Gå til innhold

Pelsløst kjæledyr.


HopelessFear

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et pelsløst kjæledyr. Hund og katt er uaktuelt. Det samme med tarantell og pinnedyr.

Hadde vært fint med et dyr som trenger en del stell. Hadde vært fint med informasjon om dyret og ca pris for anskaffelse/nødvendig utstyr.

Så noen forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan ikke ha fugl. Har tenkt litt på nakenrotte, siden jeg tidligere har hatt hetterotte. Det er noe av det samme, vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også tenkt litt på nakenkatt, men det igjen blir litt vanskelig å få tak i norge. Er ikke helt sikker på om leieavtalen tolererer katt, så fremst det er uten pels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ulovlig

En sannhet med modifikasjoner. I følge astma- og allergiforbundet heter det seg at;

Unntak fra forbudet kan gis dersom det foreligger et særskilt behov for å holde skilpadde. Allergi mot dyrehår er et slikt eksempel.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nakenrotte er ca det samme som hetterotte ja.

Bare at man trenger å være påpasselig med trekk og å holde den varm.

Pluss de basjer en god del mer pga høyere forbrenning pga de er pelsløse.

Evt eremittkrabber eller slamkryper, de er begge lovlige i Norge. Men krever ikke fullt så mye stell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sannhet med modifikasjoner. I følge astma- og allergiforbundet heter det seg at;

Mvh Yvonne :heiajente:

men ts leier å tror ikke det er god nok grunn... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slamkryper

Hva i all verden er det for et dyr? :sjenert:

Skal tenke litt på nakenrotte, kanskje forhøre meg litt med en dyrebutikk i nærheten.

Merkelig skapning.

Endret av HopelessFear
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Hvis du har allergi mot pelsdyr bør du ihvertfall ikke skaffe deg nakenkatt, da de har tynne dun på kroppen og i tillegg har samme allergifremkallende proteinene i "hudflasset" som pelskledde katter har. Russisk sibirkatt, derimot, skal være et godt alternativ for allergikere til tross for sin vakre, lange pels fordi de mangler det mest vanlige allergifremkallende proteinet i kroppen. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ajghvqecKIrFkM:http://www.rivercatsmainecoons.com/db2/00156/rivercatsmainecoons.com/_uimages/Euphratesnoinitials.jpg&t=1

Endret av Ylvina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du har allergi mot pelsdyr bør du ihvertfall ikke skaffe deg nakenkatt, da de har tynne dun på kroppen og i tillegg har samme allergifremkallende proteinene i hud, spytt og urin som pelskledde katter har. Russisk sibirkatt, derimot, skal være et godt alternativ for allergikere til tross for sin vakre, lange pels fordi de mangler det mest vanlige allergifremkallende proteinet i kroppen. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ajghvqecKIrFkM:http://www.rivercatsmainecoons.com/db2/00156/rivercatsmainecoons.com/_uimages/Euphratesnoinitials.jpg&t=1

Jeg er ikke allergiker, men leier hos noen som ikke tolerer pelsdyr i huset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blubberella

Jeg er ikke allergiker, men leier hos noen som ikke tolerer pelsdyr i huset.

Åja daså. Men hvorfor akkurat "pelsdyr"? Vil de tolerere at du anskaffer deg ei nakenkatt da? Den vil riktignok ikke være utekatt (og dermed ikke irritere folk i nabolaget), men ellers er det jo fremdeles en katt som oppfører seg som andre katter. Vil en nakenkatt være bedre for dem enn en katt med pels? Er de selv allergikere, eller har de fobi mot pelsdyr? Eller vil de bare generelt ikke ha vanlige kjæledyr i huset som hund, katt o.l.?

Hvis de har noe imot pelsdyr vil jeg tro ei nakenkatt vil irritere dem like mye som ei katt med pels. Kanskje de andre forslagene her er bedre, som nakenrotte eller et annet lite dyr som ikke gjør så mye ut av seg i leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja daså. Men hvorfor akkurat "pelsdyr"? Vil de tolerere at du anskaffer deg ei nakenkatt da? Den vil riktignok ikke være utekatt (og dermed ikke irritere folk i nabolaget), men ellers er det jo fremdeles en katt som oppfører seg som andre katter. Vil en nakenkatt være bedre for dem enn en katt med pels? Er de selv allergikere, eller har de fobi mot pelsdyr? Eller vil de bare generelt ikke ha vanlige kjæledyr i huset som hund, katt o.l.?

Hvis de har noe imot pelsdyr vil jeg tro ei nakenkatt vil irritere dem like mye som ei katt med pels. Kanskje de andre forslagene her er bedre, som nakenrotte eller et annet lite dyr som ikke gjør så mye ut av seg i leiligheten.

Jeg tror de vil tolerere nakenkatt, siden de ikke er tilstedet her. De er ikke allergikere, jeg har fått mer inntrykk av at det er røyting som oftest blir deres problem. (Det er forstårlig, siden det er en veldig mye utlånt hybel.) Det står i kontrakten at de ikke har lyst til å ha dyr, men om det er et dyr uten pels/som ikke røyter, så kan det diskuteres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det finnes allergivennlige hunder, Bichon Frise for eksempel. Men om utleier ikke tolererer pelsdyr må du i såfall spørre pent om å ha en allergivennlig hund. Portugisisk vannhund røyter heller ikke, men krever mye mosjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes allergivennlige hunder, Bichon Frise for eksempel. Men om utleier ikke tolererer pelsdyr må du i såfall spørre pent om å ha en allergivennlig hund. Portugisisk vannhund røyter heller ikke, men krever mye mosjon.

Det finnes ikke noe slikt som en "allergivennlig" hunderase, så om det er allergihensyn som er saken (noe TS forøvrig har sagt det ikke er), ville nok ingen hunderase vært 100% sikker. Hvilke hunderaser (og hvilke individer!) allergikere reagerer på, er høyst individuelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slamkryper er en fisk som kan krype opp på land, de trenger et akvarium med saltvann og sandbanker, de hopper når de jakter på sirisser og kan grave seg ned i sanden for å overleve tørke.

De er utolig søte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...