fått ekstra tid til hovedoppgaven sin).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blør det fremdeles' date=' kan du ta et såpestykke og dra over klotuppen med. Det forsegler blødningen.[/quote']

Nei, takk. Det ga seg etter en halvtimes tid. Takk og lov for det! Ellers var det for mye blod til både fyrstikk, kompress eller lighter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for gratulasjoner, og ikke dumt med etpar avsporinger her heller! Etpar venninner inviterte meg ut på middag i går, det var så koselig. Så var jeg ikke helt glemt likevel.

Kosejenta, har du fått svar på alle spørsmålene dine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra for meg!

Jeg fikk resultatet på nest siste eksamen i dag, den gikk kjempefint. 14 dager til nå, og jeg er ferdig utdannet.

*bobler over*

Det må være en utrolig deilig følelse! Gratulerer! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, Labella. Det er helt uvirkelig, har ikke helt gått opp for meg enda. Og jeg har problemer med å sette meg ned for å lese på siste eksamen. Det er jo ikke helt over enda. Prøver å si akkurat det til meg selv, men det har ikke virket så bra hittil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...