Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

hei..har veldig lyst å forlove meg med min kjæreste.men lurer på om det er riktig av meg å spørre han om det.hvordan gjorde dere det?.vi har vert sammen lenge og kjenner kvarander godt.vi har også bodd sammen i mange år og har det veldig fint sammen.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er jo mange jenter som frir i disse dager.

Dere har bodd sammen lenge, dere har det veldig bra sammen, og kjenner hverandre veldig godt.

Just pop the question ;)

Skrevet

Han skal fri.

Da blir dere forlovet.

Forlovet betyr at dere har tenkt å gifte dere innen kort tid, om ikke 1-5 år.

Forlovet er ikke en høyere status enn "kjærester", det er ventetiden før man blir gift.

• Liker 1
Skrevet

Idag er ikke forlovelse forberedelse av giftemål, folk er forlovet i årevis. Det er en status og trend-greie. Opprinnelig var det ment at man skulle gifte seg innen et år innen man var forlovet, det er mange år siden.

Folk frir ikke engang, de bare blir enige om å være forlovet...av uviss grunn.

AnonymBruker
Skrevet

Idag er ikke forlovelse forberedelse av giftemål, folk er forlovet i årevis. Det er en status og trend-greie. Opprinnelig var det ment at man skulle gifte seg innen et år innen man var forlovet, det er mange år siden.

Folk, mener du folk flest? Ikke i min erfaring. Kanskje den eldre garde, men de fleste i 20-årene setter seg på kne ennå du.

AnonymBruker
Skrevet

Fordi de kommuniserer sammen? Jeg kjenner flere par som ikke har hatt tradisjonelle frierier, men heller sammen blitt enige om at det er det de vil. Kan virkelig ikke se problemet med det.

• Liker 1
Skrevet

Hvem som spør... ja det må vel bli opp til hver enkelt det.

Mannen min gikk ned på knær og spurte om jeg ville gifte meg med han. Jeg ble veldig overasket selv om vi var forlovet allerede.

Gjest Gladjenten30
Skrevet

Hvem som spør... ja det må vel bli opp til hver enkelt det.

Mannen min gikk ned på knær og spurte om jeg ville gifte meg med han. Jeg ble veldig overasket selv om vi var forlovet allerede.

Jeg spurte ham, og han ble kjempeglad. Vi fant ringer sammen, og hadde også en liten seremoni utendørs hvor vi satte forlovelsesringer på den andre... Klissete romantisk, kanskje, men et minne for livet. Syns folk kan finne sine egne måter å gjøre det på. Vi har nå ventet i tre år og gifter oss når jeg er ferdig med studiene.

Skrevet

ts her.lurer egentlig mest på hvordan dere gjorde det,hva blir sagt og går dere sammen til gullsmed.hva står i ringene-er det forsjellig fra forlovelses ring til giftering f.eks? hvordan besteme dato..blei den gravert etterpå..etc?? tenk om han ikkje vil!!

AnonymBruker
Skrevet

ts her.lurer egentlig mest på hvordan dere gjorde det,hva blir sagt og går dere sammen til gullsmed.hva står i ringene-er det forsjellig fra forlovelses ring til giftering f.eks? hvordan besteme dato..blei den gravert etterpå..etc?? tenk om han ikkje vil!!

Har dere aldri snakket om fremtidsplaner e.l, slik at du har en følelse av hvor dere står? Hvis dere aldri har delt tanker om hva dere ønsker av forholdet videre, evt. barn, bosted o.s.v, vil nok kanskje et frieri komme litt brått på ham.

Hvor lenge har dere vært sammen og er dere samboere? Hvis dere ble forlovet i morgen, når kunne du tenke deg å ha bryllup da?

Min samboer spurte meg, (jeg er kvinne), og vi dro til gullsmed samme dag og fant ringer. I våre ringer står det den andres navn + forlovelsesdato. Vi skal gifte oss til sommeren, da har vi vært forlovet i 2 år.

Skrevet

ts her..svar til den over..jo vi har diskutert fremtiden sammen har bodd sammen i 6 år og kjent hveransdre i over 15 år..vi vil bli gammle sammen og har barn hver for oss så derfor ønsker eg ikke å gifte meg.det er blir..mye styr med arv å sånn..men vil forlove meg for å bekrefte vår kjærlighet,men er redd han syns det er tåpelig...så derfor lurer eg på hvordan dere der ute gjorde det.skal bygge oss nytt hus neste år

AnonymBruker
Skrevet

jeg kan ikke svare for kjæresten din, men JEG ville ha syntes det var tåpelig og skulle forlove seg for å "bekrefte kjærligheten" uten at målet med forlovelsen er å gifte seg. Bekrefte kjærligheten kan dere jo gjøre så mye dere vil med hverandre.

• Liker 1
Skrevet

det er jo mange som er forlovet i årevis og aldri gifter seg vel.?

Skrevet

Jeg var forlova en gang. I 3 år tror jeg det var. Jeg sa til han at jeg hadde lyst til at vi skulle forlove oss. Det hadde han også lyst til. Så kjøpte vi ringer og satte de på oss ved en passende anledning. Fryktelig idiotisk, for jeg var altfor ung.

Skrevet

Jeg fridde til min kjære mann og det var ikke skudd år så må ikke være mannen som frir

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...