Gå til innhold

Et sus som over furukrona kom

Tornerosa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om beilerne ikke kiler så vil det stå en kø av håpefulle, om det hersker ingen tvil.

Hyggelig at du er optimistisk på mine vegne, mor... Du kan påta deg den jobben, kan du ikke? Å være optimistisk? For jeg kan ikke si at jeg er det. Må ganske mye optimisme til, dog, for bare litt vil kun utligne pessimismen min.

Hvor er øreproppene mine? :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Optimise på dine vegne når det gjelder beilere er null problem :) Erfaring fra å ha vert mentalt på kjøret gjør en også optimistisk på dine vegne. En vet at det ennå er langt til bunnen og at det finnes en vei til toppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk selvfølgelig ikke sove i går kveld, men skal ikke skylde på paps. Det var mer pusting enn snorking, egentlig. Lå og holdt enetale til mannen, han med tidligere stor M, ga ham skikkelig inn. Sa hva jeg mente om ham. Bare synd han ikke hørte det, for det var ganske bra sagt.

Veldig klar for at tåken/disen letter, likte været så godt i går. Sol og litt skyer, deilig temperatur. Svette mens man jobber, liker.

Er så...jeg svinger sånn. I det ene øyeblikket er jeg kjempemotivert av det jeg driver på med, finner det meningsfullt og gleder meg til alt er på plass igjen, i neste øyeblikk ser jeg svart og skjønner ikke hva jeg driver på med. Heldigvis er de svarte øyeblikkene relativt korte. Men det er slitsomt, det er som om jeg råtner på innsiden og får lyst til å hive hammeren gjennom vinduet i stedet for slå inn spikeren.

Dressmannen sier jeg bare må stikke innom til ham der oppe. Javel. Jeg trodde han var null interessert, han har jo ikke gitt lyd på evigheter. Men mest sannsynlig har han bare vært i tvil om jeg har ønsket å ha kontakt. Han har antydet det, tidligere. Usikker på hva jeg skal gjøre. Han er jo hyggelig, men ikke noe emne, ganske sikker på det.

Skapet skal rives, lampe skal kjøpes, nytt skap skal på plass. Døra jeg skulle ha, finnes ikke. Dvs. den er bestillingsvare. En helt glatt en, finnes visst knapt lenger. Alle har lister og "speil" og uhumskheter. Men haster ikke, jeg kan sove for åpen dør inntil videre. Alt fullstendig kaotisk der nede nå, blir litt motløs. Jeg vil helst at alt skal på plass i løpet av et knips, ikke hale ut over uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj. Det har kommet mail fra ham. Svar. To, til og med. Tør, men må bare samle meg litt... :overrasket:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke bli snill-og-grei nå :nei: Husk at du hadde rett i det du skrev til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Det var intet "overlapp". Traff henne en tid etter vi hadde avsluttet vårt forhold.

Jeg kjenner meg ikke igjen hverken i din beskrivelse av vårt forhold eller i din beskrivelse av meg. Utover det har jeg ingen kommentarer.

Xxxxxx

Herregud... Hva skal man si til sånt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i min beskrivelse av vårt forhold er det han ikke kjenner seg igjen i? I at han opptrådte seriøst, lot meg tro at han var seriøs, for så å si at han ikke var klar, at han ikke greide det, at livet hans var for kaotisk og at han derfor ikke kunne ha noe forhold?

Og så går det et par uker, og han er i et nytt forhold?

Hva er det han ikke kjenner seg igjen i?

Hvor tar jeg feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor tar jeg feil?

Du tar ikke feil. Kanskje han faktisk mener at han har et helt annet bilde av forholdet enn det du har, men da er han i såfall ganske elendig med mellommenneskelige relasjoner. Ut i fra det du forteller tror jeg alle og enhver ville tolket ham på samme måte som du har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

At han ikke evner å ha innsikt i seg selv eller andre. At han ikke evener å se situasjoner i livet. At han ikek evner selvkritikk.

