Gå til innhold

Flagyl og alkohol


Gjest Elisabeth

Anbefalte innlegg

Gjest Elisabeth

Jeg ble ferdig med flagylkur på onsdag og vurderer en bytur imorgen, lørdag. Vil det gå bra? Vil gjerne unngå antabus effekten.. Noen som vet om det kan gå bra, er jo 3 dager etter kuren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 dager etter endt kur skal gå bra! :)

Ja skal det ikke det da? =) Jeg har emetofobi ( angst for å kaste opp ) itillegg, så å vite at antabus effekt er i bildet, skremmer meg veldig. Jeg er 21år og har aldri spydd i fylla engang! Har vært nære men har ikke skjedd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Halveringstiden for flagyl er 6 - 10 timer. Det skal gå minst ett døgn fra behandlingen avsluttes til alkohol kan indtages. Det er sikkert ikke dumt å legge inn ytterligere sikkerhetsmargin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gi hele billedet: Som en tommelfingerregel regner man grovt sett at halveringstid x 5 gir omtrent tiden det tar før et medikament er helt eliminert fra kroppen. Det vil si at et medikament som flagyl finnes i kroppen i ca. 30 - 50 timer efter siste inntak. Det er ikke dermed sagt at det de siste timene er høye nok serumkonsentrasjoner til at den disulfiramlignende effekten indtreder, og produsenten oppgir at det skal gå minst 1 dag efter inntak, før det er tilrådelig å drikke alkohol.

Regnestykket over, viser hvorfor jeg mener det kan være lurt å legge inn en sikkerhetsmargin i efterkant av dette også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok. Da burde jeg være rimelig sikret når jeg imorgen drikker alkolhol, da er det 4 døgn siden jeg tok siste dose. Takk for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...