Gå til innhold

Nupper på overarmene

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Nuppeline

Sliter med nuppete overarmer. Noen som har tips på hvordan jeg kan få dem bort?

Er det mulig å bli helt kvitt dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt mine i mange år nå, regner med at jeg fikk dem i puberteten og i dag er jeg 23. Mener at Md Formulations eller Decleor skal ha noen bra produkter mot dette, men har ikke kommet så langt og fått brukt det. Ellers har ikke peeling eller annen form for skrubb fungert for meg, kanskje jeg ikke har vært tålmodig nok (?).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt nupper siden tidlig pubertet. Nå har jeg passert 30, og det er fortsatt like mye. Peeling hjelper ikke på meg ihvertfall. Men om sommeren blir det ganske bra etter at jeg har fått endel sol på overarmene.

Jeg har aldri prøvd noen form for spesialkremer mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland sukker i matolje til du får en seig blanding - så skrubber du huden med dette til du er god og varm og rød.

Etterpå tar du dusjsåpe rett på - ikek vann først - gnir inn, og så kan du spyle av.

Dette gjør jeg med hele meg noen ganger - og det hjelper .

Jeg bruker også en slags skrubbehanske som de selger på Kapahal ......først på tørr hud - etterpå i dusjen under innsåping - den er god også ...

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Virgo: en sånn skrubbehanske i dusjen funker fint. Og så bodylotion på overarmene hver dag.

Som det nevnes her så er det visst ganske vanlig, men det er absolutt ikke noe hyggelig når man er tenåring nei. Jeg ble til og med gjort oppmerksom på det av noen andre en gang. Tror det var i en gymtime på skolen: "Hva er det du har der?!" Ikke akkurat hyggelig nei. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

noe så prosaisk som disse nuppene har faktisk et fint latinsk navn: keratosis pilaris. de består av døde hudceller, og du kan bli helt kvitt dem ved å kombinere skrubb og fuktighet i en eller annen form. du kan bruke virgos tips og slå de to fluene i en smekk, med hjemmegjort oljebasert skrubb eller bruke en annen kombinasjon av skrubbing og en ordinær bodylotion. du må være litt tålmodig, det går ikke over natta, men er du flink og skrubber regelmessig (en gang eller to i uka) og bruker en fuktighetskrem/bodylotion/olje hver dag, går nuppene gradvis bort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker også skrubbehanske og synes det fungerer bedre enn peeling. Jeg kjøpte min hanske på body Shop og er veldig fornøyd med den. Etter skrubbingen, smører jeg meg inn med Biotherms blå/hvite lotion. Jeg er ikke plaget med nupper lengre.

Enig med Ivanka - det viktigste er å fjerne døde hudceller og tilføre fuktighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...