Hadde dette vært en mann med empatiske evner så hadde han i det minste sett verden fra ditt ståsted og forstått dine tanker og meninger. han hadde ikke trengt å være enig, men han hadde vært villig til å betrakte og kommetere dem. Nå er han bare furten, noe som igjen er veldig lite sjarmerende. Jeg vil tro at du har blitt blendet av ett yttre (da snakker jeg om personlighet) som har vært veldig råttent på innsiden. Her og nå kan du være glad for at ting ikke gikk lenger. Det du trodde om han, og det andre også tror om han, stemmer overhode ikke med den han faktisk er.

Det er på tide å ikke ofre vedkommende en kalori. Med andre ord. Det er nå du går inn i ignorer og blokker fasen. Herfra og ut skal han ikke være en del av livet ditt på noe som helst nivå. Du skal ikke snakke om han med felels kjente, du skal ikek svare på sms'er. Du skal fjerne han fra FB. Du skal slette mobilnummer, alle e-poster og annet. Du bør begrave denne dagboken og alle andre tekster som omhandler han. Nye ark her og nå!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Hva i min beskrivelse av vårt forhold er det han ikke kjenner seg igjen i? I at han opptrådte seriøst, lot meg tro at han var seriøs, for så å si at han ikke var klar, at han ikke greide det, at livet hans var for kaotisk og at han derfor ikke kunne ha noe forhold?

Og så går det et par uker, og han er i et nytt forhold?

Hva er det han ikke kjenner seg igjen i?

Hvor tar jeg feil?

Du tar ikke feil. Fyren er bare helt idiot, inkompetent, blåst, dust, ute og seiler, fjern, uopplyst, tilbakestående og generelt tom når det kommer til mellomenneskelige relasjoner. Her blinker tidenes heftigste varsellamper mot å ha noe som helst å gjøre med denne fyren.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Dæven.

Jeg må si jeg heier litt på MorAase akkurat nå. Fordi, man kan absolutt ha to helt ulike synsvinkler i et forhold, det har man alltid per definisjon, og så kan det samsvare mer eller mindre, avhengig av kommunikasjon og tusen ulike faktorer. Men uansett hvor "feil" du skal ha tatt, la oss for eksempelets skyld gå ut fra at du har tatt feil - så er det uansett veldig snålt å svare på den måten.

La oss si han har vært "helt casual" hele tiden, at du har lest ting inn i det. La oss si du har tatt feil, at han har vært klinkende klar. Han får altså en mail som ikke er uklar på noe vis; du forteller i klartekst hva du har trodd.

Et eller annet sted i sitt hode burde han tenkt "Oj! Her har det skjedd noe. Dette ble helt annerledes enn jeg har ment, det var ille. Kanskje jeg burde oppklare det."

Han svarer her som en fyr som ikke liker å bli konfrontert med egne shortcomings, og en sånn mann hadde fort blitt temmelig slitsom. Jeg var sammen med en sånn en i mange år, og han er fortsatt sånn at han kan slenge på røret hvis jeg sier noe han ikke "liker" :roll:

Du vil ikke ha en sånn en. Rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, jeg vil ikke ha en sånn en.

Men jeg vet at han enten løy da eller lyver nå, for han opptrådte seriøst, han sa han var seriøs, i klartekst sa han at han var seriøs. Han brukte til og med akkurat det ordet.

Så SÅ ulikt kan vi umulig ha sett på situasjonen.

At en mann som jeg trodde så godt om og følte så godt for nå skal behandle meg slik, det er temmelig vondt. Han er blitt en helt annen. :(

Vondt i magen og klump i halsen, kaos. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

"Traff henne en tid etter at vi hadde avsluttet vårt forhold."

Han sikter til da han bare ble borte og du måtte mase deg til å få noen tilbakemelding?

Han kjenner seg ikke igjen i beskrivelsen av forholdet, altså der du skriver at han var seriøs og involverte folk rundt dere?

Dette er relativt spesielt, i og med at det vel vitterlig må være vitner til akkurat dette, folk som var rundt dere på den tiden?

Han kjenner ikke igjen beskrivelsen av seg selv og har ingen kommentarer utover det?

Det er her jeg får mest lyst til å fnise litt. Litt sånn absurdfnising.

Et eller annet sted her er det noe muffens. Som utenforstående kan jeg jo bare vite det som er skrevet her, fra én side, men selv når jeg tar høyde for at hele høsten og det som skjedde ble skildret med subjektivt filter synes jeg oppførselen virker noe snål for en voksen mann.

Endret av Miss O'Hara
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Nei, jeg vil ikke ha en sånn en.

Men jeg vet at han enten løy da eller lyver nå, for han opptrådte seriøst, han sa han var seriøs, i klartekst sa han at han var seriøs. Han brukte til og med akkurat det ordet.

Han trenger ikke lyve en gang. han kan bare være helt ubrukelig når det kommer til å orientere seg i den virkelige verden der det finnes flere mennesker enn ham selv.

Så SÅ ulikt kan vi umulig ha sett på situasjonen.

Nettopp!

At en mann som jeg trodde så godt om og følte så godt for nå skal behandle meg slik, det er temmelig vondt. Han er blitt en helt annen. :(

Han er ikke blitt en helt annen, du ser bare hele bildet nå. Bildet er ikke pent...

Vondt i magen og klump i halsen, kaos. :(

:klem: Det svir å se at den en trodde var en bra peson viser seg å være alt annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest MorAase

Et eller annet sted her er det noe muffens. Som utenforstående kan jeg jo bare vite det som er skrevet her, fra én side, men selv når jeg tar høyde for at hele høsten og det som skjedde ble skildret med subjektivt filter synes jeg oppførselen virker noe snål for en voksen mann.

Om en legger så mye en bare orker i at de har levd i to helt forskjellige verdener så er det én ting som stikker ut som en bjelke i ett øye. Den totale mangel på selvkritikk. De av oss som har opplevd å leve i to vidt forskjellige verdener rent relasjonsmessig har alle vært gjenneom samtalen med "Jammen?! Jeg trodde da at... Forstod du det (ikke) slik at? Det var aldri meningen å" osv. Den blanke "JegTarIKKESelvKritikk" måten å svare på stripper fyren for all integritet og troverdighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det får'n si. :blink: Hjelpe meg, for en fyr. :blink: Jeg undertegner det de andre har sagt her. Det er tragisk at du skal sitte skadeskutt igjen etter dette, men samtidig er det ganske enkelt å se at et videre forhold med denne mannen også hadde en masse potensiale for å bli hjerteskjærende. Måten han, voksne mannen, dumpet deg på, var jo en indikator på hvordan han takler både nære mennesker og generelle ubehageligheter på. Men den mailen! :blink: Noe så stygt og ufølsomt.

Makan.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Miss O'Hara

Om en legger så mye en bare orker i at de har levd i to helt forskjellige verdener så er det én ting som stikker ut som en bjelke i ett øye. Den totale mangel på selvkritikk. De av oss som har opplevd å leve i to vidt forskjellige verdener rent relasjonsmessig har alle vært gjenneom samtalen med "Jammen?! Jeg trodde da at... Forstod du det (ikke) slik at? Det var aldri meningen å" osv. Den blanke "JegTarIKKESelvKritikk" måten å svare på stripper fyren for all integritet og troverdighet.

Du har et poeng der. På ett eller annet tidspunkt peker noe seg ut, og her har det vært unnvikende atferd. Jeg mener fortsatt at man kan ha en trøblete start i et voksent forhold med mye bagasje, og at det er ulike måter å overvinne det på, men måten han forsvant på siste gangen og ikke minst slik han oppfører seg nå så er det på en måte litt...

Æh, ja. Mangler ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MorAase

Du har et poeng der. På ett eller annet tidspunkt peker noe seg ut, og her har det vært unnvikende atferd. Jeg mener fortsatt at man kan ha en trøblete start i et voksent forhold med mye bagasje, og at det er ulike måter å overvinne det på, men måten han forsvant på siste gangen og ikke minst slik han oppfører seg nå så er det på en måte litt...

Æh, ja. Mangler ord.

Han blottlegger total inkompetanse og evne når det komer til selvinnsikt og mellomenneskelige relasjoner.

Ja, jeg er så sint at jeg nesten hopper her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...