Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #21 Del Skrevet 21. oktober 2003 Blir litt irritert når jeg kommer til et parfymeri og spør om de f.eks kan anbefale en god dagkrem til min hud. Så ser de knapt på meg og finner fram et eller annet hvasomhelst. Dame: "Denne er god" Jeg: "Og den passer til min hud?" Dame: "Ja, den er god" Det har skjedd meg flere ganger og de har aldri det samme tipset på forskjellige steder. Har gjort veldig mange bomkjøp. Virker som de mange steder ikke har peiling i det hele tatt. Henger meg på Esthetique på Trondheim Torg! Maken altså! Da går jeg heller på den lille på Mercur. Hvertfall en dame der som er kjempehyggelig. Også H2, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. oktober 2003 #22 Del Skrevet 22. oktober 2003 Ser at Estetique går igjen her ja.... På Estetique på GlasMagasinet har de forsåvidt bra service, men det blir litt for mye av det gode. Det er ikke mulig å gå kikke på produkter på egenhånd der. Der virker det som de jobber på provisjon for "sitt" produkt. De har 1-2 butikkmedarbeidere for hvert merke. Sist gang jeg var der visste jeg hva jeg skulle ha og jeg gikk rett bort til hyllen og hentet øyekremen. En ekspeditør kommer løpende etter meg og spør om jeg trenger hjelp. Nei, jeg vet hva jeg skal ha, sa jeg. Hun snappet kremen ut av hendene mine, satt den tilbake og tok frem en annen. Hun klarte faktisk å overtale meg til å kjøpe den andre kremen som hun mente var akkurat den samme, bare noen ekstra vitaminer og div. Men nå er jeg super-misfornøyd! Den er ikke halvparten så god som den jeg pleier å kjøpe og det er kjedelig når øyekremen kostet 400,-. Hun hadde sikkert fått beskjed om at de nå skulle prøve å promotere/selge den nye typen øyekrem.... Dessuten ser de ut som noen sminkedukker alle som jobber der. Man blir målt opp og ned, føler liksom at jeg må pynte meg for å gå inn der. Usj... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 22. oktober 2003 #23 Del Skrevet 22. oktober 2003 Var på Estetique på Oslo City i går, og hadde tenkt til å kjøpe litt forskjellig. Det var to ansatte i butikken, og ingen kunder bortsett fra meg. Jeg sto leeenge og tittet, men fikk ikke tilbud om hjelp. De bare skravlet seg i mellom. Til slutt tok jeg med en lebestift bort til disken hvor begge sto, og selv da tok det to minutter før jeg ble ekspedert. Makan til dårlig kundebehandling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinaiben Skrevet 22. oktober 2003 #24 Del Skrevet 22. oktober 2003 Har fulgt med i denne diskusjonen som har pågått om Estetique parfymerier, og jeg syntes at det er veldig mange "hårsåre" damer her. Hva de ansatte tenker og mener om oss vet ikke vi så sant vi ikke er tankelesere. Tror noe av grunnen til denne negative fokusen er at vi innerst inne føler oss litt "små", når vi kommer inn i et parfymeri hvor damene står pyntet og flott sminket. Personlig handler jeg mye hos Estetique for det er der jeg syntes at de har det beste utvalget, og det betyr mye for meg. Syntes også stort sett at jeg får god service, og om jeg en eller annen gang har støtt på en person som ikke har "smilt" fra jeg har kommet til jeg har gått, har jeg ikke blitt deppa av den grunn. Disse damene står faktisk på utstilling dagen lang, og de skal gå grundt som levende reklame for det de selger. Hvor mange av oss er det som må møte opp på jobben hverdag "looking like a million dollar"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 22. oktober 2003 #25 Del Skrevet 22. oktober 2003 Tinaiben, det er vel ikke akkurat snakk om engangsforeteelser i denne tråden. Det er jo litt rart at så mange har negative erfaringer med en bestemt parfymerikjede. JEg skrev om en episode, men har opplevd dårlig service der tildigere også. Faste ansatte som har liten peiling på produktene og som svarer "vet ikke" når du spør om ting. I tillegg er de veldig opptatte av å fullføre samtalen de hadde med kollegaen før man omsider får litt hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lady-M Skrevet 22. oktober 2003 #26 Del Skrevet 22. oktober 2003 De bør kanskje vurdere oppførselen de har ovenfor kunder. Yte service, men ikke være for pågående. Være mer opptatt av hva kunden ønsker, ikke hva en selv ønsker å selge. Selv om en er velstelt og pen i klærne, kan hvem som helst føle seg liten av å bli målt opp og ned... Sier ikke at alle er sånn, men noen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tinaiben Skrevet 22. oktober 2003 #27 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei Readhead. Mine synspunkter var generelt, om at vi i utgangspunktet er litt på "vakt"når vi går inn i et parfymeri, og den episoden du hadde var alt annet en bra. Hva jeg ville ha gjort var å spørre om vedkommens navn, og navnet på sjefen i parfymeriet. Dette gjorde jeg når jeg var en tur innom et Cubus parfymeri, og ble ignorert fordi betjeningen sto i telefonen og snakket med kjæresten sin. Hun la på røret etterhvert, og var kjempe sur for at jeg hadde våget å avbryte henne. Tok en telefon til sjefen hennes dagen etter og forklarte situasjonen. Jeg følte meg mye bedre etterpå, og regner også med at vedkommende fikk seg en "skrape"! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Redhead Skrevet 22. oktober 2003 #28 Del Skrevet 22. oktober 2003 Hei Tinaiben ! Ja, egentlig skulle man kontakte en overordnet el. men noen ganger blir man så paff at man ikke får summet meg før det har godt ei stund. Jeg klarte iallefall ikke å gå tilbake til parfymeriet etter det jeg opplevde. Og for alt jeg vet så var kanskje sjefen i parfymeriet blant de som var til stedet akkurat da :-? . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå