AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #1 Del Skrevet 19. desember 2010 Var koselig å finne to fine krus, to tesiler, te, noen innpakkede sukkertøy og sjokolade, smågaver, til henne. Holder på å pakke inn gaven nå, men den blir stor, ser ut som jeg har kjøpt minst nintendo eller en hattehylle... Har ikke møtt hennes foreldre og de vil sikkert se på når hun åpner opp en så stor pakke, det ser jo spennende ut. Skal jeg be henne åpne den opp før julaften eller bare pakke inn te og tesiler og be min sønn gi henne krusene og sukkertøyet, pluss den andre pakken te jeg kjøpte? Hvordan mottas gaver, de skal vel være litt diskret når forholdet bare har vart i ti måneder og familiene ikke har møtt hverandre, siden gavene skal åpnes og kanskje får mer oppmerksomhet enn ellers? Vet jeg sliter med angst, men hjelp meg noen, vær så snill. Synes gavene i seg selv er fine, men det blir en stor pakke og ser litt overveldende ut. Kan jeg dele gaven opp, men hva går jeg for da? Jeg har laget meg et luksusproblem... Gjør det noe om gaven er stor som en elefant og er pakket i eske? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg ville bare sett på gaven som en "velkommen til familien hilsen" egentlig. Hadde nok ikke tenkt på størrelsen som noe negativt Men nå er jeg heller ikke noen mor da, kun svigerdatter 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
saltvann Skrevet 19. desember 2010 #3 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg synes det høres ut som en kjempe fin gave Hun kommer nok til å bli veldig glad for det! Og at den ser stor ut gjør ingenting. Hun forventer nok ingen nintendo! Synes du skal pakke alt i en gave, ikke dele den opp. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 19. desember 2010 #4 Del Skrevet 19. desember 2010 Tror ikke det er noe problem at pakken er stor. Bare koselig å få en slik gave, og jeg tviler på at noen vil reagere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Virvel Skrevet 19. desember 2010 #5 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg hadde blitt kjempeglad for en slik gave fra svigermor! Fikk selv gave fra kjærestens familie den første julen vi var sammen (og da var forholdet adskillig ferskere enn 10 måneder), og det var noe i samme gate - "nøytrale" småting som bare viste at de hadde tenkt på meg. Det var bare hyggelig, men jeg var litt flau over mine foreldre som ikke hadde gitt kjæresten min noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #6 Del Skrevet 19. desember 2010 Takk, håper ikke jeg har røpet hva alle svigermødre gir i gave. Men to pakker te er i overkant? En er vel nok, og jeg synes jeg er barnslig med alt det sukkertøyet men det speiler litt meg å gi sukkertøy pakket som hjerter, sjokolade i små egne pakker og det er ikke mer enn fem biter til sammen. Gidder ikke tenke på om fem biter er for mye/lite, jeg må pakke inn gaven i dag fordi de skal reise bort. Har også kjøpt klistremerker av gull og engler, og gråpapir. Min mor steilet da jeg sa gråpapir men jeg har jo kjøpt dyre merkelapper i farget papp og kan ikke pynte vanlig julepapir. Til vanlig er jeg ikke jålete, men ingen kan hindre meg i å pakke inn gaver i gråpapir? Men hvis gaven er så stor at den må i en eske, har jeg også kjøpt vanlig julepapir, men da kan jeg ikke dekorere og da er halve gleden med å pakke inn gaver borte, men også mye av frustrasjonen. Stoor pakke som skal under juletreet til hennes familie, pakket i gråpapir, kanskje jeg skal velge vanlig papir som andre, siden volumet på gaven også er så stor. Luksusproblem, men dette har jeg ikke tenkt over før nå, når jeg skal pakke inn en gave. Bruker ofte å pakke inn gaver i gråpapir, men da dekorerer jeg papiret. Hva er vanlig, vet ikke, men det er vel bare jeg som tenker at den gaven, voi, vil runge under juletreet og ikke i julepapir engang. Skal jeg gå for vanlig julepapir? Jeg har kjøpt noe jeg fant som jeg likte litt. Gråpapiret og klistermerkene og all pynten kan jeg pakke andre gaver inn i, jeg brukte lang tid for å finne dekor til gråpapir. Når min mor sa gråpapir? sa jeg bare at jeg har hyssing også. Hyssing? Gaver er vel også innpakningen tenker jeg, derfor er jeg i tvil. Kanskje en egen tråd om det siden du svarte meg så greit. Spennende er ok, jeg dekorerer diskret, så papiret er fremtredende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Xelle Skrevet 19. desember 2010 #7 Del Skrevet 19. desember 2010 Gjør ingenting at den ser stor ut. Moderen til eksen ga meg en liten pakke første julen etter vi ble sammen...stringtruser, ikke helt det man forventer. Tror heller jeg hadde foretrukket krus gitt =D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 19. desember 2010 #8 Del Skrevet 19. desember 2010 Kjempekoselig gave! Men pakk dem heller inn i to små kanskje? Gråpapir er bra og miljøvennlig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Blondie65 Skrevet 19. desember 2010 #9 Del Skrevet 19. desember 2010 Pakk gaven inn som du hadde tenkt. Du hadde en plan da du kjøpte den, hold deg til planen og ikke la angsten drepe deg i ettertid. Det høres ut som en koselig gave det der. Når det gjelder papiret: etter at jeg forstod at gavepapir er engangs papir bruker jeg BARE gråpapir selv. Jeg bruker pent bånd og noen klistremerker som pynt. For meg er det uaktuelt å kjøpe gavepapir igjen. Gå får det du hadde tenkt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #10 Del Skrevet 19. desember 2010 Men jeg må gå bort fra alle mine flotte pakkeideer og heller pakke den inn som vanlig gave? Det klarer jeg fint, men jeg elsker å dekorere. Men har ikke møtt familien, og pakken blir jo ganske stor. Kjenner henne litt, hun vil sette pris på gaven, og dekor og gråpapir langt inn i vestkanten kan kanskje bli for mye, men vet jeg er dyktig på dekor. Så langt i tråden har jeg lest at en kjempestor gave er ok. Da er vel det også ok med gråpapir. ? Med dekor. Eller blir det mer satt pris på en diskret gave med vanlig papir når man ikke kjenner familien? Men samtidig synes jeg og alle at jeg er flink, og jeg har kjøpt hunde klistremerker som passer. Det blir julepapir av gråpapir i år også. Kan jeg gå for det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 19. desember 2010 #11 Del Skrevet 19. desember 2010 Jeg syns det høres ut som en kjempeflott gave, og hun forventer nok ikke noe dyrt fra deg om hun i det hele tatt forventer gave. Jeg pakker inn i gråpapir, helt enkle gaver i år med et smalt, rødt silkebånd som gåvepapir og enkle, men dekorative merkelapper. Jeg syns det "skjøre" silkebåndet mot det "grove" gråpapiret blir en fin kontrast. Og som nevnt, gråpapir er mye mer miljøvennlig enn vanlig gavepapir! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #12 Del Skrevet 19. desember 2010 Blir ikke vanlig gavepapir resirkulert? På julaften samler vi alt papiret (MYE papir!) og slenger i papir-dunken. Hva skjer med dette da i forhold til gråpapir? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #13 Del Skrevet 19. desember 2010 Pakk gaven inn som du hadde tenkt. Du hadde en plan da du kjøpte den, hold deg til planen og ikke la angsten drepe deg i ettertid. Det høres ut som en koselig gave det der. Når det gjelder papiret: etter at jeg forstod at gavepapir er engangs papir bruker jeg BARE gråpapir selv. Jeg bruker pent bånd og noen klistremerker som pynt. For meg er det uaktuelt å kjøpe gavepapir igjen. Gå får det du hadde tenkt! Takk. Det er jo jeg som er moderne og in og ikke en gammel svigermor. Tusen takk, det hjalp. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PecanPie Skrevet 19. desember 2010 #14 Del Skrevet 19. desember 2010 Blir ikke vanlig gavepapir resirkulert? På julaften samler vi alt papiret (MYE papir!) og slenger i papir-dunken. Hva skjer med dette da i forhold til gråpapir? Vanlig gavepapir er ikke resirkulerbart. Det er derfor man gjerne får en ekstra søppelpose til restavfallet i jula, slik at man kan fylle den med gavepapir (i tillegg til ekstra søppel som måtte forekomme, selvfølgelig). Gråpapir derimot, er resirkulerbart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 19. desember 2010 #15 Del Skrevet 19. desember 2010 Så lenge hun ikke skal reise langt til jul, så er det helt OK. Skal hun derimot reise til et annet sted med kollektivt, så bør du finne noe som er mye mindre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #16 Del Skrevet 19. desember 2010 Takk. Det er jo jeg som er moderne og in og ikke en gammel svigermor. Tusen takk, det hjalp. Ja, pakk inn i gråpapir og dekorer, det er mye mer personlig og fint enn vanlig gavepapir med standard gavebånd. Miljøvennlig, dekorativt og spesielt. Jeg varierer med hva jeg pakker inn i (for tiden har jeg en periode der jeg kombinerer ensfargede papir i f.eks. blått og sølv), men har pakket inn mye i gråpapir, og det er noe av det jeg liker best. Gavene blir jo kjempeflotte Gaven du har funnet er perfekt - det er litt for tidlig å gi noe mer personlig, og gaven din viser jo tydelig at du ønsker henne velkommen inn i familien og setter pris på henne som "svigerdatter". At gaven er stor gjør ingenting, det er jo ikke sånn at jo større gaven inni er, jo bedre. Jeg ville blitt kjempeglad for krus, te, sjokolade og sukkertøy, men f.eks. en Nintendo Wii ville jeg ikke hatt det minste bruk for. Pakk inn gaven som planlagt, og gled deg til julaften med vissheten om at din svigerdatter kommer til å bli kjempeglad for gaven fra deg! Jeg ville iallefall blitt rørt over en så koselig gave. Aller helst skulle du sendt henne linken til denne tråden etter jul, så hun hadde fått se hvor mye omtanke og godvilje som ligger bak gaven Hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #17 Del Skrevet 19. desember 2010 Blir ikke vanlig gavepapir resirkulert? På julaften samler vi alt papiret (MYE papir!) og slenger i papir-dunken. Hva skjer med dette da i forhold til gråpapir? Det sorteres ut på papirsorteringsanlegget og brennes. Det er for mye leire i dette glansede papiret til at det kan gjenvinnes på annen måte. Kast det i restavfallet. Se ellers www.loop.no eller www.sortere.no - tast inn ditt eget postnummer så får du nøyaktig svar. Her hvor jeg bor deler vi ut egen sekk til julepapiret som skal samles sammen med restavfallet. Hilsen renovasjonsarbeideren. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #18 Del Skrevet 19. desember 2010 Aha! Takk for svar angående resirkulering. Fortsetter å bruke gavepapir da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chassy Skrevet 21. desember 2010 #19 Del Skrevet 21. desember 2010 Ah, dette er typisk oss kvinner. Vi har en god idé, men så... nei kanskje det var dumt, og den ble for stor og dill og dall. Nei kjør på, en mann ville ikke tenkt slike tanker i det hele tatt, bare vært stolt over den store fine gaven sin. Vær selvsikker, og ha en god jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest hopeful Skrevet 22. desember 2010 #20 Del Skrevet 22. desember 2010 Syns gaven høres kjempeflott ut jeg! Jeg hadde iallefall satt stor pris på den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå