Suzy Skrevet 2. januar 2011 #21 Skrevet 2. januar 2011 Men man kan jo svare på mail eller sms også? Hvorfor må den som blir dumpet nødvendigvis ha en mulighet til å konfrontere? Jeg tenker at i det øyeblikk man har blitt dumpet (eller har dumpet, for den del), har man også mistet/gitt fra seg mulighetene til innsikt i den andres tanker og følelser. Helt ærlig ville jeg ha foretrukket å bli dumpet på den måten. Da kunne jeg brukt min rett til å forholde meg taus og siden jeg er en følelsesmessig kylling, hadde det utelukkende vært fint å slippe å grine foran dumperen. Ja man kan svare på sms eller mail, men hvor stor er sjansen på at du får svar på et ubehagelig spørsmål? Det er betraktelig lettere å ignorere en mail eller ei tekstmelding, tross alt, enn en hel person du har rett foran deg. Hva i alle dager mener du med at: "Jeg tenker at i det øyeblikk man har blitt dumpet (eller har dumpet, for den del), har man også mistet/gitt fra seg mulighetene til innsikt i den andres tanker og følelser" Den som blir dumpet velger da ikke det???
Gjest Tidssone Skrevet 2. januar 2011 #22 Skrevet 2. januar 2011 Mange har kanskje også særdeles dårlig erfaring med å dumpe ansikt til ansikt. Ikke alle som klarer å opprettholde en sjarmerende oppførsel. Eller rasjonell oppførsel, for den del.
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2011 #23 Skrevet 2. januar 2011 En dame på 30+ som jeg kjenner sendte sms til samboeren sin om at det var slutt, etter 10 år og to barn sammen (mannen ante ingenting, og han hadde ikke gjort noe for å fortjene dette, dama hadde bare gått lei). Dette forteller hun åpent og lett om til både barna deres og andre som vil høre. Det finnes en del feige mennesker der ute med så lite selvinnsikt og så dårlige sosiale antenner at de ikke skjønner selv hvor tåpelig de framstår.
Suzy Skrevet 2. januar 2011 #24 Skrevet 2. januar 2011 Mange har kanskje også særdeles dårlig erfaring med å dumpe ansikt til ansikt. Ikke alle som klarer å opprettholde en sjarmerende oppførsel. Eller rasjonell oppførsel, for den del. Selvsagt har man dårlig erfaring med dumping - det er ikke gøy for noen, men det gjør det likevel ikke greit å gjøre det på feigeste vis. Og hvem venter at man skal være sjarmerende når man dumper?
Gjest Tidssone Skrevet 2. januar 2011 #25 Skrevet 2. januar 2011 Jeg synes bare at det ikke er så big deal hvilket kommunikasjonsmiddel man bruker når man dumper. I tillegg synes jeg det har noe å si hvor lenge forholdet har vart. Et kort forhold kan helt fint avsluttes på alle måter, mens et langt forhold ikke. Litt rart at jeg tenker sånn, men jeg gjør nå det.
Suzy Skrevet 3. januar 2011 #26 Skrevet 3. januar 2011 Jeg synes bare at det ikke er så big deal hvilket kommunikasjonsmiddel man bruker når man dumper. I tillegg synes jeg det har noe å si hvor lenge forholdet har vart. Et kort forhold kan helt fint avsluttes på alle måter, mens et langt forhold ikke. Litt rart at jeg tenker sånn, men jeg gjør nå det. Jeg syns det er rett og slett respektløst og feigt å ikke ha mer omtanke for den man har datet, vært sammen med, bodd med. Og jeg syns strengt tatt ikke lengden har noe å si - om man har vært sammen i kort tid burde faktisk praten være enda lettere å ta. 2
Gjest Airi Skrevet 3. januar 2011 #27 Skrevet 3. januar 2011 Jeg syns det er rett og slett respektløst og feigt å ikke ha mer omtanke for den man har datet, vært sammen med, bodd med. Og jeg syns strengt tatt ikke lengden har noe å si - om man har vært sammen i kort tid burde faktisk praten være enda lettere å ta. Jeg er helt enig. Er man ikke voksen nok til å kunne komme seg gjennom også de ubehagelige samtalene, kan man like så godt unngå å innlede forhold, synes jeg.
smalls Skrevet 3. januar 2011 #28 Skrevet 3. januar 2011 Utrolig dårlig gjort! En jeg var sammen med for lenge siden dumpa meg over en sms. Han sa han hadde så mye å gjøre derfor ble det sånn. Uansett så var det feigt og barnselig gjort.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #29 Skrevet 3. januar 2011 Det virker ikke akkurat som du er en mindre drittsekk. Dere passet sikkert bra sammen. Hvordan er det mulig å sammenlikne det han gjorde med det å være utro? Er du ikke helt navla?
Gjest Airi Skrevet 3. januar 2011 #30 Skrevet 3. januar 2011 (endret) Hvordan er det mulig å sammenlikne det han gjorde med det å være utro? Er du ikke helt navla? Det var innmari kjipt, noe som vitner om at han er en innmari kjip fyr. Hvor du får det fra at jeg sammenligner det med utroskap vet ikke jeg, men drittsekkoppførsel er det. Endret 3. januar 2011 av Airi
Gjest Tidssone Skrevet 3. januar 2011 #31 Skrevet 3. januar 2011 Men hvordan kan man vite hva som er grei måte å dumpe noen på? Jeg synes jo det er helt greit å bli dumpet på mail eller sms. Mye greiere enn å ta det ansikt til ansikt. Antar også at jeg ikke er den eneste som synes dette.
Gjest Tidssone Skrevet 3. januar 2011 #32 Skrevet 3. januar 2011 Synes vel den eneste feige måten å dumpe noen på, er å bare slutte å la høre fra seg.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #33 Skrevet 3. januar 2011 Det var innmari kjipt, noe som vitner om at han er en innmari kjip fyr. Hvor du får det fra at jeg sammenligner det med utroskap vet ikke jeg, men drittsekkoppførsel er det. Øøøøhhhhh, la meg se. Kanskje fordi du skrev: Det virker ikke akkurat som du er en mindre drittsekk Her skriver du jo at handligene er på samme nivå, dvs. like ille. Ellers ville han faktisk vært mindre av en drittsekk enn det hun er. Just a wild guess.
Suzy Skrevet 3. januar 2011 #34 Skrevet 3. januar 2011 Men hvordan kan man vite hva som er grei måte å dumpe noen på? Jeg synes jo det er helt greit å bli dumpet på mail eller sms. Mye greiere enn å ta det ansikt til ansikt. Antar også at jeg ikke er den eneste som synes dette. Hvordan kan man vite det? Enkelt. Man forventer at man blir behandlet som et medmenneske - uansett om man har en kortvarig affære eller et langvarig forhold og det å kutte noen ut av livet sitt med elektronikk er hverken medmenneskelig eller særlig personlig, men vitner om følelsesmessig distanse og umodenhet. For ikke å snakke om feighet, ettersom konfrontasjoner er krevende saker som fordrer sin andel av empati og følelsesmessig intelligens.
Gjest Airi Skrevet 3. januar 2011 #35 Skrevet 3. januar 2011 Øøøøhhhhh, la meg se. Kanskje fordi du skrev: Det virker ikke akkurat som du er en mindre drittsekk Her skriver du jo at handligene er på samme nivå, dvs. like ille. Ellers ville han faktisk vært mindre av en drittsekk enn det hun er. Just a wild guess. Two wrongs don't make a right. Jeg synes han har oppført seg respektløst ovenfor henne, og ikke en gang edt at hun har vært utro gjør det ok å behandle noen på den måten.
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2011 #36 Skrevet 3. januar 2011 Two wrongs don't make a right. Jeg synes han har oppført seg respektløst ovenfor henne, og ikke en gang edt at hun har vært utro gjør det ok å behandle noen på den måten. Men det er jo noe helt annet enn å si at begge handlingene er like ille. Flott å se at du sniker deg bort og gjør retrett her. For øvrig er jeg uenig. Det er riktignok som hovedregel feigt og respektløst å dumpe noen på sms, men utroskap er det ultimate svik så hun har intet å klage over.
lovedrug Skrevet 3. januar 2011 #37 Skrevet 3. januar 2011 Jeg syns det er mye værre og late som du tilgir henne i 1 år for så å dumpe hu,Jeg veit ihvertfall at jeg har forandra meg mye på 1 år og mye skjer ,syns faktisk det du gjorde var værre ! Hvis du ikke likte det hu gjorde burde du stikki med det første og ikke vente 1 jævla år! Idiot
Gjest Airi Skrevet 4. januar 2011 #38 Skrevet 4. januar 2011 Men det er jo noe helt annet enn å si at begge handlingene er like ille. Flott å se at du sniker deg bort og gjør retrett her. For øvrig er jeg uenig. Det er riktignok som hovedregel feigt og respektløst å dumpe noen på sms, men utroskap er det ultimate svik så hun har intet å klage over. Jeg verken sniker meg bort eller gjør retrett, det var aldri selve handlingene jeg sammenlignet. Jeg synes heller ikke det at han slo opp over sms var det verste, men at han lot som ingenting i lang tid og lot bruddet komme helt ut av det blå etter fem år. Respektløst og barnslig.
Suzy Skrevet 4. januar 2011 #39 Skrevet 4. januar 2011 Jeg verken sniker meg bort eller gjør retrett, det var aldri selve handlingene jeg sammenlignet. Jeg synes heller ikke det at han slo opp over sms var det verste, men at han lot som ingenting i lang tid og lot bruddet komme helt ut av det blå etter fem år. Respektløst og barnslig. Helt enig - two wrongs doesn't make one right
Facepainter Skrevet 5. januar 2011 #40 Skrevet 5. januar 2011 Det går nok litt på personlighet hva man foretrekker, om man er en konfronterende eller avvikende person. Jeg, som er en avvikende person som hater konflikter, foretrekker helt klart et skriftlig medium.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå