Gå til innhold

Kanelsnurrer?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poirot: bare for å gjøre det værre... De hjemmebakte er SEVFØLGELIG mye bedre enn både de man kjøper i pose og de man kjøper på bakeri...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Poirot: bare for å gjøre det værre... De hjemmebakte er SEVFØLGELIG mye bedre enn både de man kjøper i pose og de man kjøper på bakeri...

JEG VET DET!!! (Ellers hadde jeg handlet på bakeriet under jobben...)

*grmfff* :evil:

Skrevet

Jeg bakte kanelsnurrer til bursdagen her i forrige uke, og brukte flytende Melange til å smøre ut sukker og kanel i stedet for å bruke vanlig smør eller smeltet smør. Gikk som en drøm.....

Hadde mørkeblå melisglasur på, knallsuksess blandt ungene!!!

Gjest -Starya
Skrevet

De beste kanelsnurrene jeg noen gang har bakt, var den gangen jeg hadde i litt mye sukker og kanel. Endel av sukkeret rant ned på bakeplaten, resultatet var deilige kanelsnurrer med lett karamellisert underflate. 8)

Skrevet

hehe...det gjorde jeg i går...mmmm...deilige :D

Men fryktelig klissete...

Skrevet

Moooderaaatooor!

Jeg føler meg regelrett forfulgt av denne tråden. Jeg leser den ferdig, kjemper og slåss med trangen til å gå hjem og bake kanelboller, mobiliserer det jeg har av viljekraft og kommer meg til hektene på den smale sti igjen. Og hva skjer så? Joda, eklingene og slemmingene i kanelsnurreligaen løfter tråden fram igjen. Og igjen. Og lar den stå konstant på lista over nye innlegg bare for å friste meg med sin sukkerkanelsmør-stank... :roll:

Kan noen vennligst be disse slemme menneskene om å slutte???

*tørker opp sikkelet og forlater tråden*

Skrevet

Uff ja. Magen romler etter kanelboller :ler: Men jeg er for lat til å lage.... Men har en bolle full av godteri igjen etter jentekveld på lørdag, så jeg lider ikke.... :oops:

Skrevet
Moooderaaatooor!

Jeg føler meg regelrett forfulgt av denne tråden. Jeg leser den ferdig, kjemper og slåss med trangen til å gå hjem og bake kanelboller, mobiliserer det jeg har av viljekraft og kommer meg til hektene på den smale sti igjen. Og hva skjer så? Joda, eklingene og slemmingene i kanelsnurreligaen løfter tråden fram igjen. Og igjen. Og lar den stå konstant på lista over nye innlegg bare for å friste meg med sin sukkerkanelsmør-stank...  :roll:  

Kan noen vennligst be disse slemme menneskene om å slutte???

*tørker opp sikkelet og forlater tråden*

:ler::ler: Denne tråden forfølger meg og, sa nettopp til minsten, at i morgen baker vi kanel i svingene. :P

Skrevet

Bare for å strø litt ekstra sukker i såret :wink:

Så smakte de deilig nutinte fra steikovnen..hehe...

Skrevet

Nå har jeg nettopp funnet fram oppskrift og ingredienser! Så i dag blir det kanelsnurrer her også :D !

Hat til og med kjøpt gjær (ikke tørrgjær) som er spesielt godt egna til søt gjærbakst. Så dår vi se da, om de blir helt fantastiske :ler: .

Skrevet

jeg skal være hjemme i hele dag..

Slemt gjort å friste meg med sånt!!! :fy:

:ler:

Skrevet
jeg skal være hjemme i hele dag..

Slemt gjort å friste meg med sånt!!! :fy:

:ler:

:oops:

Første brettet er tatt ut av ovnen og brett nr. 2 er satt inn! Det dufter deilig nybakte kanelsnurrer :D !

Skrevet

:oops:

Første brettet er tatt ut av ovnen og brett nr. 2 er satt inn! Det dufter deilig nybakte kanelsnurrer :D !

Får helt vann i munnen jeg...! Nå har jeg tenkt på disse kanelsnurrene helt fra denne tråden ble startet. Søren! Må hjem å lage... :ler:

Skrevet

Jeg vil også ha kanelsnurrer!!!

Hvorfor er det en 20 minutters gåtur i oppoverbakke til butikken? hmm..ok, nettopp fordi jeg ikke skal ha kanelsnurrer ja...

Skrevet

Vi har kjøpt masse mel i dag (hadde vel egentlig en god del fra før og...) så nå tror jeg det blir snurrer her snart også. Kanskje i dag, eller på fredag...

(I morgen skal jeg på gruppesamtale med MMI og smake på sjokolade i to timer, så da har jeg ikke tid...)

Skrevet

Sjokolade??

Åhh, ikke prat om mer godsaker nå da!! :x

:ler: er ikke godtessjuk nå..neida...*leter febrilsk gjennom skapene for å finne noe søtt..*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...