AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #21 Skrevet 28. desember 2010 Jeg er voksen, singel og uten barn, så jeg kunne gjerne tenkt meg å vært barnevakt en gang i bland. Bortsett fra tantebarn så passer jeg ikke unger lenger, men jeg gjorde det når jeg var yngre. Jeg synes barn er slitsomt også, men det hadde vært koselig med noen som kom innom et par timer en gang i blandt. Sikkert mange voksne som er litt "ensomme" og setter pris på besøk av barn så lenge det ikke er så lenge om gangen.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #22 Skrevet 28. desember 2010 Datteren min var i tenårene da hun svarte på en annonse hengt opp i nærbutikken. Hun var kjempefornøyd. Dette var en alenemor som trengte hjelp i forbindelse med jobb og andre ting. Datteren min var barnevakt der i mange år. Moren visste også at jeg som voksen var en slags bakvakt. Det gjorde meg ingeting. Det er mange flotte og ansvarsbevisste tenåringer der ute. Jeg synes det er viktig å kunne unne seg litt tid uten barn. Om det nå er for å sove, ha kjærestetid eller å gå til legen. Jeg fikk god kontakt med venner av ungene mine samt deres foreldre via barnehagen. Jeg har alltid hatt åpent hjem så titt og ofte så var det barn til overnatting. Mine overnattet hos de også.
Redbull Skrevet 28. desember 2010 #23 Skrevet 28. desember 2010 Bruk eller misbruk?? Hva er det med deg?! Har nå så pass oppegående foreldre at de sier ifra om det ikke passer!! Så ja, eg kommertil å BRUKE foreldra mine og hans mye!! De klarer ikke å vente til de blir besteforeldre uansett, så vi må nok låse døra av og til for å få fred!
Gjest Gjest Skrevet 28. desember 2010 #24 Skrevet 28. desember 2010 slitne av å ha barn..og stue dei vekk for å pleie seg selv..barn er desverre ikkje bare ett status symbol ein vise frem når man er opplagt..å vere foreldre varer livet ut og er ein stor jobb.hadde ikkje barnevakt til mine for min egen pleies skuld kunn ett par ganger når tidskalenderen ikkje gjekk opp og da var det en nabojente som passet ein halvtimes tid. syns det er greit å ha barnepass men ikkje for å ha pause liksom.. 1
Redbull Skrevet 28. desember 2010 #25 Skrevet 28. desember 2010 Søren og, da har eg fått barn avfeil grunn.... Kan du ikke bare låse de inn på rommet, og ta de frem når det kommer besøk altså? Nei, nå vill eg ikke ha barn alikavell..... 1
leirbål Skrevet 28. desember 2010 #26 Skrevet 28. desember 2010 Søren og, da har eg fått barn avfeil grunn.... Kan du ikke bare låse de inn på rommet, og ta de frem når det kommer besøk altså? Nei, nå vill eg ikke ha barn alikavell.....
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #27 Skrevet 28. desember 2010 Ungdommer sitter gjerne betalt barnevakt. Har prøvd å si det til et vennepar med barn, men de hører ikke etter. Det har hendt at de har dratt fra barna etter leggetid. De har vært i samtaler med barnevernet på grunn av en bekymringsmelding, men de forteller ikke halve sannheten og ikke at de ofte lar barna på 4 og 8 være alene noen timer. Det skjer ofte når de har kranglet og de skylder stort sett på hverandre og tar ikke personlig ansvar. Frivillighetsentralen, kirken eller ungdomsklubben kan også formidle barnevaktjenester. Venner som har venner med barn er sikkert også interessert i en barnevaktordning der dere bytter på å passe hverandres barn.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #28 Skrevet 28. desember 2010 Jeg kommer til å være en helt grusom mor som ønsker både trillepike(ehm..person) og barnevakt til mine fremtidige barn, og det gjerne...jevnlig! Personlig kommer jeg til å sette opp en lapp, intervjue de som responderer og be om referanser. Og så kommer jeg nok til å toppe kaka med å ha vaskehjelp. De som ønsker å være hjemmeværende vaskekoner må gjerne det, så kan vi andre med et normalt liv få hjelp til det vi trenger når vi har mulighet. jeg er anonym #3 (den som bruker barnevakt kun til viktige ting) FYI, jeg har vaskehjelp 1 gang i uka, men ungen min passer jeg selv
Mamaloco Skrevet 28. desember 2010 #29 Skrevet 28. desember 2010 Bare bruker barnevakt til viktige ting ja.. Så uthvilte foreldre som har nok av overskudd og energi til å være engasjerte og aktive i samvær med barna, det er ikke viktig altså? En mamma (eller pappa) som er på randen av utmattelse, som gjerne vil ha noen timer fri for å pleie seg selv litt og bli uthvilt, er en viktig grunn til å bruke barnevakt mener nå jeg hvertfall.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #30 Skrevet 28. desember 2010 Bare bruker barnevakt til viktige ting ja.. Så uthvilte foreldre som har nok av overskudd og energi til å være engasjerte og aktive i samvær med barna, det er ikke viktig altså? En mamma (eller pappa) som er på randen av utmattelse, som gjerne vil ha noen timer fri for å pleie seg selv litt og bli uthvilt, er en viktig grunn til å bruke barnevakt mener nå jeg hvertfall. sorry, men hverken jeg eller mannen min er utmattet. Vi liker faktisk å være sammen med ungen dessuten sover ungen vår fra 7 til 7, så vi har god tid til både sløving på sofaen, nettet, kjærligheten, you name it... hilsen samme anonym
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #31 Skrevet 28. desember 2010 sorry, men hverken jeg eller mannen min er utmattet. Vi liker faktisk å være sammen med ungen dessuten sover ungen vår fra 7 til 7, så vi har god tid til både sløving på sofaen, nettet, kjærligheten, you name it... hilsen samme anonym Samme her. Men du må jo skjønne at ikke alle har så "enkle" barn. Noen har barn som våkner hyppig hele kvelden og natten, hver dag hele uken gjerne.
Mamaloco Skrevet 28. desember 2010 #32 Skrevet 28. desember 2010 sorry, men hverken jeg eller mannen min er utmattet. Vi liker faktisk å være sammen med ungen dessuten sover ungen vår fra 7 til 7, så vi har god tid til både sløving på sofaen, nettet, kjærligheten, you name it... hilsen samme anonym Drar ikke alle under en kam her, jeg mente ikke at slik er det hos alle. Og jeg ELSKER da å være sammen med ungen vår, har ingenting med det å gjøre. Men man må huske på at ingen familier er like, ingen unger er like, og noe blir mer slitne enn andre og har større behov for barnevakt av den grunn. Slik er det bare.
Gjest Eurodice Skrevet 28. desember 2010 #33 Skrevet 28. desember 2010 Bare bruker barnevakt til viktige ting ja.. Så uthvilte foreldre som har nok av overskudd og energi til å være engasjerte og aktive i samvær med barna, det er ikke viktig altså? En mamma (eller pappa) som er på randen av utmattelse, som gjerne vil ha noen timer fri for å pleie seg selv litt og bli uthvilt, er en viktig grunn til å bruke barnevakt mener nå jeg hvertfall. Jeg kan ikke helt skjønne at det skulle være så slitsomt med bare ett barn, slik jeg har forstått at du har. En mann har du også, hvis jeg ikke tar aldeles feil. Da skulle dere kunne takle dette veldig bra. 1
SummerJoy Skrevet 28. desember 2010 #34 Skrevet 28. desember 2010 Jeg kan ikke helt skjønne at det skulle være så slitsomt med bare ett barn, slik jeg har forstått at du har. En mann har du også, hvis jeg ikke tar aldeles feil. Da skulle dere kunne takle dette veldig bra. Hallo? Har hun sagt de ikke takler det da? Men det er faktisk lov å innrømme at man blir drittlei og sliten i blant, selv med bare ett barn som du så fint sier. Kan være mer enn nok det. Unger er forskjellige, vi er alle forskjellige..
Mamaloco Skrevet 28. desember 2010 #35 Skrevet 28. desember 2010 Jeg kan ikke helt skjønne at det skulle være så slitsomt med bare ett barn, slik jeg har forstått at du har. En mann har du også, hvis jeg ikke tar aldeles feil. Da skulle dere kunne takle dette veldig bra. Har aldri sagt at det er jeg som trenger litt avvikling, som jeg sa i et tidligere innlegg så har vi brukt barnevakt til det noen kaller "uviktige ting" to ganger. Det jeg sier er at jeg kan forstå at noen trenger det, både de med ett, to og seks barn, aleneforeldre eller ikke. VI takler det veldig bra vi
Gjest Eurodice Skrevet 28. desember 2010 #36 Skrevet 28. desember 2010 Har aldri sagt at det er jeg som trenger litt avvikling, som jeg sa i et tidligere innlegg så har vi brukt barnevakt til det noen kaller "uviktige ting" to ganger. Det jeg sier er at jeg kan forstå at noen trenger det, både de med ett, to og seks barn, aleneforeldre eller ikke. VI takler det veldig bra vi Da må du unnskylde meg, jeg har nok forvekslet dine innlegg med noen andres. Jeg har selv vært alene med fem barn, og selvom de ikke var helt små, kunne jeg ha trengt avlastning. Men jeg har da overlevd og har gjerne barnebarn til overnatting, når det passer sånn for meg .
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2010 #37 Skrevet 28. desember 2010 Jeg kan ikke helt skjønne at det skulle være så slitsomt med bare ett barn, slik jeg har forstått at du har. En mann har du også, hvis jeg ikke tar aldeles feil. Da skulle dere kunne takle dette veldig bra. Nå er vi forskjellige da og har forskjellig type familie og barn. Fordi jeg har et annet ståsted så høres det jo ut som himmelrike for meg med kun et barn og to voksne. Jeg har også vært alene med barn og sett at det har vært utrolig mye jeg har taklet. Ikke fordi jeg orket, men fordi jeg måtte. En periode kunne jeg gladelig ha gitt bort et barn.
Harlekin Skrevet 28. desember 2010 #38 Skrevet 28. desember 2010 Saken er jo at folk, både voksne og barn, er forskjellige. Noen barn er enkle å ha med å gjøre, andre er mer krevende. Heller tre enkle barn enn ett krevende! Noen voksne har en greit liv som går på skinner og en likeverdig parnter, de trenger kanskje ikke like mye avlastning enn en som er alene, har en partner som av ulike grunner ikke kan stille opp, eller har andre problemer i livet som krever dem for masse energi. Disse trenger kanskje mer avlastning og avbrekk fra barna sine enn andre. Da er det ikke snakk om "selvrealisering", som noen brukte, men mer "overlevelse". Da skal ingen andre fortelle dem at de ikke bør ha barnevakt med argumenter som "dere har bare ett barn og er to" eller "slitne blir vi alle, du må bare takle det". Selv har jeg bare ett barn og en partner, så jeg burde kunne klare meg utmerket, i følge flere her. Dessverre har jeg flere ting i livet som gjør at jeg trenger avbrekk. Nå har ikke jeg hatt andre barnevakter enn besteforeldrene, men hadde det blitt nødvendig, hadde jeg ikke sett det som uaktuelt å finne en annen barnevakt. 2
Gjest Linda sofie Skrevet 28. desember 2010 #39 Skrevet 28. desember 2010 (endret) Det må være greit å skaffe barnevakt en gang i blandt så foreldre kan gå ut sammen alene. Ut å spise, på kino osv. Selvfølgelig får man alene tid når barna sover men er ikke alle barn som sover hele natten heller uten å våkne flere ganger og noen vil være barnefri en hel kveld. Jeg har ikke barn selv men skjønner godt man kan bli sliten og ville være helt alene uten ungene. Ser da virkelig ikke noe galt i det? Betyr ikke at man er lei ungen selv om foreldrene vil ha en kveld alene sammen De må da få lov til det. Foresten så var det en venninne av meg som ikke fikk barnevakt en kveld pga hun og typen ville ha litt tid for seg selv. Hun ble da kjempe glad da jeg sa kunne passe dattra sånn at de kunne gå ut en kveld og kose seg Skulle da bare mangle. Selv om man er foreldre betyr ikke det at man ikke kan gå ut å kose seg uten ungene en kveld heller. Endret 28. desember 2010 av Linda sofie 1
Mamaloco Skrevet 28. desember 2010 #40 Skrevet 28. desember 2010 Saken er jo at folk, både voksne og barn, er forskjellige. Noen barn er enkle å ha med å gjøre, andre er mer krevende. Heller tre enkle barn enn ett krevende! Noen voksne har en greit liv som går på skinner og en likeverdig parnter, de trenger kanskje ikke like mye avlastning enn en som er alene, har en partner som av ulike grunner ikke kan stille opp, eller har andre problemer i livet som krever dem for masse energi. Disse trenger kanskje mer avlastning og avbrekk fra barna sine enn andre. Da er det ikke snakk om "selvrealisering", som noen brukte, men mer "overlevelse". Da skal ingen andre fortelle dem at de ikke bør ha barnevakt med argumenter som "dere har bare ett barn og er to" eller "slitne blir vi alle, du må bare takle det". Selv har jeg bare ett barn og en partner, så jeg burde kunne klare meg utmerket, i følge flere her. Dessverre har jeg flere ting i livet som gjør at jeg trenger avbrekk. Nå har ikke jeg hatt andre barnevakter enn besteforeldrene, men hadde det blitt nødvendig, hadde jeg ikke sett det som uaktuelt å finne en annen barnevakt. Veldig godt svar! (hvis det var meg du hintet til da du snakket om selvrealisering, så mente jeg det med å pleie seg selv mer slik at man kan få hvilt, hentet seg inn litt. Mer som et eksempel altså. )
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå