Carrot Skrevet 31. desember 2010 #21 Skrevet 31. desember 2010 Ja, jeg syns du er et dårlig menneske TS, og baserer dette på at du VET det du gjør er galt og velger likevel gjøre det samtidig som du forsøker fortelle at det er fordi du ble mishandlet som barn.. Jeg tror at nettopp på grunna av at du vet det er feil og likevel velger gjøre dette er det som gjør deg til et dårlig menneske, et godt menneske ville valgt å søke hjelp for å komme ut av denne ekstremt dårlige sirkelen.. Ikke misforstå - jeg svarer ene og alene på bakgrunn av hovedinnlegget der TS skriver at h*n vet at dette er feil og likevel velger gå denne veien igjen og igjen, også på tross av at h*n er dømt for dette flere ganger - da syns jeg det er WAY OUT å skulle si "neida, det er ikke noe galt med deg - det er jo forståelig at du gjør dette" Kjenner jeg blir lei meg av å lese slikt.. 1
Harlekin Skrevet 31. desember 2010 #22 Skrevet 31. desember 2010 Ja, jeg synes dessverre du er et dårlig menneske. Det er nok ikke din skyld at du er blitt som du er, du er et resultat av en fryktelig oppvekst, men man har alltid et valg, og du har valgt å bli som din far. At din mor ikke stoppet mishandligen av deg er også fryktelig, men det rettferdiggjør på ingen måte den volden du nå utøver. Stopp mishandligen i dag, og søk hjelp! Husk at dersom du skulle bli oppdaget og dømt for mishandling, kan dette ha konsekvenser for din egen familie, blant annet barnet ditt. 1
Beauté Skrevet 31. desember 2010 #23 Skrevet 31. desember 2010 Jeg bare lurer på om dine foreldre gjorde deg rett, om de ble slått og mishandlet av sine foreldre? Vi alle har et valg. Og du har tatt ditt. Stakkars barna dine.
<Nelly> Skrevet 31. desember 2010 #24 Skrevet 31. desember 2010 Det du ble utsatt for er fryktelig, og det er fryktelig at dine barn har en mor som slår bestemor helseløs. Jeg håper ikke dine barn er klar over hvordan forholdene ligger an. Dere er nok ganske så syke både du, din far og din mor, for når du gjør slike ting, så er du akkurat som dem. Du har nok mye smerte, sorg og bitterhet inne i deg, men dette er ikke måten å løse det på. Jeg håper du oppsøker hjelp for dette, før det en dag går for langt, og du ender opp med at moren din dør av mishandlingen. Tenk også på dine barn, hvordan de har det oppe i alt dette, vil du dem så vondt at moren deres er en mishandler ? 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #25 Skrevet 31. desember 2010 Selv ble jeg mishandlet av min bror. Han skremte meg sånn at jeg lå og skalv, sprutet blod i fjeset mitt. Likevel så lar jeg ikke det gå utover barn eller andre. Jeg kan pjatte og syte om hvor fælt jeg hadde det. Og du aner ikke engang hvordan mitt liv har vært. Du velger hva du gjør. Jeg har valgt å ta vare på folk rundt meg. Jeg elsker å være snill. Du er full av hat og bitterher. Du må få hjelp.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #26 Skrevet 31. desember 2010 Selv ble jeg mishandlet av min bror. Han skremte meg sånn at jeg lå og skalv, sprutet blod i fjeset mitt. Likevel så lar jeg ikke det gå utover barn eller andre. Jeg kan pjatte og syte om hvor fælt jeg hadde det. Og du aner ikke engang hvordan mitt liv har vært. Du velger hva du gjør. Jeg har valgt å ta vare på folk rundt meg. Jeg elsker å være snill. Du er full av hat og bitterher. Du må få hjelp. Det er leit å lese om hva du ble utsatt for, men alle reagerer ulikt og alle klarer ikke å ta de rette valgene. Mennesker er ulike å noen trenger profesjonell hjelp for å ta riktige valg og for å kunne håndtere vonde opplevelser i barndommen. Jeg tror ts er en person som trenger profesjonell hjelp. H*n har tatt gale valg, men det virker som om h*n skjønner selv. Det er så lett å sitte utenfor å fortelle ts hvordan h*n skulle håndtert dette, men vi som ikke har opplevd det selv vet jo ikke hvordan vi ville håndtert denne situasjonen. or alt vi vet så hadde kanskje noen av oss også håndtert som ts. Jeg rettferdiggjør ikke ts sine handlinger, men prøver å se at her ligger mer bak enn du og jeg kan løse, ei heller stille oss til doms over.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #27 Skrevet 31. desember 2010 Det er leit å lese om hva du ble utsatt for, men alle reagerer ulikt og alle klarer ikke å ta de rette valgene. Mennesker er ulike å noen trenger profesjonell hjelp for å ta riktige valg og for å kunne håndtere vonde opplevelser i barndommen. Jeg tror ts er en person som trenger profesjonell hjelp. H*n har tatt gale valg, men det virker som om h*n skjønner selv. Det er så lett å sitte utenfor å fortelle ts hvordan h*n skulle håndtert dette, men vi som ikke har opplevd det selv vet jo ikke hvordan vi ville håndtert denne situasjonen. or alt vi vet så hadde kanskje noen av oss også håndtert som ts. Jeg rettferdiggjør ikke ts sine handlinger, men prøver å se at her ligger mer bak enn du og jeg kan løse, ei heller stille oss til doms over. Jeg fikk hjelp av psykolog som tenåring. Og har enda en god venn som hjalp meg den gang. Uten han så hadde jeg tatt selvmord for lengst.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #28 Skrevet 31. desember 2010 Du oppfører deg helt galt og det du gjør er forferdelig galt. Håper moren din anmelder deg eller at du kutter kontakten med henne. Du virker faktisk så ustabil som tyr til vold at du ikke burde hatt barn. Foreslår at du søker hjelp. Ring Alternativ til Vold.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2010 #29 Skrevet 31. desember 2010 Jeg fikk hjelp av psykolog som tenåring. Og har enda en god venn som hjalp meg den gang. Uten han så hadde jeg tatt selvmord for lengst. Er veldig leit at du har hatt det så vondt å at du har måtte bære på så mye gjennom livet. Du viser med det du sier at vi mennesker er ulike. Noen trenger mer hjelp enn andre å noen bærer på det vonde lenger enn andre. Det viser også viktigheten av profesjonell hjelp, noe ts ikke har fått siden moren indirekte godtok mishandlingen. Håper du innser viktigheten av hjelp ts. Du må nok ha profesjonell hjelp - noe som leserne på KG ikke kan gi deg. 1
Quasis Skrevet 1. januar 2011 #30 Skrevet 1. januar 2011 Så flott at du innser at det er et problem. Jeg har et familiemedlem som har opplevd en lignende situasjon som deg. H*n reagerte akkurat slik som deg. I mange år. Tilslutt, etter forskjellige episoder, klarte vedkommende å få såpass kontroll på seg selv, og forståelse for at det var helt feil, at det ble slutt. Men det har krevd mye av h*n. Jeg kan forstå reaksjonen din. Du har nok arvet noe genetisk av din far, og da den opplevelsen fra din mor. Det du beskriver av følelsene din kjenner jeg igjen av mitt familiemedlem fra den tiden. Søk hjelp. Det er det eneste som nytter. Du klarer ikke å slutte alene. Om du ikke føler din mor fortjener at du slutter, så fortjener barnet ditt det. Barnet kan ikke vokse opp og skjønne hva du gjør. I ytterste konsekvens kan du bli buret inne, for mishandling eller drap.. (Kan lett gå for langt vet du) Da får du et barn som vil vokse opp med et hat mot deg... 2
¤ Lykke ¤ Skrevet 1. januar 2011 #31 Skrevet 1. januar 2011 Jeg vil ikke si at du er et dårlig menneske, men det er ikke tvil om at det du gjør er galt.
Ciara Skrevet 1. januar 2011 #32 Skrevet 1. januar 2011 Jeg synes det sier alt at du spør om du er et godt menneske. Det får meg til å anta at du sannsynligvis ønsker å være et godt menneske - som har andre verdier enn dine foreldre stod for - samtidig som at du nok mistenker at handlingene dine ikke underbygger dette. Du vet nok svaret selv, tror jeg: Du må gjøre noe med livet ditt. Du trenger støtte fra fagfolk som kan gi deg hjelpen du fortjener til å bearbeide den grusomme oppveksten din. Jeg tenker ikke at du er et ondt menneske, men det som er skremmende er at du fortsetter å være voldelig mot din mor selv om du forstår dine egne tankeprosesser og hvorfor du gjør det. Du virker på en måte altfor smart og reflektert til å fortsette voldsmønsteret. Ønsker deg lykke til, jeg. Tenk så mye bedre livet vil bli for deg og barna dine når du ikke lenger reagerer på denne måten. 1
Harlekin Skrevet 1. januar 2011 #33 Skrevet 1. januar 2011 Jeg synes mishandling av eldre (som jeg går ut ifra TS' mor er nå) er like ille som mishandling av barn. Begge deler handler om å utnytte andres manglende evne til å forsvare seg selv til å utføre de grusomste handlinger. Det spiller ingen rolle hva din mor gjorde eller ikke gjorde, TS, det er en annen sak. Det du gjør er helt galt, og det finnes ingen unnskyldning. Synes jeg.
Berentsens Skrevet 1. januar 2011 #34 Skrevet 1. januar 2011 Det er tydelig at TS er så plaget av sin barndom at hun trenger profesjonell hjelp. Hva som har skjedd i løpet av barndommen unnskylder på ingen måte det som TS gjør i ettertid. Her er TS nødt til å ta det første viktige steget, det å søke hjelp. Det er ikke bra å gå rundt med et slikt raseri, slik atferd over lengre tid. Plutselig går det ut over andre enn din mor.
momo Skrevet 1. januar 2011 #35 Skrevet 1. januar 2011 Du må søke hjelp. For du må ha hjelp med sinnet ditt, og til å bearbeide det som skjedde deg i barndommen. For hva om du kutter kontakten med din mor, så er fortsatt alt sinnet inni deg, og en dag går det ut over noen andre da. Så skaff hjelp. Selv har jeg hatt en grusom barndom, med grovt misbruk seksuelt, fysisk og psykisk. Og har aldri slått ett annet menneske. Heller aldri hatt behov for å slå foreldrene mine, var heller lettere å kutte de helt ut av livet mitt. Og alle som har opplevd sånne ting må få hjelp på den ene eller andre måten. Jeg har jo måtte oppsøke hjelp jeg og, for å klare å takle det.
Miss Desiree Skrevet 1. januar 2011 #36 Skrevet 1. januar 2011 Jeg forstår alt sinnet du bærer på og at du vil at hun skal ha det like vondt som du hadde det. Men jeg tror den beste måten du kunne ha såret henne på, er å ha bare dratt din vei sammen med barna. Kuttet ut all kontakt med henne, samt kontakt med barnebarna. Så kunne hun sittet der alene og ensom og forhåpentligvis angret. Du kunne hevet deg over henne og vist at du var et bedre menneske en henne, men det er ikke for sent å vise at du er et bedre menneske, det eneste du trenger er å søke hjelp! Gjør det, hun burde gjort for lenge siden! Ikke for hennes skyld, men for din og barna dine sin
Neutral Skrevet 1. januar 2011 #37 Skrevet 1. januar 2011 Tenk om vi alle skulle hevne oss på mennesker som gjorde oss urett som barn. Tenk om vi skulle falle så lavt. Nei hev deg over det og "Get over it". Tviler på at du har opplevd noe mer urett i barndommen enn litt erting når du kan si "get over it". 1
sebastianen Skrevet 1. januar 2011 #38 Skrevet 1. januar 2011 Ble utsatt for så grov barnemishandling ifra min far på åttitallet at det ville ha vært mediesak dersom dette hadde hendt i nåtid. Min mor så dette men tok ikke kontakt med hverken helseapparat eller politi til tross for fysiske skader på meg samt psykiske. Hun var flere ganger vitne til volden mot meg.Hun derimot mishandlet meg psykisk.Gjorde narr av meg og hengte meg ut når jeg fikk raserianfall pga volden. Min far døde når jeg var tenåring så derfor har jeg av naturlige grunner ikke kunnet hevne meg på ham. Jeg har istedet for hevnet meg på min mor i voksen alder. Ved ett tilfelle brukte jeg ansiktet hennes som punchingball så det ble igjennklint av blod.Dette er en del år siden. Jeg har også revet ut store dotter med hår på hodet hennes,kløyvd leppa hennes i to og slått ut tennene hennes. Har mistet tellingen på voldsepisodene mot henne egentlig.Kjenner på meg at jeg har lyst til å mishandle henne mer.Hun er på en måte redusert til et vesen i mitt hode som jeg kan jakte fritt på.For meg så har hun ingen menneskerettigheter lengre... Jeg har blitt fordømt flere ganger på grunn av min adferd mot min mor. Er jeg et dårlig menneske? Jeg er selv mor og kunne aldri ha mishandlet mitt eget barn.Jeg blir rasende når jeg tenker på hva jeg ble utsatt for som barn.... Jeg vet ikke om du er et dårlig menneske , men det er dårlige handlinger du gjør . Jeg finner ingen unnskyldning for handlingene dine .
Gjest Niema Skrevet 1. januar 2011 #39 Skrevet 1. januar 2011 Kan du ikke bare kutte all kontakt med moren din?
Harlekin Skrevet 1. januar 2011 #40 Skrevet 1. januar 2011 Nå leste jeg hovedinnlegget om igjen, og reagerte på denne setningen: "Jeg har blitt fordømt flere ganger på grunn av min adferd mot min mor". Finnes det altså folk der ute som vet hva du driver på med, TS, og som ikke tar affære? Skjønner du ikke at da er de like ille som din mor var da du var liten, og at du er like ille som faren din? Jeg synes dette har gått for langt til at man bare kan si at TS skal kutte kontakten med sin mor. Hun har blitt et voldelig menneske. Forskning viser jo at mange som mishandler, selv er blitt mishandlet, kanskje gjelder dette også TS' far, men det unnskylder da ikke hans handlinger? Hvorfor skal TS' handlinger da kunne unnskyldes? Hvorfor skal hun få kunne gå uten videre konsekvenser? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå