Gå til innhold

Funkydogs hemmeligheter

Funkydog

Anbefalte innlegg

Jeg er 28, har kort, mørkt hår og runde, grønne øyne. Noen sier jeg ligner en ugle, men jeg holder helst med min brors beskrivelse av meg som for noen nok er mer beskrivende.

- Han kaller meg en gjøk. :ler:

Per i dag er jeg 160cm høy og veier 72 kilo. Høyden er jeg for fattig til å gjøre noe med, men vekta skal jeg da få bukt med! Målet er å gå ned 7 kilo innen mars. Veie og måledag hver onsdag.

Delmål: Ned 2 kilo ved utgangen av januar måned.

For å nå mitt mål skal jeg trene 4 ganger per uke og kutte drastisk ned på brødmat og raske karbohydrater. Jeg har endel kunnskaper innen mat og trening, så det er kun min egen (mangel på) selvdisiplin som vil være utfordringen her.

Du er herved velkommen til å følge meg på min vei mot et smalere legeme og sunnere livsstil! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Denne ukens trening er som følger:

Mandag: Shape og Step

Tirsdag: Fotballtrening

Onsdag:

Torsdag: Shape og Step

Fredag:

Lørdag:

Søndag: Kondisjon på tredemølle

Trening i uke 2:

Mandag: 15 min ellipsemaskin + 55 min jazzercize

Tirsdag: 45 min fotballtrening

Onsdag:

Torsdag: step og shape - slitsomt i dag!!

Fredag:

Lørdag:

Søndag: 30 min mølla + styrketrening

Trening i uke 3:

Mandag: Jazzercise

Tirsdag:

Onsdag:

Torsdag:

Fredag:

Lørdag:

Søndag:

Istedetfor å skrive 4 innlegg om trening per uke, kommer jeg heller til å oppdatere denne posten.

Jeg er forøvrig på dag 2 av dietten og det går strålende. Mye proteiner og grøntfor, lite fett og moderate mengder karbohydrater er en sikker vinner! :nigo:

Endret av Funkydog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er onsdag og tid for måling (og egentlig veiing også, men veide meg jo på mandag, så utsetter det til neste onsdag.)

Mage: 98

Midje, tynneste del: 83

Hofte/rompe: 102

Lår: 63

Under bysten: 84

Vekt: 72 kg

Uke 2:

Mage: 97

Midje: 81

Hofte/ rompe:101

Under bysten: 82

Lår: 62

Vekt: 68,7

Endret av Funkydog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne selvsagt ikke dy meg, og gikk opp på vekta på torsdag. Ned 2,3 kilo på 4 dager!!

Jeg har spist gode porsjoner med mat, men holdt meg langt unna godteri, raske karbohydrater og fett. I tillegg har jeg trent 3 ganger så langt denne uka. Det er nok endel vann og overflødig julemat som har forsvunnet like fort som det kom, så kan nok ikke regne med slike vekttap hver uke framover, men gøy med en kick-start likevel!

Måtte ta meg 2- 3 ruter mørk sjokolade og et par frosne jordbær i går etter middag, var så fysen på noe godt at jeg ikke visste hvor jeg skulle gjøre av meg! ;) I dag er det lørdag, men skal likevel forsøke å begrense sjokoladeinntaket til det minimale.

Dessuten skal jeg gjøre det slutt med samboeren min gjennom syv år... Sitter her og gruer meg som en hund. Han sitter uvitende i godstolen og ser på tv. Huff. Hvordan skal jeg få til å si til han at jeg ikke lenger elsker han? Helt forferdelig, han er jo så snill og god....

Wish me luck...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da var det gjort. Det gikk fort og relativt uproblematisk. På tide å komme seg videre i livet på egenhånd. Jeg skal se forover, planlegge livet, kose meg med venner og trening uten å tenke på at noen venter hjemme. Jeg skal kun rydde opp etter meg selv, lage fisk til middag mye oftere og høre på mine egne plater helt uten klaging og syting fra stolen ved siden av. Jeg skal unne meg en massasjetime, kjøpe nye klær og småflørte med kjekke menn! Jeg skal begynne det nye året med blanke ark der bare de flotteste fargestiftene skal tas i bruk! Vekk med daffe, brune og blasse- inn med klare, muntre farger med smileyface og solstråler!

Skål for at jeg skal få en dag i mårå med blanke ark og fargestifter tell! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her vil jeg følge med ;)

Masse lykke til med et nytt, fantastisk liv :nigo:

Tusen takk for det og velkommen skal du være :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag blir det trening og veiing. Har bestemt meg for å veie meg på torsdager i stedet for onsdager, fordi det passer bedre med mine nye treningsrutiner. Både gleder og gruer meg til vekta i kveld. Drakk en kaffe mocca laget med h-melk og ekte sjokolade i går kveld, samt spiste en after eight etter middag... Hmfr. Var skikkelig godtesjuk! Satser på at det ikke gjorde altfor store utslag på den o store vekta! Blæh! Får være flink i dag, heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det straks gått 10 dager siden bruddet med min samboer gjennom 7 år.

Den første dagen var hard.

Den andre dagen gikk bedre.

Den tredje dagen gikk enda bedre, men ble forverret da jeg snakket med sambo igjen og mange følelser dukket opp. Det ble gråting og mange rare tanker i hodet.

Resten av uka gikk greit. Jeg sov på pikerommet hos foreldrene mine og aktiviserte meg veldig mye. Tenkte lite på sambo og bruddet- med vilje.

Den syvende dagen var grusom. Jeg sov hjemme alene for første gang. Gråt, kjente tomheten i leiligheten (og skapene hans...) og syntes synd i meg selv. Det som holdt meg oppe var gode venninner og få snakket om tankene mine. -Og få høre at det kom til å gå bra tilslutt :)

Den åttende dagen var ikke stort bedre, men jeg klarte å løfte haka, puste dypt inn gjennom nesa og ut gjennom munnen og si til meg selv at det kom til å gå bra. Jeg inviterte en venn på sunn snacks og dvd kveld.

Den niende dagen (i dag) har gått mye bedre! Jeg har ikke grått, jeg har trent, dusjet, tent telys, sett på tanketomme "jenteprogram" på tv og smilt for meg selv :sol:

Jeg håper morgendagen fortsetter i samme "stil"!

Dette skal gå bra! Jeg trives i eget selskap og har virkelig funnet gleden med trening!!

Dessuten ga en god venninne meg et tips her om dagen. - Ta på deg skjørt og kjenn wow- følelsen komme! I dag var det skjørt og perler for alle penga - og hyggelige kommentarer kom hele dagen :nigo: En mann spurte til og med om jeg hadde vært hos frisøren! Alt jeg gjorde var å krølle øyenvippene og smette på meg støvlettene og skjørt i stedet for joggesko og jeans :)

Edit: Nå har det gått 15 dager siden bruddet. Jeg har flørtet, festet, slappet av med lys og musikk hjemme og blitt vant til å komme hjem til tomt hus. Jeg har det bra! Jeg tenker mindre og mindre på eksen (selv om det er veldig rart/uvant å kalle han det nå, ser jeg.. ) og har troen på at jeg skal få det riktig så koselig fremover selv om det ikke lenger er oss to. :)

Endret av Funkydog
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...