Gå til innhold

Kanelsnurrer?


Fremhevede innlegg

Skrevet

- er det bare vanlig hvetedeig som kjevles til ca 1 cm og man smører smør sukker og kanel på.???

Har så lyst på men har ingen oppskrift...så lurte bare..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker helt vanlig bolledeig.

Kjevler den ut til en tynn leiv.

Smører smør på alt utenom ca 5 cm i den enden som kommer ytterst på "rullen".

Strø kanel og sukker på smøret.

(Du kan også blande smør, sukker og kanel og smøre på blandingen)

Ruller sammen hele leiven til en stram rull

Deler opp i skiver på ca 2 cm og bretter "enden" under bolla.

Pensler med sammenvispet egg.

Strør på litt perlesukker eller hakkede nøtter hvis jeg gidder.

Skrevet

Jippi!!

thanks Lea :D

da går jeg ut på kjøkkenet og setter en deig jeg:)

Skrevet

Husk å sende noen boller til meg da, så jeg får se om du har gjort det riktig :blunke:

Skrevet

SUPERNYDELIGE kanelsnurrer...

*slenger over et par til Lea...*

Gode?

Skrevet

bare hyggelig:)

du...går det ant å fryse dem? dumt spm men har aldri bakt sånt før..hehe...

Skrevet

Går helt fint å fryse dem.

Bare putt dem i poser når de blir kalde og putt dem i fryseren.

Når du skal tine dem, så ta dem ut av posen og sett dem på rist.

Skrevet

Åååhh... Jeg vil også ha...

Vi har snakket om å bake kanelsnurrer i flere uker nå, nå er det jammen på tide! Kanskje i morgen?!?

Skrevet

Ja, takk-takk!

De var kjempegode altså, vi bare MÅ bake slike selv en dag!

Skrevet

En liten notis bare; det finnes ferdige poser med melblanding til kanelboller.

Flott til late folk, og de smaker minst like godt! :P

Skrevet

kult...bare det at de holder seg i tre uker uten å mugne og da blir jeg litt skeptisk på sånne ting jeg..hehe...

Skrevet

Jeg pleier å ta glasur oppå dem. Det går veldig fint an å fryse kanelboller, men ikke ta på glasur før de puttes i fryseren!

Skrevet

Pokker, det er lenge siden jeg har laget dette. Over tre år faktisk! :o

Skrevet
En liten notis bare; det finnes ferdige poser med melblanding til kanelboller.

Flott til late folk, og de smaker minst like godt! :P

kult...bare det at de holder seg i tre uker uten å mugne og da blir jeg litt skeptisk på sånne ting jeg..hehe...

Tror kanskje dere snakker om to forskjellige ting her.. hehe

Skrevet

for guds skyld. hadde vært skumlere med melblanding som mugnet før tre uker var gått!

Skrevet

hmm..kanskje?? det er ikke sånn toropose med masse e-stoffer i hun mener?? men sånn a'la brødbakstposer???

My mistake..hehe

Skrevet

Jeg bruker litt fin sammalt hvete i deigen til kanelsnurrene. Det gjør at det blir litt mere mat i dem liksom. Nyyyydelig :)

Skrevet

Faen heller, nå MÅ dere slutte å snakke om disse kanelsnurrene!!!!

Jeg har så lyst på, men synes det er så kjiiipt å bake, og nå har dere torturert meg siden i går ved å bringe opp dette støtt og stadig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...