Gå til innhold

Glemte å lukke skjellaget


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

Da tror jeg nok det er for seint for håret ditt. :sukk: Skjellaget har utviklet seg såpass at eneste vei ut er å fjerne håret..

Det var dårlige nyheter. Nå gråter jeg. :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Sandbekken

Åå hahah!! flere her som har irritert seg over define sin rekame ja :P

Hvor dumme tror de folk er egentig?

Endret av Sandbekken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror håret fortsatt kan reddes, men da må du tilsette minst en tube Clinomyn med Polynam.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest strykebrett

Det er en ting du kan gjøre, forutenom å barbere av alt. Du kan suge ut luften med å stappe hele håret inn i tuten på støvsugeren. Ta det i seksjoner hvis du har for tykt hår til å få inn alt på en gang.

Lukke til :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror håret fortsatt kan reddes, men da må du tilsette minst en tube Clinomyn med Polynam.

Bare hvis du er en kvinne som lever i tiden og forventer effektivitet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting du kan gjøre, forutenom å barbere av alt. Du kan suge ut luften med å stappe hele håret inn i tuten på støvsugeren. Ta det i seksjoner hvis du har for tykt hår til å få inn alt på en gang.

Lukke til :gjeiper:

Det var det lureste jeg har hårt på lenge. Da vil vel suget suge igjen skjellaget også? Herlig freden, for et smart strykebrett. :nissekonekyss:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en ting du kan gjøre, forutenom å barbere av alt. Du kan suge ut luften med å stappe hele håret inn i tuten på støvsugeren. Ta det i seksjoner hvis du har for tykt hår til å få inn alt på en gang.

Lukke til :gjeiper:

Så lurt! Er det noen støvsugermerker som er bedre enn andre til dette? :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lurt! Er det noen støvsugermerker som er bedre enn andre til dette? :D

jeg har god erfaring med Bosch! men det jeg gjør når jeg har glemt å lukke skjellaget er at jeg først barberer av meg håret, deretter støvsuger det med bosch, å SÅ limer det på hodet igjen..det funker hvertfall best for meg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var knuska tørt.

Hvordan knusker du håret tørt? :klø:

Og jeg som alltid lar det lufttørke... Her har jeg jo tydeligvis gått glipp av noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag morges var jeg litt distre og hadde temmelig dårlig tid så jeg glemte rett og slett å lukke skjellaget før jeg strøyk på dør. Ute var det jo kaldt også (hadde ikke på lue) så jeg kjente etter ca ti minutter at den kalde lufta kom inn mellom skjellene og trakk seg opp i hårrøttene. Det kjentes ut som hele hodebunnen snurpet seg sammen. Jeg kom meg innendørs etter ca 20 minutter og da sto det kalde gufs opp fra hodet og i hele hårets lengde (en synsk dame på jobben ble redd). Etter en stund ble luften i håret varmet opp og da hovnet liksom håret opp (ble veldig tykt) og det sprengte i røttene. Det kjentes nesten ut som jeg hadde maur i hodebunnen. Så måtte jeg gå ut igjen (måtte hjem) og da klappet det helt sammen og ble stivt og spikeraktig. Nå har jeg kommet hjem og lurer på om jeg kan lukke skjellaget nå? Hvordan får jeg all luften ut av håret? Det er vel ikke bra å lukke skjellaget mens luften (kald fortsatt) er der, for da blir den kapslet inn, har jeg muligens lest. Får jeg ut luften hvis jeg tar tak i håret øverst og drar nedover med skjellaget?

Ikke si at jeg må klippe meg for det nekter jeg.

Beklager å måtte si det, men det er til pass for deg! Her går du ut uten å lukke skjellaget, til tross for at nødvendigheten av dette har blitt ettertrykkelig demonstrert med en meget overbevisende håndbevegelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Hvordan knusker du håret tørt? :klø:

Det er det knuska kli er til. :opplyser:

Og jeg som alltid lar det lufttørke... Her har jeg jo tydeligvis gått glipp av noe!

Nei, nei, nei. Du ser jo hvordan det gikk med Pet. Skjell og luft og greier det er ut. Håret må aldri tørke ... før ... eh ... skjellaget er tilført lukkemiddel.

<tusler av sted for å få gjort noe med skjellaget>

Endret av Blondie65
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nå har jeg sjekket skjellaget i min biofars mikroskop og det er forsatt ikke helt lukket. Det så ut som det har gått litt i vranglås, på en måte, og at skjellene har flyttet seg litt. Da er det nok bare å si farvel til håret :goodbye: , og jeg som har vakkert, blondt hår helt ned til nyrene! :tristbla:

Er det ikke en ide å lukke skjellaget nedentil også? Hvis to som har åpent skjellag :sengekos: , så vil det vel være en ganske stor fare for at håret setter seg fast i hverandre fordi skjellene blir som en slags hekter? Jeg bare spør, jeg, altå. Har aldri opplevd det, men jeg så i mikroskopet at jeg har veldig store skjell på hodehåret og da kan de jo være større der nede for de skal jo bskytte et forplantningorgan og sikre artens opprettholdelse.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

At ikke markedsførerne av diverse hårprodukter har tenkt på "underlivsshampobalsam" som lukker det ekstra store skjellaget der nede.

Hva skjer forresten med skjellaget når en barberer seg ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jeg den eneste som ikke vet hva skjellaget er for noe her?? :grine:
Oi, dette burde du av alle vite, som har farget håret, og dermed er ekstra utsatt hvis det smetter luft inn mellom skjellene! :sjokk:

Her ser du et mikroskopbilde av noen hårstrå med gapende skjellag. Pet hadde ikke behøvd å dra helt til sædbanken for å låne mikroskop, slike bilder finns masse av på gugel. :opplyser:

PS!

Når to parrer seg, og begge har åpent skjellag, kalles det å elske hele natten. Eller borrelåssyndromet, som legevakta sier.

.

Endret av Kamikatze
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...