Gå til innhold

Vil ha ny jobb-gjerne hjemmefra!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er utdannet cand.mag og journalist, og er en av de få "heldige" i hovedstaden som faktisk har fast jobb i en redaksjon. Men jeg vantrives så veldig! Det er mange årsaker til det, som arbeidsmiljø, dårlig stemning etter mye nedbemanninger, tidspress, vanskelig å kombinere med familieliv osv. Så- jeg ønsker å skifte beite. Men vil jo gjerne bruke utdannelsen og erfaringen min på et vis. Kunne tenke meg en mer frilansbasert jobb, gjerne med hjemmekontor, men er samtidig avhengig av en viss minsteinntekt. Er det noen som har gode tips? Jeg har blant annet vurdert å oversette skjønnlitteratur av ymse slag fra engelsk til norsk, men vet ikke om dette krever formell kompetanse innen oversetting. Noen som vet? Tar gjerne i mot tips og råd fra dere alle....På forhånd tusen takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skrive featureartikler?

Har hørt det er vanskelig å bli oversetter, for det er visst så mange som ønsker å være det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jo Poirot, jeg har tenkt på å frilanse. Men det hadde isåfall vært godt å ha en eller annen form for fast avtale, f.eks noen å få oppdrag av fra tid til annen. Ellers står og faller alt på ens egen kreativitet hele tiden, og det er kanskje ikke like lett å ALLTID være boblende av kreativitet. Hvorfor tenkte du forresten på akkurat feature?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det høres ut som det morsomste å skrive (synes jeg), og kan spres på ulike fagfelt. Du bør vel rett og slett høre med en drøss fagblader. Er jo ganske mange av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...