Gå til innhold

Glemte å lukke skjellaget


Gjest Pet

Anbefalte innlegg

I dag morges var jeg litt distre og hadde temmelig dårlig tid så jeg glemte rett og slett å lukke skjellaget før jeg strøyk på dør. Ute var det jo kaldt også (hadde ikke på lue) så jeg kjente etter ca ti minutter at den kalde lufta kom inn mellom skjellene og trakk seg opp i hårrøttene. Det kjentes ut som hele hodebunnen snurpet seg sammen. Jeg kom meg innendørs etter ca 20 minutter og da sto det kalde gufs opp fra hodet og i hele hårets lengde (en synsk dame på jobben ble redd). Etter en stund ble luften i håret varmet opp og da hovnet liksom håret opp (ble veldig tykt) og det sprengte i røttene. Det kjentes nesten ut som jeg hadde maur i hodebunnen. Så måtte jeg gå ut igjen (måtte hjem) og da klappet det helt sammen og ble stivt og spikeraktig. Nå har jeg kommet hjem og lurer på om jeg kan lukke skjellaget nå? Hvordan får jeg all luften ut av håret? Det er vel ikke bra å lukke skjellaget mens luften (kald fortsatt) er der, for da blir den kapslet inn, har jeg muligens lest. Får jeg ut luften hvis jeg tar tak i håret øverst og drar nedover med skjellaget?

Ikke si at jeg må klippe meg for det nekter jeg.

  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bustyvel

Huff, stakkars, skjønner dette er vannskelig for deg!!

Jeg foreslår at du tar deg en dusj nå, også lukker du igjen skjellaget! Dette gjør du veldig bra ved å skylle håret ditt i kaldt vann når du er ferdig med å dusje! :)

Klarer du å lukke skjellaget igjen, så trenger du nok ikke å klippe det. Men for guds skyld, husk skjellaget neste gang!!!

Husk å ikke gå ut med vått hår og lykke til! :goodbye:

( :skratte: )

Endret av Bustyvel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars, skjønner dette er vannskelig for deg!!

Jeg foreslår at du tar deg en dusj nå, også lukker du igjen skjellaget! Dette gjør du veldig bra ved å skylle håret ditt i kaldt vann når du er ferdig med å dusje! :)

Klarer du å lukke skjellaget igjen, så trenger du nok ikke å klippe det. Men for guds skyld, husk skjellaget neste gang!!!

Husk å ikke gå ut med vått hår og lykke til! :goodbye:

( :skratte: )

Vann lukker ikke skjellaget, da. :roll: Det er Define som gjør det. Det jeg er redd for er luften, hele hodebunnen er også full av denne lufta nå (som også er veldig forurenset :haar: ) og har est ut.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bustyvel

Vann lukker ikke skjellaget, da. :roll: Det er Define som gjør det. Det jeg er redd for er luften, hele hodebunnen er også full av denne lufta nå (som også er veldig forurenset :haar: ) og har est ut.

Frisøren min fortalte meg det skjønner du, at kaldt vann er bedre skjellag-lukkende enn define! :sjenert:

En god natts søvn vil nok skvise luften ut av håret. Du kan også prøve bade-hette, da blir jo luften borte :regn:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke le så fælt, da. Nå kommer det sånne fløytelyder fra røttene, så lufta er nok på vei ut. Høres nesten ut som et kirkeorgel :fnise: .

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emm, hvordan åpnes og lukkes skjellaget da? *forvirret*

:fnise:

Det åpnes hvis du ikke bruker Define. Blir stående på vidt gap, har jeg erfart.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok bite i det sure eplet og klippe av deg alt håret - enten du vil eller ikke!

Tror dessverre det må barberes vekk med høvel, ellers kommer ikke lufta seg ordentlig ut fra hodebunnen. Da kan du risikere at den trenger seg inn i hjernen, og det sier seg selv at det ikke er bra. :tristbla:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var håret helt tørt før du gikk ut? Alle vet jo at man ikke skal gå ut med vått hår. Eller kanskje det hadde vært lurt, for da hadde vel skjell-laget lukket seg pga kulden? Evt kunne du endt opp med en kul isfrisyre og du blir trendsetter. Du bør sikkert kure håret. Selvfølgelig med kur fra frisør. Noe annet duger jo ikke. Eller hva vet jeg, en vanlig forbruker som hverken skjønnhetsblogger eller har peiling.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bustyvel

Ikke le så fælt, da. Nå kommer det sånne fløytelyder fra røttene, så lufta er nok på vei ut. Høres nesten ut som et kirkeorgel :fnise: .

Da tror jeg nok det er for seint for håret ditt. :sukk: Skjellaget har utviklet seg såpass at eneste vei ut er å fjerne håret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nabojenta

Det åpnes hvis du ikke bruker Define. Blir stående på vidt gap, har jeg erfart.

Jeg bruker aldri Define, da må jo skjelllaget mitt være vidåpent. :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Silvermist

Jeg bruker aldri Define, da må jo skjelllaget mitt være vidåpent. :fnise:

:sjokkert: Du er ikke redd for at noen skal gå inn og stjele skjellene dine da?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...