Gå til innhold

Naboens unger var oppe til 4 i natt...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Det er ganske drøyt å ringe politiet fordi naboene bråker for mye på nyttårsaften--hva de gjør ellers i året er en ting, men på nyttårsaften må man faktisk regne med litt bråk...at du er syk og helst skulle hatt ro er ikke en grunn til naboen skal måtte avslutte sin nyttårsfeiring.

Synes det er enda mer drøyt at du faktisk tenker på å forsøke å få barnevernet koblet inn her...det er faktisk ikke unormalt at barn får være ekstra lenge oppe på nyttårsaften og om 1-åringen ikke sover om natten ellers i året, hva får deg til å tro at det plutselig vil sove akkurat på nyttårsaften?? Slik jeg leser innlegget ditt fremstår du mer som en hevnlysten nabo enn en som vil barnas beste...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, da jeg var liten vår det rimelig høylydt når vi feiret nyttår, men det hadde ingenting med fyll å gjøre.

Mvh Yvonne :heiajente:

Men du bør kanskje lese hovedinnlegget en gang til før du svarer at det er greit at barna er oppe:

"De drakk og festet big time i natt, fra klokken 5-6 på kvelden til 4 i natt,"

• Liker 1
Skrevet

Det var da utrolig mange evneveike mennesker her inne, som tror det er OK å feste og støye og ødelegge natteroen for naboene bare fordi det er nyttårsaften? Det er ikke slik at norsk lov gir tillatelse til å bryte ordensbestemmelsene denne ene kvelden. Skjerp dere. TS har krav på ro etter kl 23, og kan selvsagt be politiet om hjelp til å håndheve loven.

Egoister som tror de kan ta seg til rette med fester, bør skaffe seg en enebolig langt unna andre...

• Liker 4
Skrevet (endret)

Men du bør kanskje lese hovedinnlegget en gang til før du svarer at det er greit at barna er oppe:

"De drakk og festet big time i natt, fra klokken 5-6 på kvelden til 4 i natt,"

Men hvordan kan man vite det sikkert? At man står med en øl i hånda på verandaen og ser på raketter betyr ikke at foreldrene var fulle. For alt vi vet kan det være første øl den kvelden. At det er høy musikk kvalifiserer ikke til at man kan bare melde fra til barnevernet.

Det er mye vi ikke vet her, og jeg synes man bør være forsiktig før man slenger om seg med slike anklager. Vi får bare vite ts' side her, og det kan jo faktisk være at det er ts her som overdriver.

Jeg sier ikke at det er greit å feste og ikke ta hensyn til sine naboer, men da burde vel strengt tatt ts ha sagt i fra. Utifra det jeg leser så virker det ikke som ts gikk på deres dør og sa i fra.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan kan man vite det sikkert? At man står med en øl i hånda på verandaen og ser på raketter betyr ikke at foreldrene var fulle. For alt vi vet kan det være første øl den kvelden. At det er høy musikk kvalifiserer ikke til at man kan bare melde fra til barnevernet.

Det er mye vi ikke vet her, og jeg synes man bør være forsiktig før man slenger om seg med slike anklager. Vi får bare vite ts' side her, og det kan jo faktisk være at det er ts her som overdriver.

Jeg sier ikke at det er greit å feste og ikke ta hensyn til sine naboer, men da burde vel strengt tatt ts ha sagt i fra. Utifra det jeg leser så virker det ikke som ts gikk på deres dør og sa i fra.

Herregud, så kverulant du er i dag da Yvonne!

Ser jo ut som du forsvarer og sier at det er helt greit at voksne drikker og fester med små barn til stede fordi det er nyttårsaften. Og til kl 4!? Åssen døgnrytme er det for en 1-åring? "Være oppe så lenge man vil på nyttårsaften"? Tror du 1-åringen er fullt klar over at det er nyttårsaften, og velger å ligge å skrike og være våken så lenge fordi det er moro å feire et nytt år??

Jeg tror ikke ts hadde giddi å skrive innlegget om det hadde vært en mild nyttårsfeiring med singstar og glade barn. Har man barn skal nyttårsaften feires etter deres premisser, ikke fylla til langt utpå morgenen (som jeg, barnløs, gjorde). INGEN barn hadde hatt noe å gjøre på festen jeg var på, og da var det ikke faltfyll, men høylytt og gladfulle voksne mennesker.

