Gå til innhold

Noen utenlandske menn sjikanerer kvinner på gaten.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bodd 10 år i Oslo, og har egentlig ikke opplevd direkte trakassering fra utlendinger. Har jo opplevd at de maser om en date, men det er det. Jeg kler meg verken spesielt anstendig eller uanstendig, har bra utseende men er brunette. Kanskje det er blondinene som blir plaget?

Neh, eg er brunette med brune auger. Og når eg er i Oslo, får eg ganske mange tilrop likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Jeg kopierer like godt inn åpningsinnlegget mitt fra denne tråden:

Jeg anser ikke meg selv for å være spesielt rasistisk. Jeg bor i et område med mange innvandrere og har gode venner fra flere nasjoner. I det siste har jeg hatt flere ekle opplevelser med menn av afrikansk opprinnelse og jeg må innrømme at min indre rasist er i ferd med å våkne til liv.

I forrige uke hadde jeg en ekkel opplevelse på vei hjem fra jobb. I går tok jeg trikken fra Birkelunden til Jernbanetorget og skulle innom et par butikker på Byporten før jeg tok toget hjem. På trikken ble jeg sittende i et "firersete" ( 2 + 2 seter vendt mot hverandre). Rett ovenfor meg satt det en mann av afrikansk opprinnelse. Jeg tenkte ikke over det i det hele tatt, det er jo masse "nye landsmenn" på trikken bestandig. Da jeg skulle av mistet jeg den ene posen min i det jeg reiste meg opp, og den afrikanske mannen tok den opp og ga den til meg. Jeg smilte og sa takk, av normal høflighet, før jeg gikk av trikken og tenkte ikke mer over det.

Rett etter at jeg kom inn på Byporten prikket noen meg på skuldra - afrikaneren. Han spurte om jeg snakket engelsk og om jeg visste hvor togene gikk fra. Jeg forklarte ham at det bare var å gå rett igjennom senteret og til høyre, så var han i avgangshallen. Han spurte da hva jeg skulle, og siden jeg stid utenfor Egon svarte jeg at jeg skulle møte noen venner der. Da spurte han om ikke han også var min venn og ville være med. Jeg svarte at nei, du er ikke min venn og du kan ikke være med og begynnte å gå opp trappen. Da tok han meg i armen og spurte hvorfor. Jeg fikk røsket til meg armen og ba ham stikke, noe han heldigvis gjorde mens han ga meg fingreen og mumlet noe om bitchy norwegian woman...

I helgen satt jeg på stampuben min og ventet på vennegjengen. Jeg hadde dratt sammen tre småbord til et langbord og satt der med pilsen min og avisa. Det var tidlig på kvelden og masser av ledige bord. Jeg hadde vel sittet der i 5-10 minutter da en afrikaner kom satte seg på den andre enden av langbordt. Jeg sa høflig fra at det var opptatt, at jeg ventet på flere, så han måtte flytte seg. Han spurte hvorfor og jeg gjentok at bordet var opptatt, at jeg ventet på en hel gjeng med mennesker. Han mumlet et eller annet om at jeg var uvennlig og gikk og satte seg ved et annet bord og stirret på meg. Jeg følte blikket hans i nakken resten av kvelden.

I går havnet jeg i et "firersete" på toget på vei hjem. Jeg satt ved vinduet og i setet rett ovenfor meg satt det en eldre, norsk dame. I de to andre setene satt det to afrikanske menn. Damen gikk av på Nationaltheateret, og da begynnte de to afrikanske mennene å snakke til meg, de ville absolutt innlede en samtale. Jeg forsøkte å si fra at jeg faktisk ikke var interessert i å innlede en samtale med dem, at jeg ville lese boken min og være i fred. Det gikk ikke hjem, til slutt bestemte jeg meg for å flytte meg, og da sperret de faktisk så jeg måtte heve stemmen for å få de til å slippe meg forbi.

Har jeg grunn til å reagere på denne typen oppførsel og mangel på respekt eller er jeg hårsår og rasistisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når oslodamene spriker for hver eneste neger de seg, i håp om å få seg en mega "black-mamba", synes ikke det er noe rart at de gutta ser på norske damer som løse tøser egentlig....

Som man reder, ligger man.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn går det når oslodamene spriker for hver eneste neger de seg, i håp om å få seg en mega "black-mamba", synes ikke det er noe rart at de gutta ser på norske damer som løse tøser egentlig....

Som man reder, ligger man.

Men tenk hvor mange damer som spriker for utallige norske menn, og likevel går ikke norske menn rundt og roper "horer!"

Ditt tulletroll.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men tenk hvor mange damer som spriker for utallige norske menn, og likevel går ikke norske menn rundt og roper "horer!"

Ditt tulletroll.

Skulle vi damene på Kg føle oss bedre nå? Ååå så mye bedre mann du er? Mange norske menn knuller rundt i tide og utide men vi damene går ikke rundt å roper "horebukker". :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nevnt dette flere ganger før...

Jeg unngår bevisst enkelte deler av Oslo for å unngå å bli behandlet på denne måten.

Jeg er ei ung jente, som ikke går i for korte kjoler eller har utringning ned til knærne, jeg går vanlig kledd. Og jeg kan omtrent ikke nærme meg enkelte områder i byen før jeg blir ropt til, kontaktet av menn som ikke gir seg, holdt fast, tafset på, blitt forfulgt og kaldt stygge ting.

Da jeg tok siste året av vgs her i byen kom jeg i en klasse hvor de fleste var innvandrere. Jeg har aldri hatt et så fælt år på noen skole. Jeg ble daglig kaldt nedsettende ting, hver gang jeg gjorde det bra på en prøve var det fordi jeg var norsk, jeg var rasist, lærerene var rasister, det var nesten umulig å følge med i timene og lærerene fikk ikke lov til å sende elever på gangen. Det var som i en dyrehage, hvor alle spiste når de ville, gikk å satte seg hvor de ville, når de ville, de sov på gulvet midt i timen, de forlot klasserommet, kom inn igjen hele tiden.

En annen dag ble jeg holdt fast i en gate nede ved oslo city, av en gruppe utenlandske menn. Han ene ville ikke slippe meg før jeg skreik. Da fulgte han etter meg til bussholdeplassen, inn på bussen, satte seg rett ovenfor meg og nistirret på meg, jeg flyttet meg og han flyttet seg etter meg. Til slutt ringte jeg ei i kollektivet mitt og fikk henne til å møte meg på bussholdeplassen. Han fulgte etter meg av bussen og helt bort til inngangsdøren. Da jeg kom inn i leiligheten sto han fremdeles utenfor.

En annen gang var jeg på et utested og fikk dop i drinken min på dansegulvet. Jeg holdt den i hånden og så bort et øyeblikk og vips var den oppi. Også en utenlandsk mann. Heldigvis så venninnen min dette.

En annen gang ble jeg dopet ned og fikk det i meg, heldigvis fikk venninnene mine meg hjem.

Ei venninne av meg ble også dopet ned av noen irakere og voldtatt av to av de innelåst i en leilighet. Hun sliter ennå med følgene av dette.

Og je har ikke tall på hvor mange som har blitt kastet ut av utesteder fordi de ikke vil la meg og mine venninner være alene på dansegulvet. De tar jo hendene sine under kjolen din og klår, uansett hva du sier og gjør.

Jeg er så lei...

Jeg vet at det er ekle norske menn, jeg vet at norske menn slenger dritt, voldtar og lurer i kvinner dop. Men jeg har ikke opplevd det ennå. Er det for mye å forlange at man får gå i fred?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg unngår bevisst enkelte deler av Oslo for å unngå å bli behandlet på denne måten.

