Lilywhite Skrevet 21. august 2011 Forfatter #541 Del Skrevet 21. august 2011 I går stod jeg i valgboden for første gang, noe jeg hadde gruet meg litt til, men som viste seg å være kjempehyggelig Så mange søte mennesker som jeg ble kjent med fra partiet De fleste (potensielle) velgerne var veldig hyggelige også. Noen surmagede eldre, men det var vel som forventet Etterpå ble det bursdagsvors hos et vennepar, noe som var kjempekjekt Det eneste dumme var at jeg (klin edru) mistet mobilen min i bakken sånn at den gikk i knas I dag har jeg og kjære bare slappet av. Nå har jeg begynt å forberede meg til jobbintervjuet i morgen, og jeg kjenner at jeg gruuuer meg, både til det og GU. Så gleder meg til morgendagen er overstått... Ha en fin uke, jenter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kommode Skrevet 21. august 2011 #542 Del Skrevet 21. august 2011 Masse lykke til både med jobbintervju og GU! Jeg skal krysse fingrene masse for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 21. august 2011 #543 Del Skrevet 21. august 2011 Masse lykke til med morgendagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 21. august 2011 #544 Del Skrevet 21. august 2011 for god innsats i helgen! Kjedelig med mobilen... noe du kan få dekket av forsikring? Masse lykke til i morgen, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 22. august 2011 #545 Del Skrevet 22. august 2011 Lykke til idag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Muffin! Skrevet 22. august 2011 #546 Del Skrevet 22. august 2011 Lykke til i dag, Lilywhite! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 22. august 2011 #547 Del Skrevet 22. august 2011 Håper det har gått fint i dag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kameline Skrevet 22. august 2011 #548 Del Skrevet 22. august 2011 (endret) Håper det gikk bra på GU og jobbintervjuet idag...håper det ikke var ett og samme møte - er spent på å høre hvordan det gikk!! Endret 22. august 2011 av Kameline Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #549 Del Skrevet 22. august 2011 Masse lykke til både med jobbintervju og GU! Jeg skal krysse fingrene masse for deg Takk Forteller mer i eget innlegg Masse lykke til med morgendagen Takk, takk! for god innsats i helgen! Kjedelig med mobilen... noe du kan få dekket av forsikring? Masse lykke til i morgen, vennen Irriterende med mobilen ja... Har en sånn super-reiseforsikring, så hadde tenkt å sjekke opp i det, men det var jo 100% min egen feil, + at hvis jeg skulle fått noe så ville de uansett avskrevet verdi fordi mobilen var over 2 år gammel, så siden jeg uansett hadde tenkt å kjøpe ny mobil i løpet av høsten så gadd jeg ikke stresse med det... Takk! Forteller mer i eget innlegg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #550 Del Skrevet 22. august 2011 Lykke til idag! Tusen takk! Lykke til i dag, Lilywhite! Takk Håper det har gått fint i dag Det gikk ganske greit, kommer mer i eget innlegg Håper det gikk bra på GU og jobbintervjuet idag...håper det ikke var ett og samme møte - er spent på å høre hvordan det gikk!! Var heldigvis ikke det nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #551 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg var ganske nervøs i morges, med to ting å grue seg til i dag Alt i alt har det imidlertid gått ganske greit... Jeg kan begynne med jobbintervjuet: Jeg følte det gikk litt trått i begynnelsen, men det gikk bedre etterhvert Var et tresifret antall som hadde søkt på jobben, så er fornøyd med i det hele tatt å ha kommet i betraktning Får vite i løpet av uken hvordan det går... Så var det GU. Slimhinnene i livmoren og skjeden hadde visstnok helt normalt utseende. Det eneste som var litt sånn var at jeg hadde litt mange eggposer... Syntes ikke hun forklarte meg så godt hva dette betydde... Men hun mente i allefall vi burde prøve litt til før de ville gjøre noe, vi skulle slappe av noen mnd til... Var mulig vi ville trenge litt hjelp, men ingenting alvorlig sa hun. Hvis Tutta eller andre kan oversette dette så blir jeg glad Men ingen grunn til full panikk i allefall Så alt i alt er jeg fornøyd med dagen Fikk et lite stikk i hjerte når en 18-19 år gammel jente kom fnisende ut med et UL-bilde rett før jeg skulle inn da, og hun hadde ikke med seg en kjæreste en gang... Men jeg skal passe meg for å bli gammel og bitter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #552 Del Skrevet 22. august 2011 Glemte selvfølgelig også å spørre om hvor lenge man bør vente med sex etter celleprøve... Er ca en uke til EL, så bør sette inn støtet snart På nettet fant jeg bare at det var anbefalt å vente til man sluttet og blø... Synes forresten ikke folk snakker helt sant når de sier det ikke gjør vondt å ta celleprøve... Glad det er tre år til neste gang Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Haley Skrevet 22. august 2011 #553 Del Skrevet 22. august 2011 Kjempebra å