Gå til innhold

Ungene som profilbilde -Facebook

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, Arkana skrev:

Jeg har bilde av barna mine som bakgrunnsbilde og bilde av meg selv som profilbilde. Det lever jeg veldig fint med og har aldri tenkt ett sekund på hva andre måtte mene om det eller vært bekymret for at bildet blir misbrukt. Og det har da virkelig ingenting å gjøre med å miste seg selv, men hvis noen liker å tro det så vær så god.

Men hadde du hatt bilde av barna både som profilbilde og bakgrunnsbilde, så hadde trolig du vært i kategorien som mister seg selv. En del har faktisk det. Og som brukeren over meg skriver, det er verken bra for barna eller foreldrene. 

Om man har barna som bakrgrunnsbildet, så synes jeg man kun skal ha det synlig for venner. For barna kan ikke velge om de vil være på nettet for alltid.

Anonymkode: 15e42...bcb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har kun bilder av meg og mine forhenværende hunder! Og min nåværende hund og katt!

Skrevet

Jeg har ikke bilde av kiden min offentlig (og ikke "privat" på FB heller for den del), men jeg synes dere som snakker om å miste seg selv og sin identitet er litt rare. Jeg har ikke mistet noe som helst, men jeg har fått en ny identitet, blant mange. Og de kommer fram i ulike grader. Dere har misforstått noe.

AnonymBruker
Skrevet
Et øyeblikk siden, Sariou skrev:

Jeg har ikke bilde av kiden min offentlig (og ikke "privat" på FB heller for den del), men jeg synes dere som snakker om å miste seg selv og sin identitet er litt rare. Jeg har ikke mistet noe som helst, men jeg har fått en ny identitet, blant mange. Og de kommer fram i ulike grader. Dere har misforstått noe.

Noen mister seg selv totalt, jo. Greit nok at noen er hormonbomber når barna er født og lever i sin egen verden i noen måneder. Deler masse bilder og "idebank for småbarnsforeldre", liker sider med rosa barnekjoler og deler klisjefylte ordtak om foreldrerollen. Man skjønner at dette trolig er midlertidig og man trekker seg litt tilbake og venter på at tilstanden skal gå over. Men noen kommer aldri ut derfra. Når alt i livet handler kidsa og man ikke kommer seg ut av den bobla når barna er i skolealder, så har man mistet noe. Man mangler da andre perspektiv i livet. Det gjør at man kan miste en del venner. 

Anonymkode: 15e42...bcb

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...