Gå til innhold

Finnes det

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

en normal person som er grunneier?

Jeg opplever de som arrogante, mer eller mindre "psykopatiske" med kun tanke for seg selv. Særlig de som har arvet og har odel. Ufyselige. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oioi - du har nok nokre dårlege erfaringar ja... Heime der eg kjem frå, bur det jo fleire grunneigarar i bygda, men eg veit ikkje om nokre av dei som er noko særleg vanskelege... Han eine, som er naboen vår og eig ein del skog opp mot vår tomt (eller altså - mamma og pappa si...), er heilt fantastisk. Han seier ja til kva som helst, og har aldri skapt problem for nokon... Men det er klart at det finst vel begge deler av dei som av alle andre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For omverden er han nok hyggelig ja...

Hæ? Meinar du han eg snakka om? For det er ikkje berre for omverda, altså. Han er jo ein nabo i eit ganske lite miljø, så me kjenner kvarandre ganske... Pappa har dessutan kjøpt jord hjå han fleire gonger (for absolutt spottpris!), me får hogge tre på eigedomen hans (gratis) viss dei stenger utsikt etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er grunneier. Eier ikke så mange mål, men det jeg eier det eier jeg i alle fall. Føler meg ikke særlig unormal av den grunn. Heller ikke arrogant eller psykopatisk.

Du kan ikke bare slenge ut slike påstander og skjære alle over en kam. Det er som å si at f.eks alle som ikke logger seg på med brukernavn, skriver bare dritt.

Skjerp deg "Gjest". Har du et problem med din nabo, så vil jeg råde deg til å ta det opp med ham/henne. Det finnes nesten alltid minnelige løsninger på det meste - men så har man jo de tilfellene hvor en eller begge parter er urimelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:o Er dette en spøk?

Arrogante og psykotiske mennesker finnes vel overalt,

om de er grunneiere har vel ingenting med saken å gjøre?Jeg kommer også til å bli grunneier en dag, tviler på at det kommer til å gjøre store forandringer på min personlighet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Dere behøver da ikke bli så sinte..Dere må jo også tåle at folk er kritiske. Jeg skrev dessuten ikke at alle var "psykopater", men at jeg hadde opplevd de som det. Nå har dere jo bekreftet at det finnes snille grunneiere også. :) Dere kjenner vel dere selv! Men dere var vel bare jenter/kvinner?

Men jeg mener at enkelte faktisk blir litt sånn som han gutten i filmen "Odelsgutten"(eller hva den nå heter); bortskjemt, og slem mot andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spurte du om det finnes noen som ikke er arrogante da, så det høres jo litt ut som du ikke trodde det?

Men, men, har vært hos foreldrene mine nå, de var like blide og hyggelige som alltid :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Shivani
en normal person som er grunneier?

Jeg opplever de som arrogante, mer eller mindre "psykopatiske" med kun tanke for seg selv. Særlig de som har arvet og har odel. Ufyselige. :evil:

Kjenner opptil flere grunneiere, og ikke en av dem passer til "diagnosen".

For ordens skyld (på dette er jeg flisespikker :evil: ):

Psykopat: "populært" begrep for antisosial personlighetsforstyrrelse, som er en alvorlig sinnsykdom. Også brukt om sosiopatisk personlighetstype.

Psykotisk er en person som har en psykose. Hvor virkelighetsbildet er forvrengt og vedkommende kan f.eks hallusinere, være desillusjonert, etc.

Personer med disse "diagnosene" hvor bare den første er kronisk, finnes IKKE overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dårlig erfaring med grunneiere; borettslaget hvor jeg bor er i tvist med dem (de har festet bort tomt til borettslaget)... :roll:

Fikk dom i rettsaken nå, de har IKKE lov til å overta husene våre vederlagsfritt slik de la ned påstand om i retten, og de MÅ selge tomten til oss...

Pluss at de må betale sine egen saksomkostninger.. (ca 250.000)

Hihi, til pass for dem, grådigperene... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...