Gå til innhold

Dalacin og atopisk eksem =problemer?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hae tenkt til å begynne med Dalacin. da jeg har fått kvisene tilbake etter en roligere periode. Har i mellomtiden gått jevnligt til hudpleie (hver 4 uke med dyprens og bruker MD produkter), noe som hjalp stort. Men nå har jeg plutselig fått masse kviser igjen. Blir så lei og frustret! Er nå 25 år og slitt med det siden jeg var 17 år. Dette psyker meg helt ut, og da jeg i tillegg har problemer med hudallergi, føler jeg at jeg har nok som det er.

Dette var mye, men som dere sikkert skjønner fra en meget frustret og ned psyket jente. Vet noen om det er et problem å bruke dalacin når man har en del hudallergi. Og hvis ja, vet dere om noe annet som hjelper mot kviser.

Setter stor pris på svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Du kan få Dalacin i lotion, og den er mye mildere. Det er jo vært et forsøk å prøve den.

Ellers har Diane virket bra på hudproblemene mine, men de fungerer jo også som prevensjonsmiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Takk for at du tok deg tid å svare meg. Vet du om man kan sole seg når man bruker dalacin? Nå som sommeren begynner, er det jo naturlig å legge seg litt i solen. Lurte også på hvor lang tid det tok, før du syntes at du ble bedre/kvitt kvisene med bruk av dalacin.

Når det gjelder Diane lurer jeg på hvor raskt du så resultatet etter å ha tatt den i bruk. Har hørt mye om at man mister lysten og går mye opp i vekt, men at den hjelper på kvisene. Hvis du hadde giddet å svare, hadde jeg satt stor pris på å høre om dine erfaringer med bruk av dalacin og diane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Jeg har ømfindtlig hud og begynte med Dalacin for noen mnd siden uten at huden har blitt verre av det! Er kvisefri for første gang i livet,og det er bare sååå deilig. Nå får jeg ikke engang kviser under menstruasjonen.

Har også solt meg uten at jeg har merket noen "bivirkninger"

Diane p-piller begynte jeg med etter en fødsel for 4 år siden. De hjalp også, men ikke på langt nær slik som dalacinen har virket. Fikk ingen bivirkninger av disse, og merket efekten etter ca en mnd.

Lykke til

Klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Har ikke vært inne på en stund, så jeg er derfor ike sett at dere har svart før nå. Tusen takk for de gode svarene dere har gitt meg. Får vel komme igang med å bruke dalacin og evt. diane. Regner med at hudlegen har en formening om dette. Bra å høre at mman kan bruke dalacin når man har følsom hud og at det ikke er noe problem å sole seg. Håper jeg også kan bli kvitt kvisene en gang for alle.

Et spørsmål Charmina: Brukte du loation eller liment fra Dalacin? Hordan var det når du sluttet med dalacin, kom kvisene tilbake da eller? Hvor lang tid tok det før dalacinen viste resultater? Hvis du hadde giddet å svare, hadde jeg blitt veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei!

Jeg har brukt Diane i ca. 4 år nå, og de har hatt en utrulig bra effekt på hudproblemene mine.

Har derimot forsøkt å slutte å bruke dem opptil flere ganger i løpet av disse 4 årene pgr av nedsatt lyst, men hver gang har hudproblemene kommet tilbake for fullt icon_frown.gif og jeg har begynt med pillene igjen.

Bedre (for meg) å ikke ha lyst, enn å være nedbrutt pgr av hudproblemer. (Lystproblemet går jo verst utover partneren)

Nå har jeg derimot akkurat begynt på mitt siste brett med pillene. Skal gifte oss snart og håper på familieforøkelse + at lystproblemet tærer på forholdet.

Begynte å bruke Dalacin for 2-3 mnd siden, og legen min anbefalte meg å bruke Dalacin og Diane samtidig i en periode slik at Dalacin fikk effekt før jeg sluttet med Diane.

Siden jeg (takket være Diane) var så og si kvisefri da jeg begynte med Dalacin vet jeg ikke hvor lang tid det tar før den får effekt, men jeg hadde endel "sorte prikker" og disse forsvant ganske fort (etter et par uker tror jeg).

Diane pillene er det så lenge siden jeg begynte med at jeg husker ikke helt hvor raskt de virket, men jeg tror jeg merket forskjell etter en mnd tid.

De gangene jeg har "prøvd å slutte" med Diane har jeg fått tilbake kvisene, fått mye fetere hud og fortere fett hår..

Så jeg er altså ganske spent på hvordan det blir å slutte nå som jeg bruker Dalacin. Håper veldig at Dalacin alene klarer å holde hudproblemene mine i sjakk.

Soling tror jeg ikke er noe problem med bruk av Dalacin. Legen min sa iallefall ikke noe om det, og det står ingenting om det i pakkevedlegget.

Lykke til icon_smile.gif Det er virkelig en deilig følelse å være kvisefri

Klem fra lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann icon_smile.gif

Jeg bruker fremdeles dalacin - den flasken med liniment er utrolig drøy i bruk - har vell 1/3 igjen av flasken nå etter tre mnd bruk.

Virket etter bare noen dager synes jeg,og har ikke hatt en kvise siden. Er spent på hvordan det blir når jeg nå tar en pause etter at denne flasken er oppbrukt!

Den eneste bivirkningen jeg har oppdaget er at jeg av ogtil får litt stikkende/brennende smerter rett nedenfor det ene øyet! leste i felleskatalogen at dette kunne forekomme. men det er bare av og til,og plager meg vell ikke så veldig!

Jeg var veldig (synes jeg selv da)plaget av acne i tenårene og puberteten. Da jeg var 17 år tok jeg en kur med tetracycliner og ble veldig mye bedre.

da jeg ble gravid som 29 åring blomstret kvisene veldig opp igjen,og jeg opplevde også å få kviser på ryggen noe jeg aldri hadde hatt tidligere. etter fødselen begynte jeg derfor med Diane p-piller. Ble veldig mye bedre, men det er dalacinen som nå har tatt helt knekken på problemene.

Lykke til videre.

Klemmer fra12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hei igjen!

Takk for alle svarene! Satte stor pris på at dere svarte meg så inngående. Nå gleder jeg meg bare til timen hos hudlegen, slik at jeg får en resept på dalacin. Håper at også jeg kan bli kvisefri, det ville vært en enorm lettelse.

Takk nok en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Kom på en ting til. I tilfelle noen av dere som har svart meg tidligere skulle ha svar på dette spørsmålet, ville jeg hvert veldig glad.

Det som er at jeg har en del arr etter plukking av kviser. Vet dere om et middel eller annet som gjør at man kan bli kvitt disse( når man har følsom hud)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...