Nøste Skrevet 17. oktober 2003 #1 Del Skrevet 17. oktober 2003 Hva med storreingjøring til jul er dere begynt og vaske ned ,skal til nå snart jeg er så heldig at min kjære hjelper meg han er veldig flink greit å være to.Er det andre her som har sånn en snill man eller kjæreste eller samboere som kjelper å vaske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 17. oktober 2003 #2 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vi er to stykker som bor i huset og da er det to stykker som rengjør. Jeg ville aldri anse min mann som "snill" fordi han "hjelper til" - han får da ta sin del han også - skulle nå bare mangle. Jeg er ikke heldig fordi jeg har en sånn mann, jeg er flink til å plukke en mann som innser at han er voksen og at man ikke kan gro ned i møkk. Vi gjør rent en gang i uken - men det blri vel tatt litt ekstra langs lister og bak rare ting enn ellers, sånn henimot jul... et par ganger i året er det greit å få avfettet kjøkken og sånn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 17. oktober 2003 #3 Del Skrevet 17. oktober 2003 Vi har ikke spesiell storrengjøring til jul vi. Gidder ikke å vaske rundt når det er så mørkt både ute og inne at det ikke syns likevel. Tar det heller til våren når det er lysere ute og vi har slutta med vedfyringa. Men det er klart vi vasker litt ekstra til jul ja. Lister og sånt vi ikke vasker hver uke får en omgang. Men ikke i kjøkkenskap og sånt. Nå skal ikke jeg skryte på meg at "vi" vasker hver uke, for det er stort sett mannen min som gjør det. Han får høre at han er flink som gjør det, men spesielt "snill" av den grunn? Han er nok godt oppdratt bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 17. oktober 2003 #4 Del Skrevet 17. oktober 2003 To ganger i året er absolutt hele huset ryddigt ; til jul og til vi reiser på ferie. Synes det er deilig å ha det "totalrent" så er det lenge til det trengs en skikkelig shining igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blå Skrevet 17. oktober 2003 #5 Del Skrevet 17. oktober 2003 Her skal det bli skikkelig julerent i år. Etter å ha levd i oppussing i flere måndter, så må dette til. Jeg blir heller ikke alene om den jobben, selv om det er jeg som er mest opptatt av dette, så får han ta sin turn han også, om han vil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 17. oktober 2003 #6 Del Skrevet 17. oktober 2003 Blir nok en grundigere vask til jul ja - og den står vi for begge to, det er en selvfølge. Men det blir nok ikke på over en måned enda - ellers blir det jo møkkete igjen til jul... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 17. oktober 2003 #7 Del Skrevet 17. oktober 2003 Her skal det nok bli storrengjøring, ja. Gleder meg til å få tatt kjøkkenet skikkelig!!! Hos oss er det jeg som står for vaskingen. Det er IKKE fordi mannen min ikke vil, men fordi jeg liker best å gjøre det selv. Da vet jeg liksom at jeg får gjort alt ordentlig..... Han gjør jo så mange andre ting likevel, så vaskingen tar jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dixie Skrevet 17. oktober 2003 #8 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kanskje dere kanfå hjelp her.... http://www.dagbladet.no/noen/reply.html?ad_id=1665 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kaktus Skrevet 17. oktober 2003 #9 Del Skrevet 17. oktober 2003 Kanskje dere kanfå hjelp her....http://www.dagbladet.no/noen/reply.html?ad_id=1665 :o Tror kanskje jeg gjør det selv jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 17. oktober 2003 #10 Del Skrevet 17. oktober 2003 Det gidder jeg ikke, synes det e rkjedelig. Er mer opptatt av å kose meg, jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skravla Skrevet 21. oktober 2003 #11 Del Skrevet 21. oktober 2003 Drar hjem til mine foreldre for å ta storrengjøring til jul der siste helgen i november og da blir det vel helgen før eller helgen etter hjemme hos meg. Flyttet inn i sommer og vasket rundt da, men det blir tørket skikkelig av lister og taklamper og vasket og ryddet i skap og skuffer - der dette trengs. Så henges det opp rene gardiner og adventstjernen. Ellers så bli jo alle tekstiler som puter etc vasket og strøket før de legges på igjen. Men hjemme hos mor der skal tak og vegger tas og alle familiebildene skal ned og tørkes støv av. Hjelp!!!! Neida, dette har jeg gjort de siste 6 årene så det er en del av juletradisjonen. Mamma disker opp med julemat og greier. En skikkelig forsmak. Dessuten er en av mine søstre med på dette også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 21. oktober 2003 #12 Del Skrevet 21. oktober 2003 Vi er to stykker som bor i huset og da er det to stykker som rengjør. Jeg ville aldri anse min mann som "snill" fordi han "hjelper til" - han får da ta sin del han også - skulle nå bare mangle. Jeg er ikke heldig fordi jeg har en sånn mann, jeg er flink til å plukke en mann som innser at han er voksen og at man ikke kan gro ned i møkk. Vi gjør rent en gang i uken - men det blri vel tatt litt ekstra langs lister og bak rare ting enn ellers, sånn henimot jul... et par ganger i året er det greit å få avfettet kjøkken og sånn... Kunne ikke sagt det bedre selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. oktober 2003 #13 Del Skrevet 21. oktober 2003 Ja jeg skal ta storrengjøring i år før jul, av den enkle grunn at det trengs. Badet er allerede tatt siden jeg måtte male der inne. Tenkte jeg skulle overtale samboeren til å vaske taket og taklistene, for det er såpass lavt over taket her at han nesten kan legge en klut på hodet og gå rundt.. Har planer om å begynne om et par ukers tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 21. oktober 2003 #14 Del Skrevet 21. oktober 2003 Heissann :D Har akkurat blitt ferdig med oppussing av stue og kjøkken, så hos oss blir det ikke så veldig storrengjøring der...tok liksom det meste både før og etter oppussing!! :D Men vi får vel ta litt ekstra enn vanlig alikevel... Min mann skal være med på det meste...men den siste finnishen faller på meg da han ikke kommer hjem før lillejulaften.....sjømann.... Klem Lena Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 22. oktober 2003 #15 Del Skrevet 22. oktober 2003 Vi MÅ vaske ned kjøkkenet i år..Totalt, fordi vi hadde nemlig en søt liten stær som hadde tatt bolig i ventilatorrøret vårt. Dermed sugde den ikke ut os og sånt. Og en slektning av kjæresten skulle henge opp nytt rør men har enda ikke vist seg...( ARGH) Så jeg har nå i to måneder vært uten ventilator..og kjøkkenet er fett.. Heldigvis har vi ei venninne som vasker og har alt nødvendig utstyr og har lovet å hjelpe ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
April Skrevet 22. oktober 2003 #16 Del Skrevet 22. oktober 2003 Jeg regner med det blir litt vasking til jul! Og da håper jeg at jeg har en samboer som kan bidra litt, for ja vi bor jo her begge to! Han pleier som regel å være med han også! Som sagt før her, skulle jo bare mangle Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 25. oktober 2003 #17 Del Skrevet 25. oktober 2003 Vi har ikke spesiell storrengjøring til jul vi. Gidder ikke å vaske rundt når det er så mørkt både ute og inne at det ikke syns likevel. Tar det heller til våren når det er lysere ute Men det er rent og pent til jul altså.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 25. oktober 2003 #18 Del Skrevet 25. oktober 2003 Vi er fortsatt ikke helt ferdig med oppussing av leiligheten vår, mangler litt lister ++. Har gitt sambo frist til 1. desember med å være ferdig slik at jeg kan få vasket tak og vegger og lister og alt annet til jul. Skal bli godt å endelig få en ferdig leilighet.. *gleder seg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
¤Tiili¤ Skrevet 25. oktober 2003 #19 Del Skrevet 25. oktober 2003 Ja, vi skal vaske litt ekstra, det gjør vi hvert år. Vi vasker jo en dag i uken, men til jul vasker jeg ned spesielt kjøkkenet og badet. Og tar lister og opp på vifta og oppå peisen, sånn litt ekstra. Synes det er bare kjempekoselig og så er det jo spesielt med grønnsåpelukt når det nærmer seg jul, gjør det ikke?.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. oktober 2003 #20 Del Skrevet 25. oktober 2003 :D Vi leier å flytta inn i sept, Skal flytte ut i gjen i april så her blir det bare vanlig vask, å det blir så deilig så kan familien kose seg litt i stedefor ei stressa mor som fyker rundt.Men for alldel kos dere med vaskinga (skal innrømme at jeg liker i grunn godt julevasken, hører med den) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå