CafeLatte Skrevet 19. desember 2010 #21 Skrevet 19. desember 2010 Hvorfor tenker du at du må fortelle det til moren din?Dra til legen og ta en test der legen din har taushetsplikt og det dere snakker om er mellom dere.Det er ikke som om det lyser fra deg at du har en sykdom så foreldrene dine trenger ikke å få vite noe som helst.Slapp av og dra til legen.Du bør jo behandle de vortene før det blur fler av dem.
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #22 Skrevet 19. desember 2010 Fy fan for et svin ! Han burde vært anmeldt for å spre både smitte og utsette deg ufrivillig for GRAVIDITET ! Man tar da ikke gummien AV midt under et samleie uten partnerens samtykke, viten og enighet om det ? Hvordan går det an å være så uansvarlig og egoistisk ? Vil si at du har blitt " misbrukt " av han . Han har gått langt utenfor " avtalen " og utsatt deg for både det ene og det andre . Kan slikt anmeldes ? Ville krevd ERSTATNING om jeg havnet i dilemma , ble smittet og kanskje utsatt for å måtte ta abort og andre " traumer " etterpå .Slikt bør kunne anmeldes . Sån oppførsel er ikke greit og kan neppe være helt lovlig og bør kunne anmeldes mener jeg ...om du havner i problemer nå ! Husk graviditets test også ...i tillegg til å sjekke deg for kjønnssykdom . Menn er ikke til å stole på .Ta ingenting de sier - for god fisk heretter : ) Ja,jeg var ganske sint jeg også,og det er jeg fremdeles! Det er 11 mnd siden nå da. Jeg tok graviditet test 1 mnd etterpå,og var heldig vis ikke gravid! Han var en drittsekk ja. Jeg er livredd for hva som feiler meg.. Tusen takk for støtte!
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #23 Skrevet 19. desember 2010 Hvorfor tenker du at du må fortelle det til moren din?Dra til legen og ta en test der legen din har taushetsplikt og det dere snakker om er mellom dere.Det er ikke som om det lyser fra deg at du har en sykdom så foreldrene dine trenger ikke å få vite noe som helst.Slapp av og dra til legen.Du bør jo behandle de vortene før det blur fler av dem. Jeg vet ikke..eller jeg vil liksom ikke være 'alene' om det,visst du skjønner.. Jepp,skal det. Tusen takk for svar
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #24 Skrevet 19. desember 2010 Hei Hvis du bor i Oslo kan du jo ta en tur innom klinikk for sexuell opplysning. De har gratis tilbud, selv om du nok må vente en stund (så det lønner seg å være der når det åpner.) Ellers så høres det ikke ut som noe veldig alvorlig. Hvis det er kjønnsvorter så er dette noe som er svært utbredt/vanlig og kan behandles med en enkel kur dersom det tas tidlig. Hvis du fortsatt er veldig nervøs så ring og snakk med noen og forklar symptomene. Det kan også hjelpe litt før du får undersøkt det skikkelig:) Lykke til http://www.sexogsamfunn.no/om-oss/Kontakt-oss/ Heihei. Jeg bor dessverre på sørlandet,en time fra krsand..så ikke så lett det. Men vi har helsestasjon her jeg bor,så håååper det har oppe til uken. Jeg håper det er noe som ikke er alvorlig,jeg har jo ikke hatt noen store plager med det..Men jeg er alikevell redd..hehe. Tusen takk for svar,skal sjekke ut nettsidene!
