Gå til innhold

disifiserer skjærefjøl

Skravlebøtta

Anbefalte innlegg

jeg har fire dyr som går på kjøkkenbenken, to katter å to kaniner, alle disse går jo som alle andre på do, men vasker seg ikke på beina før de hopper opp å går på skjærefjøla mi(i tre).

jeg må indrømme at jeg bryr meg katten om bakterier, men av å til kommer det fin besøk med sarte imunforsvar.

finnes det en grønn metode som er like effektiv bakterier å sånne snuske ting som klor er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Æsj fy flate!! Salmiakk kanskje?

salmiakk løser kunn opp fett sånn jeg har forstått det.....er salmiakk grønt forresten?

ja, man kan si jeg er VELDIG nøye med å klore, benk å fjøl når andre skal spise mat hos meg!!

Endret av lallaroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er å disifisere for noe?

at man dreper det aller aller meste av bakterier å virus... sånn ca jaffal

sånn som når når man bruker alkohol før man tar piercing, eller som når jeg vasker kjøkkenbenk å skjærefjøl med klor. alkohol å klor er de eneste desifiserende midler jeg vet om(men jeg vet ikke om jeg skriver det riktig da..hehe..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vinnie skulle kanskje fram til at det heter å desinfisere, men jeg er sikker på hun skjønte hva du mente likevel.

Vet ikke noe bedre enn klor, men det hadde kanskje vært en ide å prøve å venne dyra av med å bruke kjøkkenbenken som gangsti. Kan du i det minste sette skjærefjøla vekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vinnie skulle kanskje fram til at det heter å desinfisere, men jeg er sikker på hun skjønte hva du mente likevel.

Vet ikke noe bedre enn klor, men det hadde kanskje vært en ide å prøve å venne dyra av med å bruke kjøkkenbenken som gangsti. Kan du i det minste sette skjærefjøla vekk?

desinfisere var det jeg mente, var ikke helt sikker på skrivemåten..takk! :)

det prøvde jeg i noen år(både pepper, teip å altfor hard skjenning) uten hell, kattene er trefarga å de er jo som kjent ekstra egene å vansklige.. kaninene hopper heldigvis ikke opp ofte.

sette fjøla bort prøver jeg å huske, men er oppvokst med fjøla "klar" så jeg glemmer det altfor ofte... :(

Endret av lallaroe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kokkekompis, har lært meg å salte trefjølene for å fjerne bakterier. Masse salt+skrubb = rent og pent :jepp:

takk!! det skal bruke av å til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Consensio

Bare et spørsmål...hvordan i huleste kommer kaninene seg opp på kjøkkenbenken?

Har hatt kaniner gjennom hele oppveksten og ingen av dem klarte å komme seg opp dit. Har hatt ildere også som ofte er litt mer smidige og smarte, og de kommer heller ikke opp på benken.

Uff, glad jeg ikke spiser mat hos deg :fnise:

Husker ikke navnet på det, men jeg jobbet på et sted en gang i tiden hvor desinfisering av benkeplater var meget viktig, og da vasket vi benkene med bla. vann med en type sitronblanding i. (Dette var da en sitronblanding på flaske spesielt for rengjøring)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et spørsmål...hvordan i huleste kommer kaninene seg opp på kjøkkenbenken?

Har hatt kaniner gjennom hele oppveksten og ingen av dem klarte å komme seg opp dit. Har hatt ildere også som ofte er litt mer smidige og smarte, og de kommer heller ikke opp på benken.

Uff, glad jeg ikke spiser mat hos deg :fnise:

Husker ikke navnet på det, men jeg jobbet på et sted en gang i tiden hvor desinfisering av benkeplater var meget viktig, og da vasket vi benkene med bla. vann med en type sitronblanding i. (Dette var da en sitronblanding på flaske spesielt for rengjøring)

tro meg, når jeg vasker kjøkkenbenk å fjøl før matlaging tror jeg ikke er snurt av bakterier igjenn når jeg er ferdig!! å kattene holdes på gjesterommet til matlaging er ferdig. :)

hværdagsvaskemiddelet mitt er eddik med eterisk olje av sitron å tee tree, så da er jeg kansje litt lenger på riktig vei enn jeg trodde...

kaninene mine er belgiske kjemper som hopper over gjærde som er 130, så 88cm er bare barnemat for de!! :) her ofte tenkt at jeg kansje burde begynne med hopping med de..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, når folk har så store problemer med rettskriving at ordet er ugjenkjennelig skjønner jeg ikke hva folk mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man ikke klarer å resonnere seg fram til at disifiserer skulle mene desinfiserer, så tror jeg leseferdighetene også spiller inn, gitt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Javel...hvordan kan jeg vite at det ikke er et helt annet ord for noe helt annet? Har nok store lesevansker. Det finnes mange ord man nesten ALDRI bruker i norsk dagligtale. Jeg skjønte altså ikke hva det betydde, når resten av innlegget var nesten like uforståelig så slet jeg altså med betydningen av ordet. Beklager så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor må skjærefjølene ligge på benken hvis det er et problem at dyra går på dem? Kan du ikke rydde dem bort?

vanligvis husker jeg å rydde den bort, men ikke alltid desverre... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor har du katter og kaniner vilt løs på kjøkkenet? Må jo bli avføring, pels ect. overalt og i maten og alt. Isj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vanligvis husker jeg å rydde den bort, men ikke alltid desverre... :)

Da får du bare gjøre det til en vane å rydde dem bort etter bruk. Det er jo bare å sette dem opp mot veggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virkelig? Katter og kanin oppi der hvor man lager mat? Kaniner bæsjer jo bare i hytt og pine..

mine er husreine så jeg har aldri oppleve bæsj andre plasser enn i do :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...