Gå til innhold

Rød og hoven i ansiktet


Gjest gjest

Anbefalte innlegg

Det kjennes ut som at jeg er solbrent, men jeg har ikke tatt sol eller vært ute i solen(det er jo så vidt sol også). Men ansiktet mitt er sårt og varmt. Det kjennes stramt og jeg er hoven. Spesielt på kinnbeina har jeg en rød flekk på hvert kinn, rett under øyet. Det ene øyelokket er hovent og jeg kjenner det spesielt godt dersom jeg har ansiktet vendt nedover, men ser opp.

Er det noen som vet hvordan jeg kan lindre dette? Få ned hevelsen eller noe? Jeg prøvde litt aloevera-hudkrem, men det klør noe grasalt. Hele meg er forøvrig veldig tørr.

Det eneste jeg vet jeg har gjort er å bruke Basiron(kvisekrem), i ansiktet i går. Men den har jeg brukt i mange år. Er heller ikke allergisk mot noe. Noen som har noe tips til hvordan jeg kan stoppe kløen og føle meg litt bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det høres ut som en allergireaksjon. Jeg har fått dette av basiron selv - og da hadde jeg brukt den uten plager en stund. Det samme har jeg hørt fra andre. Anbefaler å ikke bruke den før huden din er bra igjen, og skjer det samme da så ville jeg kuttet den helt ut.

Du går ikke på noen medisiner forresten? har også fått slike reaksjoner av pencilin, da jeg visstnok ikke tåler det så bra .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å få time hos hudlege asap. Basiron kan gjøre ting verre, og man kan reagere på ting lenge etter man begynte å bruke de.

I mellomtiden må du være flink å smøre med en god krem. Hvis du ikke har mulighet til å snakke med en hudpleier, anbefaler jeg å ta en titt på la roche-posay (hydraphase) sine kremer hos apoteket. Milde og ok produkter. Ta gjerne en titt på rensemelken deres også, den kan brukes uten vann men med toner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag skulle gå till läkaren direkt! Det kan vara en infektion eller en allergisk reaktion. Det är inte normalt att huden reagerar så i hela ansiktet och det ska följas upp, även om det inte känns som någon big deal. Du ska absolut inte experimentera med en massa olika salvor, det kan göra saken värre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Det er ikke anledning til å signere innlegg med identifiserbart navn eller epostadresse. Innlegg som inneholder slike ting redigeres eller slettes i hht reglene. Det er imidlertid fullt mulig å poste innlegg på nytt, uten nevnte brudd på reglene.

Kosemose, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...