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #25 Skrevet 19. desember 2010 Hvis du synes det er ok å lese engelsk: http://www.mayoclinic.com/health/std-symptoms/ID00053 Takk,skal inn å lese :-)
Iconic Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #26 Skrevet 21. desember 2010 Hei,vet ikke om dere bryr dere om dette men,tenkte jeg kunne si ifra åssen det gikk :-) Jeg gikk ned til helsestasjonen idag og snakket med helsesøstra..og vi ble enige om at det var lurest å bli sjekket av gynekolog..Noe jeg gjorde, og det var ekstremt flaut! Fikk vite hva det var med en gang,og det var kjønnsvorter :s Glad det ikke var noe mer iallefall. Jeg fikk resept på krem osv,så tror det ordner seg! Tusen takk for alle svar og hjelp,setter mye pris på det alså :-)Var livredd en stund kan du si,hehe. Klem
CafeLatte Skrevet 21. desember 2010 #27 Skrevet 21. desember 2010 Hei,vet ikke om dere bryr dere om dette men,tenkte jeg kunne si ifra åssen det gikk :-) Jeg gikk ned til helsestasjonen idag og snakket med helsesøstra..og vi ble enige om at det var lurest å bli sjekket av gynekolog..Noe jeg gjorde, og det var ekstremt flaut! Fikk vite hva det var med en gang,og det var kjønnsvorter :s Glad det ikke var noe mer iallefall. Jeg fikk resept på krem osv,så tror det ordner seg! Tusen takk for alle svar og hjelp,setter mye pris på det alså :-)Var livredd en stund kan du si,hehe. Klem Hei ts så bra det ordnet seg.Nå forsvinner det sikkert fort du har fått behandlig det er det viktigste.Nå kan du nyte juletiden.Og husk kondom fra nå av.God jul
womenwomen Skrevet 21. desember 2010 #28 Skrevet 21. desember 2010 Ja,jeg var ganske sint jeg også,og det er jeg fremdeles! Det er 11 mnd siden nå da. Jeg tok graviditet test 1 mnd etterpå,og var heldig vis ikke gravid! Han var en drittsekk ja. Jeg er livredd for hva som feiler meg.. Tusen takk for støtte! Tenker at sånne karer vil gjøre dette igjen , om de slippr unna noe ubehag i ettertid med denne høyst umodne , uansvarlige og farlige risiko-adferden sin . Og desverre går dette ut over kvinner som stoler nok på han - til at de faktisk går til sengs med han . Å gjøre slikt er på kanten av hva som er lovlig . Å tvinge seg til samleie / lure seg til samleie uten gummi ved å rive den av uten at dama merker det - er jo for fan kriminell oppførsel .Og burde derfor kunne straffes med bøter - rett og slett for å beskytte kvinner mot han . Ha farer jo rundt å smitter folk også ...Hadde han hatt HIV - kunne han i hvertfall blitt fengslet og anmeldt for oppførselen sin . Verst av alt er at man " stoler " på at de man går til sengs med - normalt sett og automatisk forstår behovet for kondom .Og at de forstår at jenta ikke ønsker å bli gravid etter natta . Lurt til å bli gravid rett og slett . Er det rart det er utrolig høyt tall aborter blant unge kvinner - om mange menn oppfører seg like uansvarlig og totalt umodent ved sexuell omgang med kvinner ? Kanskje vi må rette søkelyset på MENNS ADFERD OG OPPFØRSEL når det gjelder aborter og kjønnssykdom og ikke skylde på at det er kvinnen som slurver med prevensjon . I dette tilfellet hadde ikke kvinnen mulighet til å unngå å havne i vansker - pga mannen lurer av seg gummien midt under et samleie .Hårreisende at det finnes så umodne og ansvarsløse menn som tenker egoistisk kunn på seg selv. Dette har skjedd også med en veninne av meg - og hun måtte ta abort pga en slik IDIOT som burde vært buret inne og fått seg en kraftig bot . Man kan faktisk ende opp steril og få psykiske plager etter slike episoder .Og kvinner har krav på litt " beskyttelse " mot slike SVIN av menn ... De burde ikke få gå løs rundt blant damer ...rett og slett !
