Gå til innhold

Fjerne lovene for en dag

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis alles Norges lover og regler hadde blitt fjernet for en dag og du ikke kunne blitt straffet i ettertid heller. Ville du da ha gjort noe som er ulovlig nå? I såfall, hva da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei..det er en grunn for at lover finnes.

Skrevet

Nei, ville ikke det. Liker at det finnes lover.

Skrevet

Hvis alles Norges lover og regler hadde blitt fjernet for en dag og du ikke kunne blitt straffet i ettertid heller. Ville du da ha gjort noe som er ulovlig nå? I såfall, hva da?

Jeg ville fått med noen som kan hacke og ranet norges bank. Ikke for alt men for noen ti talls millioner.

Skrevet

Ooh, gjett'a :popcorn:

Jeg ville nappet noen kronasjer fra et knippe av verdens rikeste, de merker ikke forskjell på kontoen uansett. Også ville jeg nok tatt meg tid til å lobotomere et par diktatorer og andre rumpekviser.

Opphever du naturlovene i samme slengen? Flotters, isåfall benytter jeg anledningen til å flakse rundt og leke Google Earth noen timer.

• Liker 5
Gjest Sommertid
Skrevet

Hadde glatt sneket til meg litt penger fra noen av de rikeste i Norge... Ellers ville jeg kanskje gått naken i byen, bare fordi jeg kunne :fnise:

• Liker 1
Gjest Lebewesen93
Skrevet

Åhh,lett !

-Jeg ville først og fremst kapret et pr lastebiler å fylt de opp med MASSE klær og alt annet jeg kunne tenke meg,

-Så ville jeg spasert inn i forskjellige banker, å bedt om så og så mye penger pr sted.

-Jeg ville skaffet en politibil og en brannbil ( kjekt å ha sikkert, høhø)

Hmm...det var vel kanskje det, jøss...ville trudd det var mer men:P

Skrevet (endret)

Rana ein bank, og kanskje fridd verda for ein eller to irriterande personar. Deretter kapre eit fly, og dra gratis til Syden.

Endret av Raina
Skrevet

Jeg ville gått på en av de mange barene jeg egentlig ikke har lov til å være på og drukket meg full på et par drinker (siden det da ville vært greit å ha mer enn 4cl sprit i dem) og røyket inne.

Jeg tror ikke jeg ville gjort noe mer seriøst enn det. Man får da dårlig samvittighet for å stjele osv selv om lovene er opphevet der og da.

• Liker 1
Skrevet

Hvis lovene var opphevet for en dag ville jeg rømt til skogs og gjemt meg fra folk så godt som overhodet mulig.

Fordi det ville vært en haug med gærninger ute i gatene for å robbe gullsmed, bank, butikker, rikinger osv. Det ville brutt ut masseslagsmål om godene. Og rikingene, bankene og alle andre ville igjen forsvart seg som best de kunne, dvs. med skytevåpen, feller ++. Og folk ville også benyttet seg av muligheten til å drepe folk de ikke liker, ta personlig hevn for ting, voldta, kapre fly osv.

Et lovløst samfunn er ikke akkurat noe man skulle ønske seg.

• Liker 8
Skrevet

Hvis lovene var opphevet for en dag ville jeg rømt til skogs og gjemt meg fra folk så godt som overhodet mulig.

Fordi det ville vært en haug med gærninger ute i gatene for å robbe gullsmed, bank, butikker, rikinger osv. Det ville brutt ut masseslagsmål om godene. Og rikingene, bankene og alle andre ville igjen forsvart seg som best de kunne, dvs. med skytevåpen, feller ++. Og folk ville også benyttet seg av muligheten til å drepe folk de ikke liker, ta personlig hevn for ting, voldta, kapre fly osv.

Det ville nok vært min første tanke også.

Skrevet

Det at det ikke lenger var ulovlig, er ikke synonymt med at det ikke lenger er galt. Så nei, jeg ville nok ikke gjort noe som er ulovlig i dag.

• Liker 2
Gjest Silvermist
Skrevet (endret)

Alice i Eventyrland: Samme tenkte jeg, men siden jeg ville trengt internett-dekning for å hacke meg inn på DNB og overførte et god sum penger til meg selv, ville jeg heller skalket alle luker i leiligheten og gjemt meg under sengen :fnise:

Endret av Silvermist
Skrevet

jeg tror jeg hadde blitt bankraner jeg og.

Skrevet

Hadde vært utrolig redd. Tenk på alle psykotiske mennesker der ute som kanskje hater meg for noe som skjedde på barneskolen e.l?

• Liker 1
Skrevet

Samfunn? Que? Var ikke dette special offer just for me?

Fankern, jeg som hadde en hel liste klar nå. Argh. Der gikk huset med en kilometer strandsone. Og brygga. :kjefte:

Gjest Caylee
Skrevet

Jeg hadde banka de som har gjort meg vondt, skada dem mye. Ikke drept dem selvfølgelig. Så hadde jeg rana en bank, og etter det hadde jeg gjemt meg laaangt inni skogen til dagen var over. :P

Skrevet

Det var da et fryktelig negativt menneskesyn. Tror du virkelig eneste grunnen til at mannen ved siden av deg på bussen ikke voldtar deg er fordi det er ulovlig?

Selv ville jeg drevet med mye av det moralistene blant oss har sikret å få med i lovverket. Så jeg skulle spilt fra meg huset i poker med kroppen full av e og kokain.

Skrevet

Det var da et fryktelig negativt menneskesyn. Tror du virkelig eneste grunnen til at mannen ved siden av deg på bussen ikke voldtar deg er fordi det er ulovlig?

Selv ville jeg drevet med mye av det moralistene blant oss har sikret å få med i lovverket. Så jeg skulle spilt fra meg huset i poker med kroppen full av e og kokain.

Nei, jeg tror selvfølgelig ikke det. Men bare les i denne tråden da, hvor mange som hadde brutt loven med alt fra bankran (som må i seg selv bli ganske voldelig, tydeligvis mange om beinet, og banken kommer jo ikke akkurat til å gi fra seg pengene), skading av folk de ikke liker, og kapring av fly. Og jeg vil tro at de som har svart er under gjennomsnittet kriminelle til vanlig (vi er jo på KVINNEguiden), det fåtallet som faktisk er kriminelle vil kanskje gå enda lengre. Og om vi har f.eks fem mennesker i byen som er troende til å voldta på åpen gate eller gå amok med våpen pga. at politiet ikke kan stoppe dem, så er det mer enn nok til at jeg holder meg unna.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde vært livredd for alle som kunne dengt ned folk og skutt og drept uten å få straff for det. Og så hadde jeg vært redd for å plutselig havne i f.eks et ran, og uheldigvis bli skutt. Låst meg inne til dagen etterpå. Tror ikke samvittigheten min hadde latt meg gjøre noe som egentlig er ulovlig. Og så tror jeg at jeg hadde oppfattet det hele som en "test" av samfunnet, og vært redd for å havne i klammeri senere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...