Tornerosa Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1581 Del Skrevet 4. juli 2011 Da har jeg skrevet ferdig. Lånte til og med noen setninger fra Miss. Du er en ganske uredelig mann, Xxxxx. Du dumpet meg, to ganger, på ganske usympatiske måter begge ganger. Etter å ha opptrådt som om du var seriøs, og fått meg til å tro på deg og på oss. Etter å ha inkludert barn, slekt, venner, kolleger, søster, mor og eks. Du sa at du ikke var klar for noe seriøst, at livet ditt var kaotisk, at du trengte ro. At det ikke handlet om kjemien mellom oss, at du virkelig ønsket og ville, men at du ikke greide det. At det var årsaken til at vi ikke kunne treffes mer. Du har rett og slett ikke vært ærlig mot meg. Jeg har vært ditt tidsfordriv, din trøst, ditt instrument for å føle deg litt bedre i en tøff tid. "Vi hadde nok vært samboere nå, hadde det ikke vært for alle barna", sa du, bare ti dager før du ringte meg og avviste meg. Knappe fem måneder senere har du rukket å etablere et nytt forhold, seriøst nok og med lang nok fartstid til at kjæresten blir med som din partner i bryllup. Det betyr at du innledet et nytt forhold svært kort tid etter at du ringte meg og sa at det var umulig for deg å ha et forhold - eller kanskje du til og med overlappet? Du bare slenger det ut av deg, "fått meg kjæreste", som om du fortalte hva du hadde spist til middag, som om ingenting hadde skjedd mellom oss, som om dette var den naturligste ting i verden å fortelle meg. Du etterlater meg med tusen spørsmål om hvordan dette skjedde, når det skjedde, hva jeg egentlig var midt oppi alt dette. Jeg synes du har spilt skittent, Xxxxx. Jeg trodde bedre om deg, virkelig. Jeg skal ikke sitte her som en forsmådd, du har ansvar for din egen lykke, men det er ikke greit å nedlegge andre i gjørma på veien dit. Jeg hadde ikke troen på å treffe noen for et år siden, jeg har det i hvertfall ikke nå. Nå er jeg fratatt siste tro og håp om at det er mulig. Faktisk har jeg mistet ønsket om å prøve igjen, jeg tør ikke. Rustningen er på igjen, nå enda tykkere. Du ertet meg for å være reservert, jeg skjønner nå at jeg ikke var reservert nok. Jeg kan ikke annet enn konkludere med at du virker som en person som ikke har et veldig dypt bevissthetsnivå når det gjelder deg selv og egne følelser. Ellers ville ikke ting blitt slik. Det virker så desperat og hektisk alt sammen, så intenst. Det virker for meg merkelig å være SÅ intens den ene dagen, og så helt av den neste. Og så er du plutselig helt på igjen, da med en annen person. Det virker rart, med mindre man da rett og slett er slik som person, nesten litt manisk. Men jeg velger å ta det som et bevis på at jeg har det bedre alene, uten deg i livet mitt, det ville nok blitt for usikkert og utrygt for meg. Uansett, jeg vet at du egentlig er en godt menneske, Xxxxx. Bare så synd at du ikke hadde eller har bedre oversikt over deg selv, og at jeg var på feil sted til feil tid. Jeg ønsker deg alt godt. Tornerosa Hvis noen har noen gode skjelsord på lager, skal jeg med glede spre dem utover i teksten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1582 Del Skrevet 4. juli 2011 Kanskje teit å flashe brevet her, men det betyr ingenting. Lite betyr noe. Jeg går i hi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1583 Del Skrevet 4. juli 2011 Tenke seg til, oppgi til meg som årsak for at han må droppe ut at "jeg greier det ikke, makter ikke, trenger ro, alt er kaos", for så å kort tid etter bare skrive, nærmest i en bisetning at "fått meg kjæreste". Han er jaggu ikke snau! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1584 Del Skrevet 4. juli 2011 Yr melder regn så langt øyet kan se. Men heldgivis er det fint vær der barna er, i går var de på stranden. De leker med sine stesøstre, har fått trampoline og i det hele tatt. Og lørdag skal de være brudepiker i farens bryllup. Jeg drømte i natt at de kom hjem, dagen etter at de hadde dratt, jeg ble skikkelig irritert. De skulle dra nedover igjen neste dag, jeg syntes det var helt på trynet at de skulle komme hjem bare for et døgn, de hadde jo nettopp dratt! Sa at faren skulle jaggu få betale de ekstra billettene i sin helhet. Skikkelig irritert, var jeg. Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal bruke alle disse dagene til. Annet enn husarbeid. Lurer på hvor mange dager det vil gå, i ensom majestet, før jeg begynner å bli snål? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. juli 2011 #1585 Del Skrevet 4. juli 2011 Da har en på få minutter vert gjenom et knippe av følelser og reaksjoner. Raseri, oppgitthet, forbannelse og vanntro. Det mest frustrerende er nok ønsket om å gi fyren inn så hardt verbalt at hen ikke tør tenke Tornerosa uten å pisse i buksa resten av livet satt sammen med vissheten om at hen nok knapt kunne brydd seg mindre. Har en gått ett skudd for egen baug når det gjelder menneskers oppriktighet? Definitivt! Som nevnt tidligere, undertegnede har benyttet samme sko to ganger tidligere. Alt dette er så alt for alt for kjent. Jeg ville ha sløyfet biten om et godt menneske i returposten. Mest fordi jeg ikke klarer å tro på om jeg prøver en gang. Sjelden har jeg vært mer harm på andre sine vegne enn her og nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fresi Skrevet 4. juli 2011 #1586 Del Skrevet 4. juli 2011 (endret) Jeg synes heller ikke han fortjener å bli kalt et godt menneske, snarere tvert i mot. Han har jo vært langt fra ærlig med deg. Hvis du ikke hadde sendt den e-posten hadde han sannsynligvis ikke fortalt deg dette engang. Og denne kjæresten skaffet han seg neppe i forrige uke siden hun var med i bryllup. Jeg har forresten mange skjellsord på lager, men det er vel klokest å la det være. Og noe hi skal du ikke i. Endret 4. juli 2011 av Fresi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. juli 2011 #1587 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg aner virkelig ikke hva jeg skal bruke alle disse dagene til. Annet enn husarbeid. Umotiverte kaffe-dater og lange turer. Ikke spør om hvorfor, bare gjør det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. juli 2011 #1588 Del Skrevet 4. juli 2011 Godt menneske er vel å trekke ting litt langt ja, enig med MorAase og Fresi Han var god så lenge han ønsket seg deg. Det er det letteste i verden det, å være god mot noen du ønsker noe fra. Men om noen ER gode eller ikke finner man først ut når ting tilspisser seg, når de ikke lenger er interessert "på den måten", når du ikke lenger har noe de har lyst på. Da får man se hvem som er god og hvem som bare er flinke til å spille kortene sine. Og dette er jeg 100% sikker på. Man vet aldri hvem som er snill, god, pålitelig, redelig før det røyner på. Denne mannen virker bare egoistisk og grunn, og litt forelsket i seg selv og sin egen stjerne. Har mange skjellsord, og syns kanskje det gode, gamle "drittsekk" passer greit. Det enkle er ofte det beste. Og du, han er ikke verdt å gå i hi for. Du har trodd han var noe annet enn det han var. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. juli 2011 #1589 Del Skrevet 4. juli 2011 Og du, han er ikke verdt å gå i hi for. Du har trodd han var noe annet enn det han var. Essensen i historien. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 4. juli 2011 #1590 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg undertegner alt det andre har sagt over her. Og sier meg hjertens enig i at du gjerne kan hoppe elegant over det med "godt menneske". Kanskje når han vil og i gitte situasjoner, men måten han har taklet deg og forholdet deres på, tyder slett ikke på noen iboende godhet, akkurat. Dessuten er jeg også enig i at du definitivt ikke skal gå i hi. Jeg vet at det finnes bøttevis av folk som er gode mennesker og som lever livet sitt på mer redelig vis enn denne mmannen. Virkelig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤flicka¤ Skrevet 4. juli 2011 #1591 Del Skrevet 4. juli 2011 Jeg synes du gjør rett i å være sint nå. Ja, jeg vet det er bagasje og forhistorie og omstendigheter, men dette er ikke ok oppførsel fra ham på noen måte. Kanskje han mente det han sa den gangen, kanskje han trodde han mente det, kanskje løy han. Det blir liksom umulig å ta noe av det han sier for god fisk etter dette. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. juli 2011 #1592 Del Skrevet 4. juli 2011 Hvordan går det med deg? Jeg håper så veldig at du blir fandeninvoldsk og tenker tanker som "pokker ta, jeg skal ikke la livet gå meg hus forbi på grunn av den dusten der". Neste gang du møter ham skal han få se hvor lykkelig du er og hva han går glipp av! Din lykke kan ikke ligge hos en sånn fyr, du er så utrolig mye mer verdt. Han kan ikke eie lykken din!?! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. juli 2011 #1593 Del Skrevet 4. juli 2011 Kosemose FTW! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. juli 2011 #1594 Del Skrevet 4. juli 2011 FTW? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. juli 2011 #1595 Del Skrevet 4. juli 2011 Nummer en på listen her: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ftw 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 4. juli 2011 #1596 Del Skrevet 4. juli 2011 Nummer en på listen her: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=ftw Mmmm, got skills! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jolie Skrevet 4. juli 2011 #1597 Del Skrevet 4. juli 2011 Oh my. For en idiot. Det er godt å se litt sinne fra deg, synes jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Miss O'Hara Skrevet 4. juli 2011 #1598 Del Skrevet 4. juli 2011 Spar deg for God's sake setningen om godt menneske. Han er helt sikkert et godt menneske, god i jobben, en god pappa, blablabla, men det betyr ikke at du skal lappe på hans ego når du egentlig vil ordene dine skal svi litt også. Det får være grenser for å være "grei å ha med å gjøre". Selv om jeg forstår veldig godt at du ikke føler for å virke som den forsmådde, så trenger du ikke sukre budskapet. Du er ikke usaklig eller uærlig. Såpass kan han vel tåle. Mailen hans var et oppkomme av heisan på degsan takk for sist og tjo og hei, som om dere var vanlig forbipasserende venner og ikke på rosa vei inn i et ønske om forpliktende samliv. Ok, blir litt irritert når jeg skriver, så jeg skal slutte nå tror jeg, men basicly - what Kosemose said. Det er lett å være god når du svever. Det er drittdagene det står på, hva man duger til da. Han viste deg sitt beste og alt han hadde av ønsker og intensjoner - men ramlet igjennom når alvoret kom. Uansett hvilken grunn det er til det; du trenger mer enn som så. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tornerosa Skrevet 4. juli 2011 Forfatter #1599 Del Skrevet 4. juli 2011 Sånn, da har jeg fjernet det med godt menneske, og heller fortalt ham at jeg er sint på ham. Han har tatt fra meg noe, og jeg er sint på ham for det. Jeg har hørt det, i hytt og i pine, at han er slikt et godt menneske, at han er så snill, nesten for snill, nesten selvutslettende snill. Og jeg har sett det samme. Mannen uten fiender, mannen alle liker, mannen som er real mot alle, lojal og omsorgsfull. Men så ble det likevel slik. Hvorfor har han vært slik mot akkurat meg, når han tilsynelatende framstår som godheten selv, for alle andre? Mailen er sendt. Jeg forventer ingen respons, men måtte han ta det til seg, alt jeg har skrevet. Jeg dro ut, dro opp på det lille senteret, tenkte jeg kunne finne Dressmannen der, tenkte å spørre om han ville bli med på kino. Men han var ikke på jobb. Så kjørte jeg til det store senteret, byttet en slafsebukse jeg kjøpte til teltleiren, som det var et stort hull i. Og så bestemte jeg meg i løpet av to sekunder - jeg går på kino igjen. Alene. Så Woody Allans nyeste, bra. Takk for at dere skriver, for det dere skriver. Nei, han skal ikke få eie lykken min, men å tenke slik blir for metatanker å regne. Jeg kan selvfølgelig mene det. Men sannheten er at jeg føler meg uendelig besviken, jeg føler meg utrolig dårlig behandlet. Én ting er at det selvfølgelig er vondt at han faktisk nå er sammen med en annen, jeg var jo glad i denne mannen. Men nesten like vondt er det at han har opptrådt som han har gjort. Gi meg denne tross alt plausible årsaken til at han måtte trekke seg tilbake, for så å starte på nytt igjen med en annen like etterpå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MorAase Skrevet 4. juli 2011 #1600 Del Skrevet 4. juli 2011 Har knapt ord for hvor sint jeg er på dine vegne. Du fortjener MYE bedre enn dette! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå