AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #1 Skrevet 1. januar 2011 De drakk og festet big time i natt, fra klokken 5-6 på kvelden til 4 i natt, og jeg er rett og slett helt utslitt av natten pga søvnmagel. Ikke pga at jeg festet selv hele natten, men siden jeg var edru og hjemme hele kvelden pga sykdom og ikke kunne sove da naboene bråkte så innmari. Jeg var ned i 2 tiden og lurte på de kunne dempe seg siden jeg ville sove. Og joda det skulle de....Jo takk, barna hylte og skrek og de voksne bråkte enda værre. Og da kl ble halv 4 ble jeg så forbanna at jeg ringte politiet for å høre om det var noe de kunne avse tid på, og evt gjøre noe med. Etter å ha snakket med politiet i ca 10-15 minutter, så jeg gjestene ned hadde starta bilen sin og var på vei til å dra hjem, så sa til politiet at de ikke trengte å komme og at jeg regnet med de ville ta natten og avslutte festen. det stemte og etter 1-1,1/2 fikk jeg endelig sove. Det som interesserte politiet var at barna på 1 og 6 år fortsatt var våkne. og det kan jeg skjønne, for det er vel litt merkelig, eller? Hadde ikke vært mine barn som fikk være oppe så sent på natta i allefall, nyttårsaften eller ikke. Og siden det minste barnet ligger og skriker hele natta-hver natt fra før av, og jeg må banke i gulvet for at noen skal ta ungen og reagerer, gjorde at jeg fikk temmelig nok i natt. Mulig jeg overreagerer og er prippen, men her er utrolig lutt mellom leilighetene våre og jeg synes det er på tide at de begynner å ta litt hensyn til oss andre i enheten her. Selv fester jeg aldri her pga at det er så lytt, men musikk på dagtid har det hendt seg at jeg spiller. Men aldri i nærheten av det de gjør. Kan også nevne at de er polakker, som har en sånn likegyldighet til oss andre her, at det rett og slett er slitsomt. Nå vurderer jeg å fortelle at jeg ringte politiet i natt, og at de har en "rapport" på naboene, og at det skjer igjen og om de ikke tar mer hensyn, trenger jeg kun å ta en telefon til så vil både politi og barnevern koblet inn. Men innser at det kanskje er litt vel drastisk, men bare for å ha "et trumf kort" mot de. Innspill?
Anglofil Skrevet 1. januar 2011 #2 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Da jeg var liten fikk jeg lov til å være oppe så lenge jeg ville på både julaften og nyttårsaften, og jeg ser da ikke noe galt i det? Okay, enig at de kanskje burde tatt mer hensyn, men akkurat at barna er oppe lenge er ingenting å reagere på i mine øyne. Det etter mitt skjønn ihvertfall ingenting å koble barnevern inn for, men det er min mening. Mvh Yvonne Endret 1. januar 2011 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #3 Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke normalt at små barn får være oppe til langt på natt mens de voksne fester. Men du sier gjestene tok bilen og kjørte hjem? Da var det kanskje en edruelig fest selv med støy?
Anglofil Skrevet 1. januar 2011 #4 Skrevet 1. januar 2011 Det er ikke normalt at små barn får være oppe til langt på natt mens de voksne fester. Men du sier gjestene tok bilen og kjørte hjem? Da var det kanskje en edruelig fest selv med støy? Altså, da jeg var liten vår det rimelig høylydt når vi feiret nyttår, men det hadde ingenting med fyll å gjøre. Mvh Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #5 Skrevet 1. januar 2011 Det er forskjell å la barna være lenge oppe på nyttårsaften og ha barna oppe der voksne fester. Det siste ville jeg uten tvil å sendt inn en bekymringsmelding på! 7
Anglofil Skrevet 1. januar 2011 #6 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Det er forskjell å la barna være lenge oppe på nyttårsaften og ha barna oppe der voksne fester. Det siste ville jeg uten tvil å sendt inn en bekymringsmelding på! Hvordan vet du at det var alkohol inne i bildet? For alt du vet så kan man hatt singstar med barna og hatt "skikkelig fest". Jeg forundrer meg til stadighet hvor hysteriske enkelte kan være. Så lenge ikke ts selv banket på døra og faktisk så at noe uforsvarlig skjedde, så har man ikke grunnlag for dette. Spesielt om dette ikke skjer hver dag. Stakkars mine foreldre, de ville blitt fradrømt foreldreretten lenge før jeg fylte ett år. Mvh Yvonne Endret 1. januar 2011 av Yvonne 7
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #7 Skrevet 1. januar 2011 Hvordan vet du at det var alkohol inne i bildet? For alt du vet så kan man hatt singstar med barna og hatt "skikkelig fest". Jeg forundrer meg til stadighet hvor hysteriske enkelte kan være. Så lenge ikke ts selv banket på døra og faktisk så at noe uforsvarlig skjedde, så har man ikke grunnlag for dette. Spesielt om dette ikke skjer hver dag. Stakkars mine foreldre, de ville blitt fradrømt foreldreretten lenge før jeg fylte ett år. Mvh Yvonne Det var absolutt ikke singstar. Jeg hører forskjell på det og når noen spiller med vanlig anlegg, og sitter å rope-synger til musikken. Og at de drakk, er jeg bombesikker på da jeg kikket ut ved midnatt og så de stod å holdt i ølen sin mens de fyrte opp rakettene. Hadde jeg vært hysterisk, hadde jeg gjort noe for lenge siden. For dette er ikke første gang. Jeg har bodd her og funnet meg i dette i over 2 år nå, og hat aldri gått ned å bedt de dempe seg før.Før nå, for nå fikk jeg nok! Hjelper ikke på at jeg er syk og svak heller, men det er lov å ta hensyn uansett mener jeg! Spesielt når de VET hvor lytt det mellom veggene her! 2
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #8 Skrevet 1. januar 2011 Det er forskjell å la barna være lenge oppe på nyttårsaften og ha barna oppe der voksne fester. Det siste ville jeg uten tvil å sendt inn en bekymringsmelding på! Ja, er litt enig i det. Men jeg vil jo ikke være den sure nabon heller. Men det er ofte de drikker og barna er tilstedet.Det skjer ved hver bursdag, hellidag og på sommerhalvåret, det.
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #9 Skrevet 1. januar 2011 Jeg kan huske fra egen barndom at jeg var med når mor/far hadde fest. Dette var ikke noe som skjedde hver eneste helg, men sikkert et par ganger i året som f.eks nyttårsaften. Det var god stemning, gitarspilling og høyt volum. I ettertid har jeg tenkt på dette og selv om jeg ikke husker at det har vært alkohol inni bildet vet jeg nå at det var det. For meg er dette gode barndomsminner med blide og glade foreldre og venner så synes også at noen kanskje er litt overhysteriske ang dette. Jeg tar selv en flaske vin av og til med barna mine tilstede uten at jeg tror de tar nevneverdig skade av dette.
sebastianen Skrevet 1. januar 2011 #10 Skrevet 1. januar 2011 Det var nyttårsaften, jeg har aldri opplevd at noen barn må legge seg før de selv vil da ! Dersom det er noe du opplever hver helg ville jeg kanskje reagert mer .
Gjest MrsTux Skrevet 1. januar 2011 #11 Skrevet 1. januar 2011 Å feste til kl 4 på nyttårsaften, synes jeg egentlig må være ok, men å ha med en 1-åring på festen, synes jeg er drøyt. 3
katt1 Skrevet 1. januar 2011 #12 Skrevet 1. januar 2011 Dette ville jeg også reagert på,Hva er vitsen med at så små barn skal være oppe Så lenge? Alkohol eller ikke alkohol spiller ingen rolle. De har da vel hørt om barnepike i polen også. 1
Sola^ Skrevet 1. januar 2011 #13 Skrevet 1. januar 2011 Skal vere rolig etter klokka 23. Etter det er det greit å be dei dempe seg, og viss ikkje det følges så kan politiet ringes. Er drittlei av naboer som fester og her er det veldig godt isolert. Naboene våre er to tenåringsjenter som deler leilighet, så i perioder har det vore full fest kvar helg. Dei har for det meste holdt ordensreglementet, men den eine festen deira førte til hærverk på vår bil og politianmeldelse. Fy så sinna eg vart da.
Askael Skrevet 1. januar 2011 #14 Skrevet 1. januar 2011 Skal vere rolig etter klokka 23. Etter det er det greit å be dei dempe seg, og viss ikkje det følges så kan politiet ringes. Er drittlei av naboer som fester og her er det veldig godt isolert. Naboene våre er to tenåringsjenter som deler leilighet, så i perioder har det vore full fest kvar helg. Dei har for det meste holdt ordensreglementet, men den eine festen deira førte til hærverk på vår bil og politianmeldelse. Fy så sinna eg vart da. Jeg ser for meg at man skulle ringe politiet på grunn av høylytt festing klokka 23.30 på nyttårsaften. 7
Gjest Olea Skrevet 1. januar 2011 #15 Skrevet 1. januar 2011 Hvis spørsmålet kun dreier seg om gårdagens fest så synes jeg du overdriver. Jeg var selv bedt bort i går sammen med mine to barn. Vi kom dit kl. 17.00 og var hjemme igjen 03.00. Vi spiste god mat, koste oss med rødvin og kaffe, vi lo og hadde det moro. Spilte høy musikk, spilte ulike Wii spill og sendte opp raketter ved midnatt. Yngste var 5 år, eldste 72 år. Ingen var full, det var ingen krangling eller ting unger ikke kunne være med på. Hvis noen hadde stått og hørt på kan det godt hende at de ville synes det var støyete. En annen ting er om du mener det er noen feil rent generelt rundt omsorgen for det minste barnet.
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2011 #16 Skrevet 1. januar 2011 Det var absolutt ikke singstar. Jeg hører forskjell på det og når noen spiller med vanlig anlegg, og sitter å rope-synger til musikken. Og at de drakk, er jeg bombesikker på da jeg kikket ut ved midnatt og så de stod å holdt i ølen sin mens de fyrte opp rakettene. Hadde jeg vært hysterisk, hadde jeg gjort noe for lenge siden. For dette er ikke første gang. Jeg har bodd her og funnet meg i dette i over 2 år nå, og hat aldri gått ned å bedt de dempe seg før.Før nå, for nå fikk jeg nok! Hjelper ikke på at jeg er syk og svak heller, men det er lov å ta hensyn uansett mener jeg! Spesielt når de VET hvor lytt det mellom veggene her! Du reagerer på at ungene var våkne til fire på nyttårsaften, men ikke på at de sendte opp fyrverkerier påvirket av alkohol? Jeg trodde det var vanlig for barn å få være oppe så lenge de vil på denne dagen? 2
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #17 Skrevet 1. januar 2011 Få deg et liv istedenfor å irritere deg og klage over andre som har et liv! Det er tross alt den ene kvelden i året! Om dette var et vanlig problem i denne leiligheten, så hadde du nok skrevet det. Det vitner om en sur kjerring som irriterer seg over at andre har venner og har det gøy!
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2011 #18 Skrevet 1. januar 2011 Sjarmig nabo du... Her "festet" barna til halv tre. Hel to enheter alkohol ble satt til livs blandt de voksne og lydnivået kunne vekket de døde... 1
Djungelvrål Skrevet 1. januar 2011 #19 Skrevet 1. januar 2011 Det er så typist øst-europeere. Hadde lignende situasjon da jeg bodde i blokk. En morgen i 8 tida hvor musikken fremdeles ble spilt på full guffe, gadd de ikke åpne en gag da jeg sto på døra! 1
Djungelvrål Skrevet 1. januar 2011 #20 Skrevet 1. januar 2011 (endret) Hvorfor skal barn være oppe så lenge de vil bare fordi det er nyttår?? Det fikk aldri vi. Sønnen min legger seg etter rakettene. De skal opp tidlig noen få dager etterpå for å gå på skolen. Sønnen min hviler nå, og det gjør han aldri, det ble tydeligvis alt for lenge for ha å være opp til 01.00. Endret 1. januar 2011 av Vinnie 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå