Gå til innhold

Felles interesser

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hvor viktig mener dere det er med felles interesser? Jeg og min samboer gjennom åtte år har ikke så mye til felles av interesser, men verdier og holdninger er like :)

Jeg liker f.eks å være ute, går turer, gå og stå på ski osv. Dette liker han ikke, og han liker pc spill.

Men vi liker begge to og lage mat sammen og å se på gode filmer og tv-serier! Og vi legger oss alltid samtidig og har gode samtaler i senga :)

Kunne vel tenke meg at han var med ut på tur noen ganger, og han kunne vel tenke at jeg var med å spilte innimellom. Men i det store og hele er det helt greit!

Hadde dere inne her syntes det var ok? Eller må dere ha flere felles interesser?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Før var jeg helt besatt av at man MÅTTE ha helt like interesser,men nå som jeg har funnet den som er rett for meg, ser jeg at det er bare tull. Det er fint om vi har forskjellige interesser - det gjør bare de tingene vi gjør sammen enda mer fine. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe felles må man jo ha for å fungere sammen, men der holder nok verdier og holdninger i massevis :) Det er bare fint å ikke ha så mange felles interesser, ihvertfall er det sånn i mitt forhold. Min samboer liker også pc-spill, og både han og jeg syns det er veldig fint at han har den interessen alene, så har han liksom en "egen greie". Samme med meg, når jeg gjør mine ting som jeg vet at han ikke har noen interesse av så får jeg økt livskvalitet og blir glad kun på mine egne vegne, og det humøret får jo en positiv virkning på forholdet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Jeg og min mann er så ulike som natt og dag :fnise:

Jeg liker å kjøre lastebiler, driver med pistolskyting, liker "mørke" filmer, bisarre kunst og "teit" musikk som han kaller det som er bare helt fantastisk i mine ører (som for eksempel Sterk, Naken og Biltyvene som han bare haaaaater :fnise: )

Han er mer nerdete. Liker mainstream action/komedie filmer, chatte på nettet og masse slike datating jeg ikke har peil på og politiscannere.

Men han viser interesse for mine interesser og vice versa, men samtidig lar vi den andres interesse være deres egentid.

Eneste vi gjør sammen er fotografering og bilturer. (sånn bortsett fra vanlige ting par gjør sammen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del er ikke felles interesser så viktige, så lenge vi har like holdninger og forventninger til et forhold. Noe likt hadde vært kjekt alltid, men alt behøver ikke å være helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ariels

Vi har hovedsaklig den viktigste tingen sammen, og det er å forstå hverandre bedre. Lære hverandre å kjenne. Det er ofte jeg tenker på henne, også plutselig ringer hun på døren eller telefon. Vi liker å ha sjelskontakt. Vi liker å lære sammen om oss selv og livet. Dette er spennende reise å være så intim sammen og på samme tid få lære så mye om seg selv. Man kan kalle det et perfekt forhold, men det er tøffe dager til og med for oss. Vi har ganske høye standarder, men så lenge vi gjør vårt beste så er det godt nok.

Ellers driver vi av og til med dataspill, ser film, lager mat, går turer, snakker sammen, drar på familiebesøk etc :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt usikker.... moren min er friluftsmenneske og elsker naturen, mens pappa bare vil jobbe og se på film. Det gikk helt fint i oppveksten min, men nå vet jeg at hun veldig gjerne skulle hatt han som turkamerat.

Samboeren min og meg selv har temmelig like interesser i hverdagen. Begge jobber/studerer så mye at jeg tviler på at det hadde fungert ellers - da hadde vi knapt sett hverandre. Samtidig mener jeg at det er veldig viktig å gjøre ting for seg selv og har som regel hundre prosjekter liggende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi liker å se på filmer og TV-serier sammen. Ellers har vi ingen felles interesser. Men vi trives sammen likevel og da trenger vel ikke interessene være så like?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den viktigste felles interessen må vel være interessen for hverandre...

Utenom det så er det vel veldig individuelt hva som må til i et forhold for at det skal fungere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg synes at det er viktig at jeg har noen felles interesser med partneren min fordi det er utgangspunkt for en masse diskusjoner og gode opplevelser sammen. Samtidig synes jeg også det er viktig å ha noen ulike interesser, det er fint å ha noe man kan trekke seg tilbake med og som bare er sitt. Så en blanding er helt klart å foretrekke her i gården. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi heier på samme fotballag og drar ofte på kamper sammen. Om vinteren er det ski som gjelder. Ellers liker jeg filmer, å male, interiør litt mer den kunstneriske retningen. Mens han er it-nerd, spiller bowling, og tar mer enn gjerne en fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Jeg og min mann er så ulike som natt og dag :fnise:

Jeg liker å kjøre lastebiler, driver med pistolskyting, liker "mørke" filmer, bisarre kunst og "teit" musikk som han kaller det som er bare helt fantastisk i mine ører (som for eksempel Sterk, Naken og Biltyvene som han bare haaaaater :fnise: )

Han er mer nerdete. Liker mainstream action/komedie filmer, chatte på nettet og masse slike datating jeg ikke har peil på og politiscannere.

Men han viser interesse for mine interesser og vice versa, men samtidig lar vi den andres interesse være deres egentid.

Eneste vi gjør sammen er fotografering og bilturer. (sånn bortsett fra vanlige ting par gjør sammen)

Hehe, morsom "fordeling" mellom dere :) Hva mener du er vanlie ting par gjør sammen da?

Jeg er litt usikker.... moren min er friluftsmenneske og elsker naturen, mens pappa bare vil jobbe og se på film. Det gikk helt fint i oppveksten min, men nå vet jeg at hun veldig gjerne skulle hatt han som turkamerat.

Samboeren min og meg selv har temmelig like interesser i hverdagen. Begge jobber/studerer så mye at jeg tviler på at det hadde fungert ellers - da hadde vi knapt sett hverandre. Samtidig mener jeg at det er veldig viktig å gjøre ting for seg selv og har som regel hundre prosjekter liggende :)

Har hun andre hun kan dra på tur med? Eller er det samhørigheten med faren din hun savner?

Vi har nesten ingen like intersser. Håper det går bra fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er enig med de fleste andre som har svart. Synes man stort sett bør ha like verdier og holdninger, og noen interesser kan man med fordel ha sammen. På den annen side synes jeg det er helt greit om man også har en del særinteresser. Hvis man liker absolutt alle de samme tingene så ser jeg for meg at det fort kan bli et litt kjedelig forhold der man ender som noe i retning av siamesiske tvillinger fordi man gjør omtrent alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Glad i reiser

Vi har ingen felles interesser. Noe jeg til tider syns er veldig synd og ser litt svart på. Men jeg må ha en ny mann hvis jeg skal ha en som deler mine interesser, og jeg vil ikke for alt i verden miste samboeren min så det er ikke et alternativ en gang. Han er så god på andre måter :rodmer: Vi har like holdninger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...