Gå til innhold

Ulempene med å ha barn

Rachel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

For min egen del; sett fra et egoistisk synspunkt:

-jeg har ikke fått en hel natts søvn på over åtte måneder, og sånn vil det fortsette en goood stund til

-barnegråt skjærer i ørene

-det er mye kliss og rot med et barn

-bæsjebleier... need I say more :tunge1:

-man bekymrer seg ihjel når ungen er syk

-de eneste stundene jeg får for meg selv er når jeg dusjer, eller når ungen sover/blir tatt vare på av pappaen sin

-det er dyrt med alt utstyret som må kjøpes inn til en baby

-...og dyrere blir det

-slapt, verkende, revnet og blødende underliv etter fødselen

-ammeproblemer, såre pupper og arr og strekkmerker som aldri går bort

-alle utflukter må planlegges (ingen flere spontane utemiddager eller kinoturer)

Må slenge på på slutten her: Hadde ungen min forsvunnet, og jeg fikk beskjed om å gå igjennom alt dette en gang til for å få ungen tilbake, hadde jeg ikke nølt et sekund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Går glipp av mye bra på kino

*Jeg gjør ufattelig mye klesvask!! :-?

*De er stort sett dyre i drift

*De KRANGLER så jeg blir smågal innimellom

*Mangel på impuls-liv

(Hmm.. jeg sliter for å kommer på mere....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, vent,

*jeg er så lei av å kjøre og hente dem i hundreogørten bursdager i løpet av året!! Bruker myyye penger på tullete presanger også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Kan ikke sove lenge om morgenen

* Kan ikke dra på kino, restaurant, besøk på kveldene osv. i hytt og pine

* Dyrt er det jo...

Men disse tingene tenker jeg ikke på i hverdagen, det er trivielle ting som ikke betyr noe lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil vel ikke kalle det ulemper akkurat, men det har helt klart sine negative og POSITIVE sider å ha barn...

Bekymringer f.eks. både når de er syke, at de har det bra på skolen, at de ikke blir mobbet, at de får nok å spise, at de får utfordringer, at man er en god nok mor osv.

Vil vel ikke si at det er direkte ulemper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det må være at jeg er konstant bekymret for et eller annet. Kommer ikke på noe mer faktisk, har alltid vært "flink" til å finne på ting - også uten barn. Det er ikke pga barna jeg ikke er så ofte på kino, for å si det slik.

Jeg vet også at hvis jeg ikke hadde hatt barna å bekymre meg for, så hadde jeg nok vært bekymret da også.....for et eller annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutter ALDRI å bekymre meg for ungene. Da de var små var det den tids problemer. Nå som de voksne er det dagens, og framtidens problemer. Har man unger slutter man ALDRI bekymre seg!!

Og nå kommer barnebarna :lol: Enda flere å tenke på. Være glad i...... og ha bekymringer for. Det er å starte på nytt. Bare med ett litt annet ansvarsforhold :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde

bra at du trives... men ingen ulemper..??

finnes det i det hele tatt noe som ikke har noen ulemper??

Ja, det å ha barn har for meg ikke medført noen ulemper! En annen måte å organisere tilværelsen på, ja. Andre ting å bekymre seg for, ja. Et annet menneske å ta hensyn til, ja. Men en ulempe? Ikke faen!

Dessuten, blåveis, ingen har da gitt deg rett til å bestemme hva jeg skal se på som en ulempe? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...