Gå til innhold

Falck eller NAF?

Gjest Varpunen

Anbefalte innlegg

Gjest Mauna Lee

Jeg har akkurat fått meg lappen og har skaffet meg en bil. Det blir en del pendling på meg den kommende våren, derfor vurderer jeg å kjøpe meg et NAF- eller Falckmedlemskap, i tilfelle noe skulle skje på min pendletur (eller andre kjøreturer). Så jeg lurer rett og slett på andres anbefalinger og vurderinger av NAF og Falck?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Normalfordeling

Jeg har bare erfaring med NAF og er veldig fornøyd med de.

Har fått hjelp både hjemme og ute samt har benyttet meg av NAF-test.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Takk for svar!

Det høres bra ut med NAF=) dessuten virket det som NAF var billigere enn Falck også, men jeg skulle gjerne likt å høre fra noen som har erfaring med Falck også, bare for å høre fra begge sider før jeg endelig bestemmer meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NAF er knyttet til person mens (jeg tror) Falck er knyttet til bil. Hva betyr det? Jo har du NAF medlemskap kan du få veihjelp uansett hvilken bil du kjører. Har du Falck kan alle som kjører din bil få veihjelp. Det kan være et moment å vurdere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet: Hva er egentlig poenget med medlemskap hos disse? Noen som kan dele sine erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av ren nysgjerrighet: Hva er egentlig poenget med medlemskap hos disse? Noen som kan dele sine erfaringer?

tja

låst seg ut av bilen

totalhavari på motorveien

tomt batteri en vintermorgen

punktert og finner ikke jekken

...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tja

låst seg ut av bilen

...

da må man ha medlskap med veihjelp da!

jeg er også medl hos naf, og syns det er kjempe kjekt!

har fått hjelp både ute på veien og hjemme. Og ettersom jeg har medlskap med veihjelp så har jeg sluppet egenandelen på 500kr for at de kom! =)

selv om jeg ikke bruker den så ofte er det jo kjekt å få en ny oppdatert kartbok å ha i bilen også!

vet ikke hvordan det er med falck, men naf medlskap gjelder i hele europa...

at medlskapet følger deg er veldig kjekt da du da kan få hjelp samme hvilken bil du har, i tillegg til at du kan bruke det hvis du sitter på med noen uten medlskap og dere trenger hjelp..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mauna Lee

Grunnen til at jeg vurderer medlemsskap er fordi jeg skal pendle ca 20 mil dagen 3 dager annenhver uke, og siden jeg er ganske uerfaren når det kommer til biler og motor, er det jo greit å ha noen å ringe dersom noe skjer på veien.

Det er absolutt medlemskap med veihjelp jeg vurderer,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja

låst seg ut av bilen

...

Dette er jo ting man får hjelp til uansett om man er medlem eller ikke... :P Dersom dette er et stort problem bør man vel vurdere å kjøpe en bedre bil? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo ting man får hjelp til uansett om man er medlem eller ikke... :P Dersom dette er et stort problem bør man vel vurdere å kjøpe en bedre bil? :)

ja,men hvis man benytter seg av det og har et medlskap slipper man å betale for det der og da. Får man problemer å må ringe flere ganger i løpet av et år da så må man heller ikke betale noe mer. Har man ikke medlskap må man betale for hver gang dem kommer..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og med NAF får man 30 øre i rabatt på bensin/diesel pr. liter. Da blir det en god del penger å spare.

NB: Gjelder bare Statoil og 123-stasjoner.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun erfaring med NAF, og jeg har alltid fått hjelp på flekken. Max 1 times ventetid har jeg måtte vente om det har vært problemer.

Det koster 900 i året, og da har du 2 hentinger gratis. Etter det har du egenandel på 4-500 kr som du må betale. Da på giro.

Får håpe du finner ut hva du evt skal velge, og jeg mener da NAF er en vinner innen bil/veihjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke er medlem koster det som regel en del mer penger, siden man får de to første gratis hos Naf, og deretter betaler egenandel på 500 kroner. (kommer jo an på hva slags forsikring en har, så det bør man sjekke opp først.)

Ellers så er det jo slike ting som fort kan skje, dersom man er fersk sjåfør og har eldre biler. Hvis ikke du trenger det er det jo fint for deg, men jeg ser jo også at for folk med mindre teknisk peiling er det veldig greit. På mitt Naf-medlemskap har vi hatt god nytte av det, en gang har jeg kjørt i grøfta og trengte tauing, ellers har det vært noen motorhavarier, hvor bilen måtte taues til verksted. Jeg har ikke prøvd andre enn Naf, men er veldig fornøyd med hjelpa jeg har fått der, og synes det er greit at det også gjelder når jeg kjører andre biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis man ikke er medlem koster det som regel en del mer penger, siden man får de to første gratis hos Naf, og deretter betaler egenandel på 500 kroner. (kommer jo an på hva slags forsikring en har, så det bør man sjekke opp først.)

Egentlig ikke. Koster 500 kroner i egenandel å bli tauet vekk av NAF selv om du ikke er medlem. Du får med andre ord bare 100 kroner i rabatt dersom du har behov for å bli tauet vekk to ganger i året...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Falck er det ingen egenandel. I fjor måtte jeg ha hjelp 4 ganger i løpet av 6 mnd ( bare en gang det skyldtes en litt for stresset sjåfør altså.) Allerede første gangen jeg fikk hjelp hadde jeg tjent inn medlemsskapet. Er kjempefornøyd:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Koster 500 kroner i egenandel å bli tauet vekk av NAF selv om du ikke er medlem. Du får med andre ord bare 100 kroner i rabatt dersom du har behov for å bli tauet vekk to ganger i året...

Hvor har du det fra? Veihjelp koster vanligvis 1500-2500 hvis man ikke er medlem eller dekket av forsikring. Men 500 kroner er vanligvis den egenandelen man får hvis man har veihjelp via forsikringsselskapet.

(Egenandelen for ekstra tauinger hos Naf er forøvrig 450, ikke 500.)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har du det fra?

Erfaring. Jeg har måttet taue en bil etter en mekanisk skade, har måttet dra opp en bil som hadde sklidd bakover i en grøft ved en isete bakke i tillegg til at et familiemedlem før nyttår måtte hente en bil som stoppet å virke i kulden. Alle tre har vært med forskjellige biler og forsikringsselskap, men ingen av dem har kostet mer enn 500,- Har du betalt 2.500 for samme jobb har du blitt lurt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg måtte taues i fjor spurte kjæresten min hvor mye det hadde kostet hvis jeg ikke hadde hatt medlemsskap. Jeg mener Falck-mannen sa det hadde kommet på 2200.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle tre har vært med forskjellige biler og forsikringsselskap, men ingen av dem har kostet mer enn 500,- Har du betalt 2.500 for samme jobb har du blitt lurt. :P

Men da har jo forsikringen dekket det. Den faktiske kostnaden er 1500-2500, dersom ingen hadde dekket det. Og som jeg sa, hvis man har kryssende dekning fra forsikringsselskapet, kan det hende at Naf-medlemskap er overflødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her virker det som om du går ut fra at alle har bilforsikring som også dekker veihjelp, og det stemmer jo ikke. Vi har ikke hatt det, ihvertfall. Hadde en billig bilforsikring med NAF-medlemsskap oppå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...