Ts ser at de drikker, hun hører at de gauler i vei på sanger, og det er faktisk ganske lett å høre forskjell på fyllesang og vanlig allsang.

Alkohol i store mengder og barn hører ikke sammen.

• Liker 2
Skrevet

LA oss håpe for verdens lidende barn at de ikke har DEG til nabo, iallfall... Det må være en grense for hvor naiv og blåøyd det er lov til å være. Jeg gjetter på at mennesker av ditt kaliber leser om den pedofilisiktede i gambia og tenker; det kan da være helt uskyldig at han sov med seks nakne barn på soverommet...Skjerpings...

• Liker 2
Skrevet

Utifra det jeg leser så virker det ikke som ts gikk på deres dør og sa i fra.

Du ER virkelig enkel i tankegangen, du. Man SKAL OG BØR aldri gå på dørene til leiligheter hvor det er støy. Dette har Politiet rådet til gang på gang, fordi det kan være rusproblematikk, og aggressive situasjoner kan oppstå. Man SKAL ringe politiet, og her har ts gjort helt riktig.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Herregud, så kverulant du er i dag da Yvonne!

Ser jo ut som du forsvarer og sier at det er helt greit at voksne drikker og fester med små barn til stede fordi det er nyttårsaften. Og til kl 4!? Åssen døgnrytme er det for en 1-åring? "Være oppe så lenge man vil på nyttårsaften"? Tror du 1-åringen er fullt klar over at det er nyttårsaften, og velger å ligge å skrike og være våken så lenge fordi det er moro å feire et nytt år??

Jeg tror ikke ts hadde giddi å skrive innlegget om det hadde vært en mild nyttårsfeiring med singstar og glade barn. Har man barn skal nyttårsaften feires etter deres premisser, ikke fylla til langt utpå morgenen (som jeg, barnløs, gjorde). INGEN barn hadde hatt noe å gjøre på festen jeg var på, og da var det ikke faltfyll, men høylytt og gladfulle voksne mennesker.

Ts ser at de drikker, hun hører at de gauler i vei på sanger, og det er faktisk ganske lett å høre forskjell på fyllesang og vanlig allsang.

Alkohol i store mengder og barn hører ikke sammen.

Jeg mener ikke å kverulere, men folk på KG har svært lett for å rope ut om den stygge ulven. Jeg sier ikke at det er greit om det faktisk er fyll og barn, men det vet vi faktisk ingenting om. Jeg prøver å vise at det finnes flere sider i en sak, og at alt ikke nødvendigvis er svart-hvitt. Da jeg vokste opp kunne mine foreldre ta seg en øl i ny og ne uten at det var fyll, men allikevel kunne det være ganske så mye liv i festlige tilsetninger. Jeg tenker at hadde noen stått utenfor og sett på så hadde de nok tenkt det ene og det andre. Og som sagt: hva som om man gauler i vei på sanger, jeg husker jeg og min mor gjorde det da jeg var 10 år, uten at noen var fulle.

LA oss håpe for verdens lidende barn at de ikke har DEG til nabo, iallfall... Det må være en grense for hvor naiv og blåøyd det er lov til å være. Jeg gjetter på at mennesker av ditt kaliber leser om den pedofilisiktede i gambia og tenker; det kan da være helt uskyldig at han sov med seks nakne barn på soverommet...Skjerpings...

Vet du, nå går du over streken. Jeg prøver å få fram at verden ikke er svart-hvitt og hva DU tror er sant ikke nødvendigvis er det.

Du ER virkelig enkel i tankegangen, du. Man SKAL OG BØR aldri gå på dørene til leiligheter hvor det er støy. Dette har Politiet rådet til gang på gang, fordi det kan være rusproblematikk, og aggressive situasjoner kan oppstå. Man SKAL ringe politiet, og her har ts gjort helt riktig.

Man ser vel an naboene antar jeg, og siden politiet ringte naboene så synes har faktisk ts har gjort det hun skulle. Men å ringe barnevernet synes jeg blir hysterisk.

Innlegget er redigert som ledd i rydding.

Phaedra,mod

Endret av Phaedra
Skrevet

Da jeg var liten fikk jeg lov til å være oppe så lenge jeg ville på både julaften og nyttårsaften, og jeg ser da ikke noe galt i det? Okay, enig at de kanskje burde tatt mer hensyn, men akkurat at barna er oppe lenge er ingenting å reagere på i mine øyne. Det etter mitt skjønn ihvertfall ingenting å koble barnevern inn for, men det er min mening.

Jeg ser mye galt i å ha en 1 åring og en 6 åring våken til kl 4 på natta selv på nyttårsaften.....

Eldste kunne til nød få være oppe til 12 og se noen raketter men utover det, nei.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser mye galt i å ha en 1 åring og en 6 åring våken til kl 4 på natta selv på nyttårsaften.....

Eldste kunne til nød få være oppe til 12 og se noen raketter men utover det, nei.

Javel, det er deg, jeg er uenig. Jeg ser faktisk ikke hva som er så farlig. Jeg er vokst opp med at vi akkurat på denne dagen fikk være oppe så lenge vi ville. Jeg husker til og med at når jeg var liten gikk flyene så tidlig om morgenen at vi måtte stå opp i to-tre tida for nå charterflyet. Huff, ja, mine foreldre var virkelig slemme.

• Liker 1
Skrevet

Javel, det er deg, jeg er uenig. Jeg ser faktisk ikke hva som er så farlig. Jeg er vokst opp med at vi akkurat på denne dagen fikk være oppe så lenge vi ville. Jeg husker til og med at når jeg var liten gikk flyene så tidlig om morgenen at vi måtte stå opp i to-tre tida for nå charterflyet. Huff, ja, mine foreldre var virkelig slemme.

Hva glede har en 1 åring av å være våken så lenge?

Og det siste der kan ikke akkurat sammenlignes mener nå jeg.

Skrevet (endret)

Hva glede har en 1 åring av å være våken så lenge?

Og det siste der kan ikke akkurat sammenlignes mener nå jeg.

Hva gleder har en 10-åring eller en 20-åring av det? Hvis barnet vil sove, så må det jo gjerne sove, men jeg kan ikke se hva som er farlig om ettåringen én gang i året holder seg våken så lenge. Vi vet jo ikke om det barnet faktisk har sovet ett eller annet sted i huset. Kan være at dette barnet sover seg gjennom det meste og derfor ikke følte seg plaget av denne støyen ts snakker om (i likhet med en av mine tremenninger som kunne sove seg gjennom det meste uten at han våknet) og barnet begynte å gråte når foreldrene løftet ham opp når de skulle gå.

Nå drar jeg det svært langt her, men poenget mitt er at vi ikke vet hva som har skjedd her, og det er ingen grunn til å melde fra om omsorgssvikt på bakgrunn av at et barn ble sett våken klokken fire om natten.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Jeg ser ikke likheten i å måtte stå opp midt på natten for å rekke et fly til syden og å være oppe til 4 om morgenen fordi foreldrene har fest. Å være 1 år og oppe til fire ville jeg faktisk klassifisert som ganske alvorlig, og utifra de andre innleggene til TS virker det som om en bekymringsmelding er på sin plass.

• Liker 4
Skrevet

Jeg skal love deg en ting yvonne, hadde du oppført deg slik du åpenbart aksepterer at andre oppfører seg ift barna sine, så hadde jeg garantert meldt deg til barnevernet om du var i min bekjentskapskrets. hårreisende hvordan du bagatelliserer, og ikke evner å se et barns behov; et barn trenger trygge rammer, faste rutiner, og en ettåring som gråter hele kvelden og natten, trenger absolutt å få sove. ser du ikke det, så er du iallfall ikke egnet som mamma...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skal love deg at jeg ikke overreagerer! Men å dra barnevernet inni dette, er kanskje hysterisk ja. Men poenget var ikke at jeg SKULLE GJØRE det heller. Og jo, jeg var å banka på døra for å be de dempe seg,ja. Grinete ble de også, og viste ingen tegn til å faktisk gjøre dèt. DERFOR jeg ringte politiet, for jeg var frustrert. Lurer på om du egentlig leser det som blir skrevet jeg!??

• Liker 2
Skrevet (endret)

Hva i alle dager har det med saken å gjøre? Jeg ser ikke likheten i å måtte stå opp midt på natten for å rekke et fly til syden og å være oppe til 4 om morgenen fordi foreldrene har fest. Å være 1 år og oppe til fire ville jeg faktisk klassifisert som ganske alvorlig, og utifra de andre innleggene til TS virker det som om en bekymringsmelding er på sin plass.

Vel, da så vi det fra et annet ståsted.

Jeg skal love deg en ting yvonne, hadde du oppført deg slik du åpenbart aksepterer at andre oppfører seg ift barna sine, så hadde jeg garantert meldt deg til barnevernet om du var i min bekjentskapskrets. hårreisende hvordan du bagatelliserer, og ikke evner å se et barns behov; et barn trenger trygge rammer, faste rutiner, og en ettåring som gråter hele kvelden og natten, trenger absolutt å få sove. ser du ikke det, så er du iallfall ikke egnet som mamma...

Oppfører seg ift barna sine? Selvfølgelig trenger barna trygge rutiner og faste rutiner, det har jeg aldri sagt meg uenig i! Men det ble observert foreldre med én øl i hånda. Er det virkelig omsorgssvikt? Foreldrene kjørte hjem, ergo er det stor sannsynlighet for at en av foreldrene var helt edru. Ettåringen gråt, det sto ingenting om at barnet gråt hele kvelden, det var ikke slik jeg tolket det. Herrelighet, snakk om å dra mine meninger ut av proporsjoner.

For å få dette HELT klart: om det er fyll og barn så er ikke det greit. Men det kan man ikke vite bare fordi det var musikk hos naboen. Du vet ingenting om denne situasjonen. Du må gjerne mene at jeg bagatelliserer, men jeg prøver bare å få fram andre synspunkt. Det som er hårreisende her er at du ikke evner å se andres ståsted og faktisk mener jeg er en dårlig mor. Sorry mac, men da klare jeg ikke å ta deg seriøst.

Skal love deg at jeg ikke overreagerer! Men å dra barnevernet inni dette, er kanskje hysterisk ja. Men poenget var ikke at jeg SKULLE GJØRE det heller. Og jo, jeg var å banka på døra for å be de dempe seg,ja. Grinete ble de også, og viste ingen tegn til å faktisk gjøre dèt. DERFOR jeg ringte politiet, for jeg var frustrert. Lurer på om du egentlig leser det som blir skrevet jeg!??

Selvsagt leser jeg det som blir skrevet, jeg bare oppfattet det ikke på den måten, og det er en ærlig sak. Jeg forøvrig ikke uenig i at man skal bare holde på og plage naboene, det var mer dette med barnevernet jeg reagerte på. Men ok, da ser det vel egentlig ut til at vi faktisk er enige.

Endret av Yvonne
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vel, da så vi det fra et annet ståsted.

Oppfører seg ift barna sine? Selvfølgelig trenger barna trygge rutiner og faste rutiner, det har jeg aldri sagt meg uenig i! Men det ble observert foreldre med én øl i hånda. Er det virkelig omsorgssvikt? Foreldrene kjørte hjem, ergo er det stor sannsynlighet for at en av foreldrene var helt edru. Ettåringen gråt, det sto ingenting om at barnet gråt hele kvelden, det var ikke slik jeg tolket det. Herrelighet, snakk om å dra mine meninger ut av proporsjoner.

For å få dette HELT klart: om det er fyll og barn så er ikke det greit. Men det kan man ikke vite bare fordi det var musikk hos naboen. Du vet ingenting om denne situasjonen. Du må gjerne mene at jeg bagatelliserer, men jeg prøver bare å få fram andre synspunkt. Det som er hårreisende her er at du ikke evner å se andres ståsted og faktisk mener jeg er en dårlig mor. Sorry mac, men da klare jeg ikke å ta deg seriøst.

Selvsagt leser jeg det som blir skrevet, jeg bare oppfattet det ikke på den måten, og det er en ærlig sak. Jeg forøvrig ikke uenig i at man skal bare holde på og plage naboene, det var mer dette med barnevernet jeg reagerte på. Men ok, da ser det vel egentlig ut til at vi faktisk er enige.

:klaske:

Skrevet

Det var nyttårsaften, jeg har aldri opplevd at noen barn må legge seg før de selv vil da !

Dersom det er noe du opplever hver helg ville jeg kanskje reagert mer .

Hadde mine barn fått være oppe så lenge de ville, så hadde de ALDRI kommet og sagt natta...(iallefall ikke de minste) Det tviler jeg på at så mange andre barn ville gjøre heller. Tror derfor de fleste barn, SELVOM det er nyttårsaften - får beskjed en eller annen gang om at NÅ er det tid for senga :jepp:

Og i TS sitt tilfelle er det snakk om et barn på 1 år!!og ett på 6 år. Du kan da ikke mene at en ettåring selv skal få bestemme sin leggetid på nyttårsaften?? :nei:

Signerer dette. Sjokkerende hvor lite innsikt noen har i barns behov.

Selvsagt skal barn få være oppe, selvsagt skal barn få feire nyttår. MEN en 1 åring må ha ansvarsfulle foreldre, som forstår at han trenger søvn, og barn skal IKKE være med på en fest med alkohol. (snakker ikke om et glass til maten osv, men en fest som utarter seg med støy - slik som TS fortalte)

Etter min mening bør heller ikke en 6 åring være oppe hele natta...

• Liker 2
Skrevet (endret)

Signerer dette. Sjokkerende hvor lite innsikt noen har i barns behov.

Selvsagt skal barn få være oppe, selvsagt skal barn få feire nyttår. MEN en 1 åring må ha ansvarsfulle foreldre, som forstår at han trenger søvn, og barn skal IKKE være med på en fest med alkohol. (snakker ikke om et glass til maten osv, men en fest som utarter seg med støy - slik som TS fortalte)

Etter min mening bør heller ikke en 6 åring være oppe hele natta...

Altså, jeg er den første til å forsvare barns behov, og jeg tror faktisk jeg blir en meget god mor, selv om du eller mange andre måtte mene noe annet. Når jeg skriver "oppe hele natta", så er er det jo klart at også jeg skjønner at det er en grense. Men helt isolert sett, mener du virkelig at hvis et barn er oppe til fire om natta så er det omsorgssvikt og at man må ringe til barnevernet for det?

Grunnen til at jeg kanskje er så uenig med så mange her er fordi jeg har vært det barnet. Alt blir fryktelig svart-hvitt her på KG, og er man ikke helt A4, så er man en dårlig forelder. Jeg vil påstå at mine foreldre er kjempegode foreldre som stilte opp 100%, men akkurat nyttårsaften og julaften fikk jeg være våken så lenge jeg ville (innen for visse grenser). Er man dårlig forelder pga dette? Nei, ikke i mine øyne. I tillegg kunne de ha seg en skikkelig fest, noen drakk, men det holdt seg ganske moderat allikvel. Ingen var fulle, men hadde en utenforstående stått og sett inn ville dem vel trodd det var et galehus slik vi kunne holde på med sanger og dans i stua og det hele.

Hvis disse foreldrene var fulle så er det en HELT annen situasjon, men høy musikk og støy i seg selv er ikke grunnlag nok for å mene at det er omsorgssvikt.

Jeg har ikke noe ønske om å bagatellisere dette, jeg prøver å få frem at livet er ikke svart-hvitt, at ting kan være annerledes enn de ser ut. Om det gjør meg til evneveik så er det synd, jeg prøver bare å få fram et litt annet synspunkt. Nå ser det uansett ut som at ts og jeg er enige, jeg tolket det kanskje annerledes enn det som var ment, til og med jeg tok feil, hva vet jeg. Men skrev utifra det jeg følte, og jeg står for det. Mer enn det kan ikke jeg gjøre.

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan huske fra egen barndom at jeg var med når mor/far hadde fest. Dette var ikke noe som skjedde hver eneste helg, men sikkert et par ganger i året som f.eks nyttårsaften. Det var god stemning, gitarspilling og høyt volum. I ettertid har jeg tenkt på dette og selv om jeg ikke husker at det har vært alkohol inni bildet vet jeg nå at det var det. For meg er dette gode barndomsminner med blide og glade foreldre og venner så synes også at noen kanskje er litt overhysteriske ang dette. Jeg tar selv en flaske vin av og til med barna mine tilstede uten at jeg tror de tar nevneverdig skade av dette.

Enig :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...