Fakse Skrevet 20. oktober 2003 #21 Skrevet 20. oktober 2003 Poirot: bare for å gjøre det værre... De hjemmebakte er SEVFØLGELIG mye bedre enn både de man kjøper i pose og de man kjøper på bakeri...
Gjest Poirot Skrevet 20. oktober 2003 #22 Skrevet 20. oktober 2003 Poirot: bare for å gjøre det værre... De hjemmebakte er SEVFØLGELIG mye bedre enn både de man kjøper i pose og de man kjøper på bakeri... JEG VET DET!!! (Ellers hadde jeg handlet på bakeriet under jobben...) *grmfff* :evil:
Gjest Tex Skrevet 20. oktober 2003 #23 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg bakte kanelsnurrer til bursdagen her i forrige uke, og brukte flytende Melange til å smøre ut sukker og kanel i stedet for å bruke vanlig smør eller smeltet smør. Gikk som en drøm..... Hadde mørkeblå melisglasur på, knallsuksess blandt ungene!!!
Gjest -Starya Skrevet 20. oktober 2003 #24 Skrevet 20. oktober 2003 De beste kanelsnurrene jeg noen gang har bakt, var den gangen jeg hadde i litt mye sukker og kanel. Endel av sukkeret rant ned på bakeplaten, resultatet var deilige kanelsnurrer med lett karamellisert underflate. 8)
Gjest Madley Skrevet 20. oktober 2003 #25 Skrevet 20. oktober 2003 hehe...det gjorde jeg i går...mmmm...deilige :D Men fryktelig klissete...
Gjest Liten Skrevet 20. oktober 2003 #26 Skrevet 20. oktober 2003 Moooderaaatooor! Jeg føler meg regelrett forfulgt av denne tråden. Jeg leser den ferdig, kjemper og slåss med trangen til å gå hjem og bake kanelboller, mobiliserer det jeg har av viljekraft og kommer meg til hektene på den smale sti igjen. Og hva skjer så? Joda, eklingene og slemmingene i kanelsnurreligaen løfter tråden fram igjen. Og igjen. Og lar den stå konstant på lista over nye innlegg bare for å friste meg med sin sukkerkanelsmør-stank... Kan noen vennligst be disse slemme menneskene om å slutte??? *tørker opp sikkelet og forlater tråden*
Edie Skrevet 20. oktober 2003 #28 Skrevet 20. oktober 2003 Uff ja. Magen romler etter kanelboller Men jeg er for lat til å lage.... Men har en bolle full av godteri igjen etter jentekveld på lørdag, så jeg lider ikke.... :oops:
Mette Skrevet 20. oktober 2003 #29 Skrevet 20. oktober 2003 Moooderaaatooor! Jeg føler meg regelrett forfulgt av denne tråden. Jeg leser den ferdig, kjemper og slåss med trangen til å gå hjem og bake kanelboller, mobiliserer det jeg har av viljekraft og kommer meg til hektene på den smale sti igjen. Og hva skjer så? Joda, eklingene og slemmingene i kanelsnurreligaen løfter tråden fram igjen. Og igjen. Og lar den stå konstant på lista over nye innlegg bare for å friste meg med sin sukkerkanelsmør-stank... Kan noen vennligst be disse slemme menneskene om å slutte??? *tørker opp sikkelet og forlater tråden* Denne tråden forfølger meg og, sa nettopp til minsten, at i morgen baker vi kanel i svingene.
Gjest Madley Skrevet 22. oktober 2003 #30 Skrevet 22. oktober 2003 Bare for å strø litt ekstra sukker i såret Så smakte de deilig nutinte fra steikovnen..hehe...
Redhead Skrevet 22. oktober 2003 #31 Skrevet 22. oktober 2003 Nå har jeg nettopp funnet fram oppskrift og ingredienser! Så i dag blir det kanelsnurrer her også :D ! Hat til og med kjøpt gjær (ikke tørrgjær) som er spesielt godt egna til søt gjærbakst. Så dår vi se da, om de blir helt fantastiske .
Edie Skrevet 22. oktober 2003 #32 Skrevet 22. oktober 2003 jeg skal være hjemme i hele dag.. Slemt gjort å friste meg med sånt!!! :fy:
Redhead Skrevet 22. oktober 2003 #33 Skrevet 22. oktober 2003 jeg skal være hjemme i hele dag.. Slemt gjort å friste meg med sånt!!! :fy: :oops: Første brettet er tatt ut av ovnen og brett nr. 2 er satt inn! Det dufter deilig nybakte kanelsnurrer :D !
Gjest Lady-M Skrevet 22. oktober 2003 #34 Skrevet 22. oktober 2003 :oops: Første brettet er tatt ut av ovnen og brett nr. 2 er satt inn! Det dufter deilig nybakte kanelsnurrer :D ! Får helt vann i munnen jeg...! Nå har jeg tenkt på disse kanelsnurrene helt fra denne tråden ble startet. Søren! Må hjem å lage...
Edie Skrevet 22. oktober 2003 #35 Skrevet 22. oktober 2003 Jeg vil også ha kanelsnurrer!!! Hvorfor er det en 20 minutters gåtur i oppoverbakke til butikken? hmm..ok, nettopp fordi jeg ikke skal ha kanelsnurrer ja...
Grooo Skrevet 22. oktober 2003 #36 Skrevet 22. oktober 2003 Vi har kjøpt masse mel i dag (hadde vel egentlig en god del fra før og...) så nå tror jeg det blir snurrer her snart også. Kanskje i dag, eller på fredag... (I morgen skal jeg på gruppesamtale med MMI og smake på sjokolade i to timer, så da har jeg ikke tid...)
Edie Skrevet 22. oktober 2003 #37 Skrevet 22. oktober 2003 Sjokolade?? Åhh, ikke prat om mer godsaker nå da!! :x er ikke godtessjuk nå..neida...*leter febrilsk gjennom skapene for å finne noe søtt..*
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå