Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #1 Del Skrevet 17. oktober 2003 ..... og dro hjem fra jobb altfor tidlig! For idag skjedde det som jeg ikke skulle la skje; arbeidskollegene klarte endelig å knekke meg! Har jobbet der i nesten ni år nå. Hadde en ålreit og rettferdig sjef, men jeg ble ikke særlig godt likt av kolleger. Har egentlig alltid blitt fryst ut av andre siden jeg begynte i 1. klasse på barneskolen. Er vel kanskje litt rar, litt skjeløyd, stemme som folk får gress i øra av å høre på (derfor sier jeg ikke så mye), rar klessmak (følger i hvert fall ikke moten), osv osv. I begynnelsen var det ikke annet enn at kollegene lo av meg bak ryggen min (jeg merket da det) og at de muligens baksnakket meg litt. Men pga sjefen følte jeg meg likevel "integrert" i arbeidsmiljøet. Åt sammen med de andre i kantinen, kunne ha det hyggelig på firmafest- og turer. Men for vel to år siden fikk vi ny sjef, og da ble det for å si det mildt mindre hyggelig. den nye er litt kald og avvisende ovenfor meg i hvert fall. Fnyser eller ler (hånlig) når jeg sier noe for eksempel. Etterhvert ble de andre kollegene verre også. De blir liksom oppmuntret av sjefen på en måte. Hånfliringen og baksnakkingen er mer tydelig, akkurat som om det er meningen at jeg skal høre det. Slengbemerkninger og drittkasting er dagligdags. Skulle det for eksempel skje noe med dataen min som det gjør fra tid til annen med alles maskiner, blir det ymtet innpå at "ja, det er typisk henne at hun ikke skjønner bedre" el. Bruker jeg litt lang tid ved kopimaskinen blir det bemerket at det tok vel litt lang tid for meg å huske hvordan jeg bruker den. Det skal mindre og mindre til før bemerkningene kommer. Jeg har klart å overse det før, bare la dem oppføre seg som idioter og aper, så kan jeg være den siviliserte. Men i dag rant det over for meg, så jeg pakket i hop og dro hjem bare halvannen time etter jeg hadde kommet. Sitter nå på arbeidskontoret for å se om jeg kan finne meg noe annet. Vurderer å levere oppsigelse til uka. Jeg er et menneske med følelser jeg også, for faen! Til alle som behandler arbeidskameratene sine på en ordentlig måte og ta hensyn til følelsene deres: dere fortjener en medalje! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 17. oktober 2003 #2 Del Skrevet 17. oktober 2003 En elendig arbeidsplass som ikke har takhøyde for at personer er forskjellige ! :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 17. oktober 2003 #3 Del Skrevet 17. oktober 2003 :o og For en forferdelig arbeidsplass du har, og for noen grusomme kolleger du har Ingen fortjener dette. Ingen!!! Lykke til.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bookwormgirl Skrevet 17. oktober 2003 #4 Del Skrevet 17. oktober 2003 Tror det er riktig at du prøver å finne deg noe du kan trives bedre med. Håper at det også kan hjelpe på selvfølelsen din, det virker som om folk har fått deg til å tro at du er noe mindre enn det du er. Vær stolt over deg selv, stå oppreist og vær bevisst på dine egne valg. Finner du den sikkerheten vil det ikke være så lett for andre å rakk ned på deg fordi du er annerledes. Se på alle flotte mennesker der ute som også er "annerledes". Kari Bremnes er en av de flotteste kvinnene vi har i Norge, og hun er definitivt skjeløyd! Ikke la annerledesheten din være noe som gjør deg til et offer. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 17. oktober 2003 #5 Del Skrevet 17. oktober 2003 Huff, stakkars deg! Tror du gjør riktig i å se deg om etter annet arbeid. Slik du beskriver din arbeidssituasjon skal ingen behøve å ha det på jobb! Lykke til! Klem, Dina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Meg Skrevet 17. oktober 2003 #6 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kollegaene dine skulle lest innlegget ditt her, så hadde de nok fått opp øynene litt!!! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agnes Skrevet 17. oktober 2003 #7 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hva med å ta kontakt med fagforening/hovedtillitsvalgt/verneombud og melde ifra om at det foregår mobbing og trakassering på arbeidsplassen din? Jeg skjønner godt at du er fryktelig sliten og lei, og gjerne ikke har overskudd til å prøve å få endret tilstandene på jobben din. Det skulle ikke vært deg som må ta initiativet til en opprensking. En ting å tenke på kan jo være at det kanskje viser seg at flere på jobben din mistrives. Slike tilstander du beskriver gir et kaldt og hardt miljø, hvor de som er frekkest og styggest "hersker". Dette vil jeg aldri tro at alle er like fornøyde med. Ønsker deg alt godt, lykke til med jobbsøking og oppsigelse om du går for det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 17. oktober 2003 #8 Del Skrevet 17. oktober 2003 Syns det er modig gjort av deg å holde ut i 2 år som du har gjort.... Men vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med en tillitsvalgt/verneombud ev arbeidstilsynet. JEg vil tro at det er det siste de forventer av deg så det hadde vært tøft av deg å "ta" igjen. Selv om det kasnkje betyr uhyggelige konfrontasjoner.. Men du har jo ikke noe å tape på dette bortsett fra å bli enda sterkere! Beundrer deg jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pip Skrevet 17. oktober 2003 #9 Del Skrevet 17. oktober 2003 :cry: Så tøff du har vore, som har takla dette i to år! Skjønar så uendeleg godt at du gav opp. Men, før du dreg ville det vore heilt på sin plass at dette vart teke opp på arbeidsplassen - at det som har skjedd fekk følgjer for mobbarane! Det er jo for dumt at det er DU som skal forsvinne. DU har jo ikkje problem med å oppføre deg - det er det jo DEI som har!! :-? Ynskjer deg iallefall alt det beste vidare - og ein arbeidsplass som respekterer deg og set pris på deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2003 #10 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det som er skummelt, er at det kan ha skjedd på en av våre arbeidsplasser. Det er litt å tenke på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. oktober 2003 #11 Del Skrevet 17. oktober 2003 Helt sjokka jeg... du har vært tøff, men du kan jo lage styr for dem... hadde ikke sagt opp uten videre. Hva med å kontakte en advokat, mobbing på arbeidsplassen eller noe?? Lykke til ! Føler virkelig med deg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 19. oktober 2003 #12 Del Skrevet 19. oktober 2003 Mora mi har opplevd mobbing på arbeidsplassen. Dette er hva du gjør; bestill deg time hos legen, og forklar situasjonen. Du vil ikke ha problemer med å få sykmelding på dette grunnlaget. Da får du en atskillig høyere utbetaling enn om du skulle motta arbeidsledighetstrygd. Det er et MEGET usikkert arbeidsmarked vi har for tiden, og det kan ta tid å få en ny jobb. I tilegg er det et greit signal å gi arbeidsplassen sin. Gir deg en masse klemmer, og skulle ønske du ikke måtte ha det så vondt. Men det er flott at du nå tar tak i situasjonen, og skaper en lykkeligere tilværelse for deg selv. :trøste: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reina Skrevet 19. oktober 2003 #13 Del Skrevet 19. oktober 2003 Du fortjener å bli behandla med respekt, finn deg ikke i dette!! Lykke til videre Klem fra Reina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rapitap Skrevet 19. oktober 2003 #14 Del Skrevet 19. oktober 2003 Ja helt alvorlig. Dette høres sykt ut. Håper du har styrke nok til å anmelde forholdene. Det gir styrke når du ordner opp for deg selv - og tar ansvar for at DETTE finner du deg ikke i. Sett foten ned !! Uansett - lykketil og håper du tar råtta på de! =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå