Gå til innhold

Microsoft Works-maler i jobbsøking

Rachel

Anbefalte innlegg

Se at programmet Microsoft Works har mange forskjellige maler; også for CV`er/jobbsøknader.

Synes det var to fine der, "Moderne" og "Profesjonell"..

Kan man bruke disse?

Vil en arbeidsgiver se positivt på at cv`n er litt mer enn svart tekst på hvitt ark, i margoppsett? De er ikke veldig fancy, men litt sånn "oi, den var fin!"

Visste ikke hvor jeg burde poste denne, hvis den passer bedre under karriere kan moderator flytte den dit. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Malene er fine de, men det er nok flere som bruker disse malene. Pass på at du ikke bare blir en i mengden.

Men det går fint å gjøre malene litt mer personlige.

Pass på at skriften ikke er for fancy. Det er tungt å lese mange skrifttyper. Selv synes jeg at Arial eller New Times Roman er lettleste, men overskriftene kan gjerne være litt mer spesielle. Bare pass på at du har samme skrifttype på ALLE overskriftene.

Malene kan fint brukes, men om arbeidsgiveren ser CV-en din og tenker: Hun har brukt en mal i Works! så er det ikke alltid like positivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malene kan fint brukes, men om arbeidsgiveren ser CV-en din og tenker: Hun har brukt en mal i Works! så er det ikke alltid like positivt.

Tror neppe noen arbeidsgivere bryr seg om du har brukt en ferdig mal eller ikke. Det som er viktig er at den er oversiktlig og lettlest.

At det skal være negativt at man bruker mal tror jeg ikke. Veldig mange gjør dette, så de fleste er vant til å se CVer fra standard mal-oppsett.

Jeg har selv brukt et standard oppsett som er modifisert noe til mine behov. Funker fint for meg, og har aldri hørt noe negativt om dette fra rekrutteringsbyråer eller arbeidsgivere. Heller tvert i mot: Jeg har fått positive tilbakemeldinger på at min CV er ryddig og korrekt satt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer litt an på hva slags jobb du søker. Jeg tror de fleste arbeidsgivere setter pris på en formell og oversiktlig CV. Hvis du søker jobb i et reklamebyrå, kan det derimot være grunn til å prøve å skille seg ut.

I jobbsøknaden (utenom CV'en) er det mer rom for å prøve å skille seg litt ut. Fortelle hvorfor du er den rette, hva du er god på. Ta utgangspunkt i stillingsannonsen som forteller hva de er ute etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...