Gå til innhold

Mine tanker om hvordan det er å gå på ketolysekur


Poppsilopp

Anbefalte innlegg

Gjest ThatWoodcut

Jess, pakken kom i dag!

Jeg tar storhandelen på mandag ettersom jeg jobber hele helgen.

Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Og hvordan går det her, da?? :)

Jeg begynte på ny runde ketolyse i går. Det har sklidd VELDIG ut siden midten av november og jeg må ned ganske mange kg for å komme inn i alle klærne mine :sjenert:

Er ved sånn passe godt mot, og håper på ca 3kg ned første uken, ca 2kg den neste, og så får vi se etter det hvor fort/sakte det går..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får jeg følge med her? :)

Jeg startet egentlig for to uker siden, og gikk ned fem kg uten trening, men sprakk noe fryktelig i helgen, og gikk opp tre kg igjen... :sjenert:

Skal ned til 55 kg (dvs nesten 30 kg), men sliter litt med motivasjonen, fordi jeg er den eneste i familien på ketolysekuren. Er ikke så kult å lage middag kun til seg selv, og spise alene hele tiden... :sjenert:

Poppsilopp: er du medlem av lavkarbo.no?

Hvis ikke anbefaler jeg deg, det. Der har de et fantastisk ketolyseforum, med mange kloke hoder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner det med middagene. Det krever på en måte at de du bor sammen med er litt "snille". Dersom jeg er i ketose lager ikke mannen pannekaker for eksempel (som er det beste jeg vet) Vi kan for eksempel ha fisk, poteter og grønnsaker til middag. Da spiser jeg fisken og grønnsakene. Hvis de har lyst på kylling og ris spiser jeg kyllingen osv. Eller når familien har lyst på pizza, så lager vi en pizza til familien, og en egen ketolysevariant til meg :) Alt blir en vane... Og veldig mye av maten kan jo lages i ketolyse-vennlig variant og spises av hele familien. Som regel har ikke familien vondt av å spise litt sunnere heller. Det en bør passe på i den sammenheng for øvrig er at de som ikke er i ketose ikke kan spise så mye fett som deg, for da legger de på seg (fordi de da spiser både fettet og karbohydratene)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har jeg spist mye fett. Egg, omelett, tunfisksalater osv. Masse majones og rømme! Jeg føler meg ganske feit når jeg spiser så mye fett. Har ikke gått ned så mye heller.

Føler dere andre også det sånn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

:vinke:

Hilser på! Har gått på ketolysekuren og gått ned 30 kilo på den måten. Anbefaler alle som holder på, å melde seg inn på lavkarbo.no. Masse å lære, mange tips og oppskrifter, og mange erfarne lavkarbere som kan veilede. Viktig at man vet hva man holder på med, og følger dietten skikkelig, ellers kan man gå på en smell ;)

Lykke til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Caitlin

Hei på deg!

Prøver også å holde meg på et noenlunde lavkarbo-kosthold, dog med noen flere karber enn ketolysekuren. Syns det er herlig å være stabil i blodsukker og slippe alle ups and downs :enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i oktober på ketolyse, så ble jeg gravid, og var mye dårlig, så klarte ikke lavkarbo. Men nå har jeg begynt igjen, begynte for 4 dager siden. Allerede mye energi og overskudd.

Totalt gått ned 10.4kg siden september-10, og gått ned 3.8kg siden jeg ble gravid (er 15 uker på vei).

Veldig deilig med stabilt blodsukker, er ikke så mye svimmel heller.

Så jeg skal prøve, så godt det lar seg gjøre å gå videre på lavkarbo/ketolyse frem til fødselen, og eventuelt når jeg ammer også.

Jeg lever akkurat som på ketolyse, bare at jeg tar et glass eplejuice for å få opp karbene, for jeg klarer ikke å telle osv :P Da er det enklere å leve helt ketolyse, for det har jeg klart før, og føler det er så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte i oktober på ketolyse, så ble jeg gravid, og var mye dårlig, så klarte ikke lavkarbo. Men nå har jeg begynt igjen, begynte for 4 dager siden. Allerede mye energi og overskudd.

Totalt gått ned 10.4kg siden september-10, og gått ned 3.8kg siden jeg ble gravid (er 15 uker på vei).

Veldig deilig med stabilt blodsukker, er ikke så mye svimmel heller.

Så jeg skal prøve, så godt det lar seg gjøre å gå videre på lavkarbo/ketolyse frem til fødselen, og eventuelt når jeg ammer også.

Jeg lever akkurat som på ketolyse, bare at jeg tar et glass eplejuice for å få opp karbene, for jeg klarer ikke å telle osv :P Da er det enklere å leve helt ketolyse, for det har jeg klart før, og føler det er så enkelt.

Det er ikke anbefalt å være i ketose når man er gravid eller ammer, så dette håper jeg du har avklart med legen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke anbefalt å være i ketose når man er gravid eller ammer, så dette håper jeg du har avklart med legen din?

Jeg sa jo at jeg lever som på ketolyse, MEN jeg drikker et glass eplejuice om dagen for å ikke være i ketose. Da er jeg dermed sagt ikke i ketose, men jeg spiser det man spiser da, bortsett fra et ekstra glass eplejuice :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Purple Haze

Ikke for å blande meg her, men jeg tror du burde spise litt annerledes nå som du er gravid. Lavkarbo er helt ok når man er gravid, men ketolyse + et glass eplejuice, tror jeg ikke er anbefalt under graviditet.

Beklager om jeg tråkker deg på tærne her nå, men jeg sier dette i beste mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spis gjerne lavkarbo kosthold mens du er gravid og ammer, men et glass eplejuice for å unngå ketolyse er ikke bra nok. Kroppen trenger mellom 50 og 100 gr karbohydrater daglig. Dette gjelder for et normalt lavkarbo kosthold hvor man skal holde vekten stabil eller gå sakte ned. Jeg ville valgt å fylle denne karbodosen med litt frukt foreksempel. Jeg har selv levd på lavkarbo i mange år, også mens jeg var gravid og alt. Men det er viktig å tilpasse kostholdet til livssituasjonen.

Lykke til videre uannsett:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å blande meg her, men jeg tror du burde spise litt annerledes nå som du er gravid. Lavkarbo er helt ok når man er gravid, men ketolyse + et glass eplejuice, tror jeg ikke er anbefalt under graviditet.

Beklager om jeg tråkker deg på tærne her nå, men jeg sier dette i beste mening.

Hvorfor det?

Jeg er jo ikke i ketolyse, og det er kun det som ikke er anbefalt når man er gravid. Lavkarbo er ikke noe problem, og jeg får i meg nok karber til å ikke være i ketolyse, og da er det ikke så stort problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor det?

Jeg er jo ikke i ketolyse, og det er kun det som ikke er anbefalt når man er gravid. Lavkarbo er ikke noe problem, og jeg får i meg nok karber til å ikke være i ketolyse, og da er det ikke så stort problem.

Det er også viktig å tenke på hvor du får karbohydratene fra. Når man spiser lavkarbo er det veldig viktig å sette kostholdet sammen riktig og variert:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har aldri prøvd ketolysekur, fordi jeg kjenner at det virker feil på meg å skulle spise massevis av ting jeg på vanlig sunt og anbefalt kosthold skal holde meg unna. Tar dere blodprøver og sjekker at alle nivåene er der de skal være under veis? Hva når dere har gått ned det dere skal og går tilbake til vanlig kost (for det antar jeg at dere skal?) - holder dere vekta da? Jeg lurer bare. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også viktig å tenke på hvor du får karbohydratene fra. Når man spiser lavkarbo er det veldig viktig å sette kostholdet sammen riktig og variert:-)

Alle karbene kommer fra grønnsaker og salat :-)

Eneste grunnen til at jeg lever ketolyse, og ikke høyere er fordi jeg ikke klarer å å telle alt hele tiden. Da går det i hodet på meg. Derfor er det enklere å spise det jeg vet jeg kan, men samtidig øke litt, så jeg ikke er i ketose lenger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...