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. desember 2010 #29 Skrevet 21. desember 2010 Hei, TS! Ville bare gi deg et par oppmuntrende ord: du har vært utrolig voksen og håndtert problemet ditt på en voksen måte. Kjønnsvorter er ikke verdens undergang! Jeg kjenner jeg er utrolig sur på han som ga deg kjønnsykdommen. Han tok faktisk av seg kondomen under samleiet, uten å ha rådført seg med deg? Så utrolig kvalmt! Og umodent! (womenwomen: innlegget du skrev tidligere i tråden er jeg faktik helt enig med deg i, og det skjer ikke så ofte!) Kondomen er jo til for nøyaktig denne grunnen: å ikke overføre kjønnsykdommer, samt å forhindre graviditet. Jeg lurer på: kan denne gutten straffes for handlingen sin? Det håper jeg!
Iconic Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #30 Skrevet 21. desember 2010 Hei ts så bra det ordnet seg.Nå forsvinner det sikkert fort du har fått behandlig det er det viktigste.Nå kan du nyte juletiden.Og husk kondom fra nå av.God jul Tusen takk! Hehe,det kan du være sikker på at jeg skal :-) God jul til deg også!
Iconic Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #31 Skrevet 21. desember 2010 Hei, TS! Ville bare gi deg et par oppmuntrende ord: du har vært utrolig voksen og håndtert problemet ditt på en voksen måte. Kjønnsvorter er ikke verdens undergang! Jeg kjenner jeg er utrolig sur på han som ga deg kjønnsykdommen. Han tok faktisk av seg kondomen under samleiet, uten å ha rådført seg med deg? Så utrolig kvalmt! Og umodent! (womenwomen: innlegget du skrev tidligere i tråden er jeg faktik helt enig med deg i, og det skjer ikke så ofte!) Kondomen er jo til for nøyaktig denne grunnen: å ikke overføre kjønnsykdommer, samt å forhindre graviditet. Jeg lurer på: kan denne gutten straffes for handlingen sin? Det håper jeg! Tusen takk for det! :-) Nei,heldigvis er det ikke det..Og jeg er kjempe glad for det ''bare'' var det også. Jeg var så sinna og sur at det kokte nesten over istad da jeg kom ut av helsestasjonen! Jeg hadde tross alt kjent han i nesten ett år og jeg stolte på han. Vi var med hverandre hver dag etter jul osv..Og snakket mye om absolutt alt. Så jeg begynte jo selfølgelig å stole på han. Noe jeg ALDRI skulle gjort. Før vi begynte sa han at han hadde testet seg og alt sånn,og det trodde jeg på.. Han begynte med kondom,men sa han ikke greide og komme med den osv..og jeg rakk jo ikke å si noenting før han var inne igjen..Så sa han at han skulle ta den på når han holdt på å komme..Noe han ikke gjorde.Så jeg måtte kjøpe angrepiller osv neste dag,og tok graviditettest 1 og 1halv mnd senere. Den var heldigvis negativ! Så etter det trodde jeg at jeg var kvitt problemene,men så skjer dette nå, nesten et år senere. Kan også si at jeg aldri har vært med han etterpå,jeg var bare sånn ''bruk og kast'' tydeligvis. Men jeg trodde at vi hadde noe..dum som jeg var. Jeg har fått en GOD lærepenge iallefall,så det kom jo noe positivt ut av det.. Uansett,kjempe god jul til deg!
Iconic Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #32 Skrevet 21. desember 2010 Tenker at sånne karer vil gjøre dette igjen , om de slippr unna noe ubehag i ettertid med denne høyst umodne , uansvarlige og farlige risiko-adferden sin . Og desverre går dette ut over kvinner som stoler nok på han - til at de faktisk går til sengs med han . Å gjøre slikt er på kanten av hva som er lovlig . Å tvinge seg til samleie / lure seg til samleie uten gummi ved å rive den av uten at dama merker det - er jo for fan kriminell oppførsel .Og burde derfor kunne straffes med bøter - rett og slett for å beskytte kvinner mot han . Ha farer jo rundt å smitter folk også ...Hadde han hatt HIV - kunne han i hvertfall blitt fengslet og anmeldt for oppførselen sin . Verst av alt er at man " stoler " på at de man går til sengs med - normalt sett og automatisk forstår behovet for kondom .Og at de forstår at jenta ikke ønsker å bli gravid etter natta . Lurt til å bli gravid rett og slett . Er det rart det er utrolig høyt tall aborter blant unge kvinner - om mange menn oppfører seg like uansvarlig og totalt umodent ved sexuell omgang med kvinner ? Kanskje vi må rette søkelyset på MENNS ADFERD OG OPPFØRSEL når det gjelder aborter og kjønnssykdom og ikke skylde på at det er kvinnen som slurver med prevensjon . I dette tilfellet hadde ikke kvinnen mulighet til å unngå å havne i vansker - pga mannen lurer av seg gummien midt under et samleie .Hårreisende at det finnes så umodne og ansvarsløse menn som tenker egoistisk kunn på seg selv. Dette har skjedd også med en veninne av meg - og hun måtte ta abort pga en slik IDIOT som burde vært buret inne og fått seg en kraftig bot . Man kan faktisk ende opp steril og få psykiske plager etter slike episoder .Og kvinner har krav på litt " beskyttelse " mot slike SVIN av menn ... De burde ikke få gå løs rundt blant damer ...rett og slett ! Tusen takk for at du skriver! Er ganske enig i det du sier også! Jeg hadde liksom ikke 'et valg'..Kan si at jeg har gått og uroet meg endel om det osv,for graviditet og nå kjønnsykdommer. Angrer på at jeg ikke sa SKIKKELIG ifra etterpå! Jeg ble rett og slett lurt,og trodde vi var mer enn bare venner. Men etter vi hadde sex har jeg ikke hørt et ord fra han. Dessverre bor vi i ei lita bygd,så alle kjenner alle her. Og de fleste vet om det. Men,ikke om etterfølgene selfølgelig. Dette høres sikkert slemt ut av meg,men jeg kommer ikke til å si det til han at han må få sjekket seg. Han løyg trossalt til meg,og det kan godt være han visste at han hadde det før vi gjorde det også. Viss ikke skal han få gleden av å finne det ut selv.. God jul til deg foressten
Gjest Heiduder Skrevet 21. desember 2010 #33 Skrevet 21. desember 2010 Tusen takk for det! :-) Nei,heldigvis er det ikke det..Og jeg er kjempe glad for det ''bare'' var det også. Jeg var så sinna og sur at det kokte nesten over istad da jeg kom ut av helsestasjonen! Jeg hadde tross alt kjent han i nesten ett år og jeg stolte på han. Vi var med hverandre hver dag etter jul osv..Og snakket mye om absolutt alt. Så jeg begynte jo selfølgelig å stole på han. Noe jeg ALDRI skulle gjort. Før vi begynte sa han at han hadde testet seg og alt sånn,og det trodde jeg på.. Han begynte med kondom,men sa han ikke greide og komme med den osv..og jeg rakk jo ikke å si noenting før han var inne igjen..Så sa han at han skulle ta den på når han holdt på å komme..Noe han ikke gjorde.Så jeg måtte kjøpe angrepiller osv neste dag,og tok graviditettest 1 og 1halv mnd senere. Den var heldigvis negativ! Så etter det trodde jeg at jeg var kvitt problemene,men så skjer dette nå, nesten et år senere. Kan også si at jeg aldri har vært med han etterpå,jeg var bare sånn ''bruk og kast'' tydeligvis. Men jeg trodde at vi hadde noe..dum som jeg var. Jeg har fått en GOD lærepenge iallefall,så det kom jo noe positivt ut av det.. Uansett,kjempe god jul til deg! Hva gjør du med en 20 åring? du var vel 15 når du møtte han? Tviler på at en 20 åring ville vært sammen med ei lita fjortis jente. Eldre gutter som går etter yngre jenter vil vanligvis bare ha sex. Det du forklarer høres ut som herpes Herpes får utbrudd med Blemmer som sprekker Herpes har en Inkubusjon tids på 2-3 Uker men første utbruddet kan skje flere månder ettepå. Du burde gå til Fastlegen din På Helsestasjonen sjekker de bare Klamydia. Du burde virkelig holde deg unna eldre gutter. og IGJEN Tviler på at en 2å åring vil være sammen med en 16 åring det er så bare dumt er så mange fjortis jenter som blir sammen med eldre gutter. Syns det er rart at jenter skal være så mye mer "Moden" En gutter og det er helt feil! Jenter er så lette og få til sengs om dagen! Det er så tragisk. Jeg er 18 år og eldre jenter faller lett for meg. Men som gutt har jeg styringa forde de fleste jenter er ute etter et ordentlig forhold. Men seriøst hold deg til folk på din egen alder. Det er ingen menn som forelsker seg i små jenter. Tenk deg han drar på natt klubber og fester og kulern mens du må sitte hjemme og se på disney channel mens han knuller løs på andre jenter. Også når du finner det ut sier han bare "Jeg var full" OIGså tilgir du han. Vært med på det så mange ganger igjenom venniner. Gutt 18
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 21. desember 2010 #34 Skrevet 21. desember 2010 Kanskje du kan kjefte litt på ham nå, TS? Det hadde værtfall jeg gjort.
Iconic Skrevet 21. desember 2010 Forfatter #35 Skrevet 21. desember 2010 Hva gjør du med en 20 åring? du var vel 15 når du møtte han? Tviler på at en 20 åring ville vært sammen med ei lita fjortis jente. Eldre gutter som går etter yngre jenter vil vanligvis bare ha sex. Det du forklarer høres ut som herpes Herpes får utbrudd med Blemmer som sprekker Herpes har en Inkubusjon tids på 2-3 Uker men første utbruddet kan skje flere månder ettepå. Du burde gå til Fastlegen din På Helsestasjonen sjekker de bare Klamydia. Du burde virkelig holde deg unna eldre gutter. og IGJEN Tviler på at en 2å åring vil være sammen med en 16 åring det er så bare dumt er så mange fjortis jenter som blir sammen med eldre gutter. Syns det er rart at jenter skal være så mye mer "Moden" En gutter og det er helt feil! Jenter er så lette og få til sengs om dagen! Det er så tragisk. Jeg er 18 år og eldre jenter faller lett for meg. Men som gutt har jeg styringa forde de fleste jenter er ute etter et ordentlig forhold. Men seriøst hold deg til folk på din egen alder. Det er ingen menn som forelsker seg i små jenter. Tenk deg han drar på natt klubber og fester og kulern mens du må sitte hjemme og se på disney channel mens han knuller løs på andre jenter. Også når du finner det ut sier han bare "Jeg var full" OIGså tilgir du han. Vært med på det så mange ganger igjenom venniner. Gutt 18 Jeg var 15 og han 19. Hadde kjent han i nesten 1 år på den tiden. Og jeg er ikke lett å få til sengs nei. Jeg hadde som sagt kjent han lenge,og vi var 'gode venner' trodde jeg,men tok feil der. Det betyr ikke at jeg er lett å få til sengs. Det er stor forskjell på å stole på folk og bare ligge med en hel haug. Vet ikke om det er meg du sikter til nå men. Vet ikke om jeg skal ta det som kritikk eller ikke, men siden du kaller meg 'liten fjortiss jente' så sier vel det seg selv. Herregud, ''holde meg til folk på min egen alder''? Jeg er snart 17,så er ikke en 'liten fjortiss jente som ser på disney channel', og du er ikke mye gamlere enn meg. Det er ikke stor forskjell i det hele tatt. Og når det kommer til modenhet og aldersforskjell synes jeg det skal være opp til personene selv,og om de føler at de ligger på likt nivå. En på 26 kan oppføre seg som en på 14. Og mange tenåringer kan oppføre seg mye eldre enn alderen sin.Alle mennesker er forskjellige. Viss du hadde lest tråden så hadde du sett at det ikke var herpes jeg hadde og at jeg har vært hos helsestasjonen og hos gynekolog,men takk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå