Gå til innhold

dumpet ... på mail!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var tidlig i et forhold, man allikevel, er det slik man gjør det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tydeligvis!

I allefall slik noen gjør det, selv om de fleste nok sier det ansikt til ansikt.

Skrevet

Herregud, så umodent. Sånnt syns jeg skal gjøres ansikt til ansikt,uansett. Men klart, noen pyser finnes det jo alltid...

Skrevet

Hvis en fyr hadde gjort det med meg hadde jeg gått på døra hans og fortalt han hva jeg syns om sånn oppførsel. Barnslig, barnslig, barnslig!!

Skrevet

jeg har bare blitt dumpa 2 ganger og begge har vært på telefon :ironi:

Skrevet

Barnslig, pyse sier jeg. Vi er begge rett i begynnelsen av 40 årene, og han sendte meg mail på jobb. Blir mer forbanna jeg til mer jeg tenker på det.

TS.

Skrevet

Ha! For en pingle!

Menn er noen merkelige skapninger :lur:

Skrevet

Ha! For en pingle!

Menn er noen merkelige skapninger :lur:

Hvor står det at det var en mann som dumpet en dame? ;)

Skrevet

Hvor står det at det var en mann som dumpet en dame? ;)

Her

Barnslig, pyse sier jeg. Vi er begge rett i begynnelsen av 40 årene, og han sendte meg mail på jobb. Blir mer forbanna jeg til mer jeg tenker på det.

TS.

Skrevet

Vær "glad" for at du i det hele tatt fikk mail..Jeg ble nettopp dumpet ved at karen bare sluttet å gi lyd fra seg.. Patetisk begge deler da, hehe :)

Men, godt nyttår uansett! Så blåser vi i sånne shitheads!:D

Skrevet

Vær "glad" for at du i det hele tatt fikk mail..Jeg ble nettopp dumpet ved at karen bare sluttet å gi lyd fra seg.. Patetisk begge deler da, hehe :)

Men, godt nyttår uansett! Så blåser vi i sånne shitheads!:D

Godt Nyttår til deg også :klemmer:

Ingen beskjed? :nei: F ta dem! :kjefte: for det er visse :regler: ! Men som du sier, blås i dem! Vi har det bedre uten slike.

TS.

AnonymBruker
Skrevet

Å skrive dumpemail når du vet at mottaker sitter på jobb er kanskje ikke så hensynsfullt,

spesielt ikke hvis du mistenker at han/hun ikke er forberedt på det du har å si.

Men å få en slik mail er bedre enn å bli tiet ihjel, vil jeg påstå!

Jeg har selv problemer med direkte konfrontasjoner og har ved enkelte tilfeller

tydd til å skrive en mail, som en nødløsning.

Det er feigt å ikke "slå opp" ansikt til ansikt, men det er fullt forståelig

at folk ikke gjør det - i en tidlig datingfase, vel å merke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dumpet eksen min på sms, etter at vi hadde vært sammen i 5 år, men det var fordi hun hadde vært utro året før. Jeg lot som alt var OK, og som lyn fra klar himmel dagen før bursdagen hennes, så tok jeg meg fri. Hun trodde vel det var for å forberede bursdagen, men i virkeligheten var det for å plukke opp alle tingene mine. Jeg smiler fremdeles når jeg tenker på det. What goes around...

• Liker 1
Skrevet

Jeg dumpet eksen min på sms, etter at vi hadde vært sammen i 5 år, men det var fordi hun hadde vært utro året før. Jeg lot som alt var OK, og som lyn fra klar himmel dagen før bursdagen hennes, så tok jeg meg fri. Hun trodde vel det var for å forberede bursdagen, men i virkeligheten var det for å plukke opp alle tingene mine. Jeg smiler fremdeles når jeg tenker på det. What goes around...

Det virker ikke akkurat som du er en mindre drittsekk. Dere passet sikkert bra sammen.

• Liker 1
Skrevet

Ja, dette handler om at mannen ikke orker å fronte din mulige skuffelse, sinne, sorg eller at du ikke forstår hvorfor han vil slå opp med deg - eller hvilken som helst reaksjon du måtte ha på at han bryter relasjonen.

Hvis du kontakter ham og gir han huden full, så får du utløp for ditt sinne og din aggresjon. Han blir imidlertid bare bekreftet i sine mistanker om at du i forbindelse med bruddet fikk noen følelsesmessige reaksjoner som er ubehagelige å være i nærheten av...

Hvis du skulle lære han noe (og sånn sett gjøre han en tjeneste i andre nære relasjoner), så kan du skrive en pen og høflig e-mail der du skriver om hva et brudd via e-mail gjør med deg og dine følelser. Null angrep på han, bare snakk ut ifra deg selv.

Og vil du bare komme deg videre, så ignorerer du hele mannen, og tømmer deg her på KG i stedet ;)

Opp med hodet - det er masser av gode menn der ute som bare venter på å bli kjent med deg!

Pastill

Skrevet

Det virker ikke akkurat som du er en mindre drittsekk. Dere passet sikkert bra sammen.

:)

Synes da det er helt ok å hevne seg når man har blitt tråkket på godt og grundig i form av utroskap. Virker ikke som timestamp prøvde å være mindre drittsekk enn x-damen, og han er da ærlig om det.

Pastill

Gjest apekattenico
Skrevet

Det var tidlig i et forhold, man allikevel, er det slik man gjør det? Også på jobbmailen!

Tydeligvis.

Det er flere positive sider ved å bli dumpet via et medium som fks. elektronisk post. Han får blant annet muligheten til å formulere seg og videreformidle akkurat hva han føler og mener uten å måtte bli avbrutt av gråting, snakking eller slåing.

Gjest Tidssone
Skrevet

Hva er et _egentlig_ som gjør det så ille å dumpe noen pr mail eller sms?

Skrevet

Hva er et _egentlig_ som gjør det så ille å dumpe noen pr mail eller sms?

Det gjør det vanskelig å få snakket sammen, få stilt spørsmål, det fratar den som blir dumpet muligheten til å konfrontere og det skåner den som dumper for å stå for sin avgjørelse. I følelsesmessige spørsmål bør man være mann eller kvinne nok til å stå ansikt til ansikt med den man skal såre.

Det er dessuten umåtelig barnslig - voksne mennesker evner å snakke sammen.

• Liker 2
Gjest Tidssone
Skrevet

Det gjør det vanskelig å få snakket sammen, få stilt spørsmål, det fratar den som blir dumpet muligheten til å konfrontere og det skåner den som dumper for å stå for sin avgjørelse. I følelsesmessige spørsmål bør man være mann eller kvinne nok til å stå ansikt til ansikt med den man skal såre.

Det er dessuten umåtelig barnslig - voksne mennesker evner å snakke sammen.

Men man kan jo svare på mail eller sms også?

Hvorfor må den som blir dumpet nødvendigvis ha en mulighet til å konfrontere? Jeg tenker at i det øyeblikk man har blitt dumpet (eller har dumpet, for den del), har man også mistet/gitt fra seg mulighetene til innsikt i den andres tanker og følelser.

Helt ærlig ville jeg ha foretrukket å bli dumpet på den måten. Da kunne jeg brukt min rett til å forholde meg taus og siden jeg er en følelsesmessig kylling, hadde det utelukkende vært fint å slippe å grine foran dumperen.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...