Gå til innhold

Hvor lenge ammet du?

Gjest anonym

Hvor lenge ammet du?  

1. 1. Hvor lenge ammet du?

• opp til 3 mnd
      2
    • opp til 6 mnd
      1
    • opp til 9 mnd
      6
    • over ett år
      7

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Det er vel flere av dere som har ammet barna deres, men hvor lenge ammet dere? Ungene mine er syv måneder gamle og jeg ammer de fortsatt. Samtidig leverer jeg noen dråper til nyfødtintensiven på sykehuset.

Hvor lenge er det akseptabelt å amme her i landet før det blir skjeve blikk? :-?

Og hvor lenge trenger barnet å bli ammet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18, 13, 20, 13, 17 og 13 mndr. Da sluttet de egentlig av seg selv. Det ble lenger og lenger mellom måltidene og de sluttet å "spørre".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstemann ble ammet bare til han var 7 mndr. pga min arbeidssituasjon og at permisjonen var kortere for så mange år siden (han er snart 15). Andremann var fullstendig "gal" etter pupp, og kom oppi senga til morgenkos og en liten dråpe til like før han fylte 2 år. Men han spiste jo vanlig mat, da... (Sjefen min lo og sa det var "perverst"... :ler: ) Yngstegutten var vel rundt et år eller vel så det før han sluttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

De eldste ammet jeg til de var 1 år, minsta ammer jeg ennå, men rekner med i 1 års tid med henne.

De vil som regel ikke selv da.

Når barna kommer og henter fram puppen selv, synes jeg det blir for usmakelig. Ellers kan folk få amme så lenge de vil for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt voldsomt, ja, når ungen kommer løpende og drar opp genseren til mamma og kobler seg på selv... Jeg har sett noen tilfeller av dette, og det blir å dra det for langt, i alle fall når man er ute blant folk! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ammet kun i 2 mnd, da var det helt tomt....Måtte begynne med tillegg allerede da hun var 6 uker...veldig synd det... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

utrolig nok sluttet de begge rundt 11mnds.alderen. Forsøkte alle mulige metoder for å få de til å fortsette, men de ville ikke mer, så da... De ville fått fortsette så lenge de ville.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...