Jeg er ei ung jente, som ikke går i for korte kjoler eller har utringning ned til knærne, jeg går vanlig kledd. Og jeg kan omtrent ikke nærme meg enkelte områder i byen før jeg blir ropt til, kontaktet av menn som ikke gir seg, holdt fast, tafset på, blitt forfulgt og kaldt stygge ting.

Da jeg tok siste året av vgs her i byen kom jeg i en klasse hvor de fleste var innvandrere. Jeg har aldri hatt et så fælt år på noen skole. Jeg ble daglig kaldt nedsettende ting, hver gang jeg gjorde det bra på en prøve var det fordi jeg var norsk, jeg var rasist, lærerene var rasister, det var nesten umulig å følge med i timene og lærerene fikk ikke lov til å sende elever på gangen. Det var som i en dyrehage, hvor alle spiste når de ville, gikk å satte seg hvor de ville, når de ville, de sov på gulvet midt i timen, de forlot klasserommet, kom inn igjen hele tiden.

En annen dag ble jeg holdt fast i en gate nede ved oslo city, av en gruppe utenlandske menn. Han ene ville ikke slippe meg før jeg skreik. Da fulgte han etter meg til bussholdeplassen, inn på bussen, satte seg rett ovenfor meg og nistirret på meg, jeg flyttet meg og han flyttet seg etter meg. Til slutt ringte jeg ei i kollektivet mitt og fikk henne til å møte meg på bussholdeplassen. Han fulgte etter meg av bussen og helt bort til inngangsdøren. Da jeg kom inn i leiligheten sto han fremdeles utenfor.

En annen gang var jeg på et utested og fikk dop i drinken min på dansegulvet. Jeg holdt den i hånden og så bort et øyeblikk og vips var den oppi. Også en utenlandsk mann. Heldigvis så venninnen min dette.

En annen gang ble jeg dopet ned og fikk det i meg, heldigvis fikk venninnene mine meg hjem.

Ei venninne av meg ble også dopet ned av noen irakere og voldtatt av to av de innelåst i en leilighet. Hun sliter ennå med følgene av dette.

Og je har ikke tall på hvor mange som har blitt kastet ut av utesteder fordi de ikke vil la meg og mine venninner være alene på dansegulvet. De tar jo hendene sine under kjolen din og klår, uansett hva du sier og gjør.

Jeg er så lei...

Jeg vet at det er ekle norske menn, jeg vet at norske menn slenger dritt, voldtar og lurer i kvinner dop. Men jeg har ikke opplevd det ennå. Er det for mye å forlange at man får gå i fred?

Amen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er så lei...

Hva? Nyter du ikke flerkulturen?! Vi vet alle at Norge er bedre land med innvandrere! Ja, helst så skulle vel SV ha utryddet nordmenn så hele dette kongeriket hadde bestått av muslimer

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for drahjelpen Cockold.

Synes temaet er så viktig at jeg ville prøve å få igang en ny omgang. Dog med en mer nøytral overskrift.

Vi kan jo håpe at de to gjestene du nevner registrer seg og blir med her.

Hei , for det første vil jeg bare få sagt at dette er ikke TS, bare en som tydeligvis vil være det.

Jeg er jenta som startet tråden ''muslimer begynner og irritere meg'' , og jeg syns virkelig at den tråden skal opprettes igjen, for her er jeg faktisk og det litt frustrert. Jeg oppfattet dette i hvert fall som å stikke det under en stol.

Nå er jeg her, så jeg syns den gamle tråden skal bli lagt her igjen. Det stod mye jeg faktisk ikke vil ''miste'' fra andre og meg selv.

Jeg som likevel si meg enig han/hun som later som hun/han er TS; Takk for drahjelp Cuckold, du ser ut til å virkelig satt deg inn i dette og forstår hva dette handler om.

Syns det også var ganske bra at du tar vare på dine innlegg her inne, da du også får med deg at noen mener vi skal bruke ''rumpeklypende tulling'' istedenfor muslim, som da understreker poenget med tråden.

Som sagt tidligere; Dette MÅ gjøres noe med, de må ha et kurs de skal gå på dagen de kommer til Norge. Og det et hyggelig kurs, men hvis de ikke er noe interessert til å svare hyggelig tilbake og forstå seg på norsk samfunn og kultur , syns jeg vi fint skal vise veien tilbake! Et kurs som MÅ fullføres og som det virkelig er disiplin noe som mye av Norge mangler helt..

Noen her snakker om hva jentene har på seg for at dette skjer. Selv om dette egentlig ikke er relevant da jenter likevel skal gå i fred her, har jeg faktisk hatt på meg fult tildekkede klær veldig mange av gangene!!!

Jeg skjønner virkelig ikke hvorfor vi skal syndes syn på dem som i å si ''ja men er ikke deres feil, jenter kler seg sånn her og oppfører seg sånn her'' MEN DET ER JO VÅRT LAND, DE SKAL TILPASSE SEG VÅRT. Vi skal ikke tilpasse oss deres, og det er jo det som skjer!

Når skal Norge stå opp for seg selv og alt vi har kjempet for...

PS: Jeg vil ha den gamle tråden tilbake!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holy crap, TS fra den andre tråden, klarte du virkelig å lese gjennom så mange innlegg uten å skjønne hva vi ville fram til i den forrige tråden? Bra jobba isåfall! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holy crap, TS fra den andre tråden, klarte du virkelig å lese gjennom så mange innlegg uten å skjønne hva vi ville fram til i den forrige tråden? Bra jobba isåfall! :jepp:

Jeg vet hva jeg ville frem til i og med at jeg starten den tråden. Jeg vet også hva du ville fram til; at det ikke er noen sammenheng mellom religionen og oppførselen. Der er jeg uenig. Jeg mener at det er en sammenheng i hvordan de tolker religionen og oppførselen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet hva jeg ville frem til i og med at jeg starten den tråden. Jeg vet også hva du ville fram til; at det ikke er noen sammenheng mellom religionen og oppførselen. Der er jeg uenig. Jeg mener at det er en sammenheng i hvordan de tolker religionen og oppførselen.

Gratulerer, du har virkelig ikke skjønt et plukk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, du har virkelig ikke skjønt et plukk!

Gratulerer med at du nettopp har lært deg noen ''tøffe setninger'' som du disser meg med da! :klemmer:

Tilbake til tråden:

Jeg har også dårlig erfaring med flere afrikanere, som da ikke er muslimer.

Så jeg ser selvfølgelig at det ikke bare er at de er ''muslimer'' , men at flesteparten av de jeg plages med er det faktisk og at de også tolker religionen på en slik vis som også er med å gjøre oppførselen deres - syns jeg heller ikke skal stikkes under en stol.

Det er likevel ingen tvil om hvorfor disse utlendingene gjør dette in the first place. Det er jo selvsagt mye de tar med seg hjemmenfra, men hovedproblemet er at de kommer til Norge og ser det som et sted hvor jentene er horer og at nordmenn generelt driter i alt rundt seg og at de skal få lov å gjøre hva de vil. Derfor mener jeg at de må få inn i hodet sitt med en gang de kommer hit, at sånn er det IKKE. Hvis de fortsatt går rundt med denne forskrudde tankegangen, burde de bli sendt ut. Det er også synd at de ordentlige muslimene og utlendingene generelt ofte blir skjært over samme kammen som andre, og de har nok ofte opplevd å bli dømt på forhånd.

Hvordan unngå situasjonen? Kort sagt;

Utlendinger som klarer å snu om tankegangen sin og vil lære om Norge og tilpasse seg samfunnet : VELKOMMEN!

Utlendinger som drar med seg sine helt andre regler og vaner. Som også har det synet at Norske jenter kan man klå på og slenge bemerkninger til, for ja de er jo horer og ingen bryr seg uansett! : STIKK HJEM!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...