Gå til innhold

Byttetråden


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurer på noe jeg, noen som kan utdype litt om bytteregler av julegaver?

Jeg fikk en del gaver fra Kappahl i år, et par tøffler som var 4 størrelser for store, og noen smykker som ikke falt helt i smak. Tøfflene har byttelapp klistret på, men ikke smykkene, men de kom i emballasje fra butikken og merkelappene sitter på. Har jeg da mulighet til å bytte alt dette f.eks i morgen? Altså mot andre varer eller tilgodelapp?

Fikk også mange par øredobber fra Glitter som jeg kanskje kunne tenkt meg å byttet, men de er også uten byttelapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs om de bytter smykker - spurte på Oasis selv og der sa de at de ikke bytter smykker i det hele tatt. Så det spørs om du får de byttet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis alt av lapper fortsatt sitter på, bør du få byttet alt. Men ofte har butikkene regler på at man må bytte julegaver innen nyttår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror butikker som Kappahl bytter uten problemer. Også smykker. Så lenge lappene sitter på. Men øredobber kan det bli litt verre med, pga hygiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har overhodet ingen rett på å bytte noe som helst så lenge der ikke er tilgodelapp med. Uansett hvor vanlig det er etter jul. Ofte får man byttet likevel om de fører varen eller om du har kvittering, men det er kun ekstraservice fra butikkens side. Ingenting man har rett på. Kjøper man på nett, har man 14 dagers angrerett. Men da må man betale returporto selv. I vanlig butikk har man ingen angrerett/bytterett ved lov. Kun reklamasjonsrett om det er noe galt med varen. + ekstra rettigheter som butikken selv velger å gi (står på kvitteringen, som regel).

Endret av Jade
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her igjen; jeg fikk faktisk byttet alt sammen. Øredobbene på Glitter uten byttelapp var ikke noe problem, og jeg fikk tilgodelapp. Så det lønner seg vel å ta med all emballasjen og spør pent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...