bli tatt inn til intervju når så mange har søkt! Imponert! Blir spennende å høre resultatet Synes ikke celleprøve gjør så veldig vondt, men man kjenner det jo og det er ikke akkurat behagelig. Er spent på forklaringen på hva mange eggposer innebærer, for dette har jeg lite peiling på. Godt at det ikke var noe verre da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #554 Del Skrevet 22. august 2011 Kjempebra å bli tatt inn til intervju når så mange har søkt! Imponert! Blir spennende å høre resultatet Synes ikke celleprøve gjør så veldig vondt, men man kjenner det jo og det er ikke akkurat behagelig. Er spent på forklaringen på hva mange eggposer innebærer, for dette har jeg lite peiling på. Godt at det ikke var noe verre da Ja, jeg ble faktisk litt stolt av meg selv Vi er 6 stk som skal intervjues da, så gjenstår å se om jeg når helt opp... Er litt spent jeg også... Ble først veldig lettet, for hun sa liksom normalt, normalt, normalt... Men helt på slutten at jeg hadde litt mange eggposer... Har prøvd å google det, og det kan se ut som det kan ha noe med PCO og gjøre, men jeg må i såfall ha en mild versjon da, siden hun ikke sa noe om det eller cyster? Nå ble jeg litt sånn igjen... Men hun sa jo jeg skulle slappe av og avvente litt, så får vel innfinne meg med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #555 Del Skrevet 22. august 2011 Kjempebra å bli tatt inn til intervju når så mange har søkt! Imponert! Blir spennende å høre resultatet Synes ikke celleprøve gjør så veldig vondt, men man kjenner det jo og det er ikke akkurat behagelig. Er spent på forklaringen på hva mange eggposer innebærer, for dette har jeg lite peiling på. Godt at det ikke var noe verre da Ja, jeg ble faktisk litt stolt av meg selv Vi er 6 stk som skal intervjues da, så gjenstår å se om jeg når helt opp... Er litt spent jeg også... Ble først veldig lettet, for hun sa liksom normalt, normalt, normalt... Men helt på slutten at jeg hadde litt mange eggposer... Har prøvd å google det, og det kan se ut som det kan ha noe med PCO og gjøre, men jeg må i såfall ha en mild versjon da, siden hun ikke sa noe om det eller cyster? Nå ble jeg litt sånn igjen... Men hun sa jo jeg skulle slappe av og avvente litt, så får vel innfinne meg med det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #556 Del Skrevet 22. august 2011 Jeg har forresten fått ny mobil i dag! Så nå leker jeg meg litt med den... Og så har kjære lovet meg sydentur i bursdagspresang Vi ble enige om at det skjer så mye i høst at vi venter til februar da Like greit det, det er da jeg føler meg mest værsyk og solhungrig uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 22. august 2011 Forfatter #557 Del Skrevet 22. august 2011 Nå spammer jeg min egen dagbok her Men er det flere enn meg som har tatt innvendig UL og som synes den dingsen var litt ekkel? Håper de rengjør den godt :gjeiper: ------------- Til helgen har kjære bursdag Fredag er selve dagen, så da tenkte jeg å lage en god middag hjemme. Lørdag skal vi ha fest for han, og søndag familiebesøk. Så her blir det feiring tre dager til ende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TuttaV Skrevet 23. august 2011 #558 Del Skrevet 23. august 2011 Jeg var ganske nervøs i morges, med to ting å grue seg til i dag Alt i alt har det imidlertid gått ganske greit... Jeg kan begynne med jobbintervjuet: Jeg følte det gikk litt trått i begynnelsen, men det gikk bedre etterhvert Var et tresifret antall som hadde søkt på jobben, så er fornøyd med i det hele tatt å ha kommet i betraktning Får vite i løpet av uken hvordan det går... Så var det GU. Slimhinnene i livmoren og skjeden hadde visstnok helt normalt utseende. Det eneste som var litt sånn var at jeg hadde litt mange eggposer... Syntes ikke hun forklarte meg så godt hva dette betydde... Men hun mente i allefall vi burde prøve litt til før de ville gjøre noe, vi skulle slappe av noen mnd til... Var mulig vi ville trenge litt hjelp, men ingenting alvorlig sa hun. Hvis Tutta eller andre kan oversette dette så blir jeg glad Men ingen grunn til full panikk i allefall Så alt i alt er jeg fornøyd med dagen Akkurat begrepet eggposer er et litt ukjent lekmannsord for meg, men jeg tror nok hun mener cyster på eggstokkene (da cyster er "vann"-holdige poser)... pluss at jeg ikke kan komme på noen andre former for poser på eggstokkene Litt avhengig av antall poser det var du hadde, høres det ut som det er snakk om PCO... PCO = polycystiske ovarier = mange (poly) cyster på ovariene (eggstokkene). Men for at man kaller det PCO skal det være mer enn 10 slike cyster. 1/5 av alle kvinner i fertil alder har PCO, så det å ha PCO i seg selv er ikke særlig fertilitetshemmende. Det er PCOS som er kjent som en faktor bak infertilitet. Da har man også "mandige"-tegn som mandig behåring, mye kviser, "mandig" fettfordeling (dvs rundt magen, ikke hoftene/brystene) og litt avvikende blodprøveverdier for en del av kjønnshormonene (bl.a. testosteron). Fordi 2/3 av pasientene med PCOS er overvektige er også første behandlingsvalg (og også forebyggende behandling) vektnedgang... hvis du har noen flere spørsmål rundt dette er det bare å spørre Glemte selvfølgelig også å spørre om hvor lenge man bør vente med sex etter celleprøve... Er ca en uke til EL, så bør sette inn støtet snart På nettet fant jeg bare at det var anbefalt å vente til man sluttet og blø... Synes forresten ikke folk snakker helt sant når de sier det ikke gjør vondt å ta celleprøve... Glad det er tre år til neste gang Det er ingen fare å ha sex etter celleprøve. Sånn for eget velvære kan man vente til man har sluttet å blø. Det med smerter og å blø etter en celleprøve varierer veldig fra person til person. Det er aldri behagelig, men sjelden vondt. Kjedelig at du var blant dem da, men godt det er 3 år til neste gang som du sier Nå spammer jeg min egen dagbok her Men er det flere enn meg som har tatt innvendig UL og som synes den dingsen var litt ekkel? Håper de rengjør den godt :gjeiper: ------------- Til helgen har kjære bursdag Fredag er selve dagen, så da tenkte jeg å lage en god middag hjemme. Lørdag skal vi ha fest for han, og søndag familiebesøk. Så her blir det feiring tre dager til ende De har lange kondomer utenpå instrumentet som de fjerner rett etter undersøkelsen. Det ble jeg litt overrasket over husker jeg... Men har desverre ingen personlig erfaring med innvendig ultralyd. Jeg trodde jo jeg skulle ta det, men så ble det ikke til allikevel... Masse feiring liker vi!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 23. august 2011 Forfatter #559 Del Skrevet 23. august 2011 Akkurat begrepet eggposer er et litt ukjent lekmannsord for meg, men jeg tror nok hun mener cyster på eggstokkene (da cyster er "vann"-holdige poser)... pluss at jeg ikke kan komme på noen andre former for poser på eggstokkene Litt avhengig av antall poser det var du hadde, høres det ut som det er snakk om PCO... PCO = polycystiske ovarier = mange (poly) cyster på ovariene (eggstokkene). Men for at man kaller det PCO skal det være mer enn 10 slike cyster. 1/5 av alle kvinner i fertil alder har PCO, så det å ha PCO i seg selv er ikke særlig fertilitetshemmende. Det er PCOS som er kjent som en faktor bak infertilitet. Da har man også "mandige"-tegn som mandig behåring, mye kviser, "mandig" fettfordeling (dvs rundt magen, ikke hoftene/brystene) og litt avvikende blodprøveverdier for en del av kjønnshormonene (bl.a. testosteron). Fordi 2/3 av pasientene med PCOS er overvektige er også første behandlingsvalg (og også forebyggende behandling) vektnedgang... hvis du har noen flere spørsmål rundt dette er det bare å spørre Det er ingen fare å ha sex etter celleprøve. Sånn for eget velvære kan man vente til man har sluttet å blø. Det med smerter og å blø etter en celleprøve varierer veldig fra person til person. Det er aldri behagelig, men sjelden vondt. Kjedelig at du var blant dem da, men godt det er 3 år til neste gang som du sier De har lange kondomer utenpå instrumentet som de fjerner rett etter undersøkelsen. Det ble jeg litt overrasket over husker jeg... Men har desverre ingen personlig erfaring med innvendig ultralyd. Jeg trodde jo jeg skulle ta det, men så ble det ikke til allikevel... Masse feiring liker vi!! Tusen takk for langt og utfyllende svar på all bablingen min! Fant selv ut at det kunne være PCO etter litt googling, men likevel oppklarende det du sier Hun sa: "Det er ikke alvorlig, jeg vil du skal slappe av og prøve litt til, men det kan hende dere må komme tilbake og få litt hjelp". Dette var helt på slutten etter hun først sa at alt så normalt ut, så ble litt forfjamset og da dukket ikke spørsmålene opp før jeg var ute av døren... Men jeg har i allefall funnet ut av meg selv i dag at jeg vil prøve lavkarbo en stund, både fordi jeg har noen kg for mye, og for at lavkarbo visstnok kan være gunstig for fruktbarheten (om det er vektnedgangen eller lavkarbo/kombinasjon som gjør det vet jeg ikke, men det er nå verdt et forsøk) Tviler på at jeg er noe ekstremt tilfelle, da hadde hun vel ordlagt seg litt annerledes. Jeg har i allefall ikke typiske tegn på PCOS, har ganske kvinnelig fasong og lite kroppshår, takk og lov Haha, jeg merket ikke noe til noen kondom på den tingesten! Men da slipper jeg i allefall å bekymre meg for det Fant svaret på det med sex etter celleprøve på google også, men takk for svar likevel Kjempekjekt å ha en her inne jeg kan spørre Har jo en kompis som er lege, men er ikke alltid like fristende å komme trekkende med sånne kvinneting til han Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilywhite Skrevet 23. august 2011 Forfatter #560 Del Skrevet 23. august 2011 Og ja, jeg ser frem til bursdagsfeiringene for oss begge Min forhåpentligvis med en liten i magen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå