Iconic Skrevet 19. desember 2010 #1 Skrevet 19. desember 2010 Hei. Jeg er 16 år gammel. I begynnelsen av januar for snart ett år siden hadde jeg sex for første gang.Han var 20 og hadde gjort det en del ganger før..Men han sa han hadde sjekket seg osv. Jeg har ikke oppdaget dette før nå,og jeg er LIVREDD! Kan prøve å forklare åssen det ser ut 'der nede' : På utsiden ser det normalt ut tror jeg.. Inni kjønnsleppene er det dekt med hvite 'tettsittende' prikker. greier ikke forklare det helt.. Inni,på begynnelsen av åpningen nederst, er det hvite 'klumper' som sitter sammen.. Inni er det stor røde blemmer 3-4 stk..ulike former. Pluss noe som ligner på små kviser? VÆR så snill å hjelp meg! Noen ideer om hva det kan være? Jeg har ikke hatt noen plager med det,var tilfeldig jeg oppdaget dette. Jeg må mye på do,vet ikke om det har noe å si? HJELP! Jeg greier ikke snakke med mamma om dette..hun vet ikke at jeg har hatt sex engang. OG jeg vil ikke ødlegge hele julen for familien.. ;'( hjelp meg...
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #2 Skrevet 19. desember 2010 Muligens kjønnsvorter eller sopp? Har du smerter/kløe/svie?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #3 Skrevet 19. desember 2010 Muligens kjønnsvorter eller sopp? Har du smerter/kløe/svie? Har ikke merket noe til det noe som helst.. Tenkte først på kjønnsvorter siden det er noe som ligner på det. Men 'inni' er det 3-4 store røde blemmer/klumper (?) :S som er rundt 4-5 millimeter pr stk.. Jeg finner liksom ikke noe som ligner heller.. Sopp sjekket jeg også,men lignet ikke så mye på symptomene..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #4 Skrevet 19. desember 2010 Små kviselignende ting er vel normalt, tror jeg.. små og få mener jeg da.. men siden du er så ung, har du vel helsesøster på skolen, eller ved en helsestasjon? fant mye hjelp der når jeg var på din alder
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. desember 2010 Små kviselignende ting er vel normalt, tror jeg.. små og få mener jeg da.. men siden du er så ung, har du vel helsesøster på skolen, eller ved en helsestasjon? fant mye hjelp der når jeg var på din alder Ja,vet..men det er samtidig ikke som kviser visst du skjønner?hmm..+ det er så mye annet.. Helsestasjonen er åpen på tirsdag,vet ikke åssen det er nå i julen.. Men skal dit da.. Takk for svar Jeg er livredd..sitter bare å griner..hele julen blir jo ødelagt..huff
Gjest panda Skrevet 19. desember 2010 #6 Skrevet 19. desember 2010 jeg ville trodd d va kjønnsvortes, har du lest på nette?
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #7 Skrevet 19. desember 2010 Det ordner seg nok skal du se Men vet det ikke er lett, spesielt ikke når det er første gang en opplever slikt.. Husker jeg brøt helt sammen, men nå, been there done that et par ganger hehe.. Håper du finner ut av det iallefall
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #8 Skrevet 19. desember 2010 jeg ville trodd d va kjønnsvortes, har du lest på nette? Ja,har det.. Synes det er litt av det ligner, men så er det flere ting som ikke gjør det.. :s Det første svaret mitt der jeg forklarer..synes ikke det ligner på kjønssvorter? Det er ikke så mange bilder å finne på nettet..så er litt vanskelig å vite..
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #9 Skrevet 19. desember 2010 Ja,vet..men det er samtidig ikke som kviser visst du skjønner?hmm..+ det er så mye annet.. Helsestasjonen er åpen på tirsdag,vet ikke åssen det er nå i julen.. Men skal dit da.. Takk for svar Jeg er livredd..sitter bare å griner..hele julen blir jo ødelagt..huff Dra på helsestasjonen du om ikke dra til legen, han har taushetsplikt han og! Prøv å ikke bekymre deg for mye, du dør nok ikke før julen er forbi!
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #10 Skrevet 19. desember 2010 Det ordner seg nok skal du se Men vet det ikke er lett, spesielt ikke når det er første gang en opplever slikt.. Husker jeg brøt helt sammen, men nå, been there done that et par ganger hehe.. Håper du finner ut av det iallefall Ja,jeg håper det!.. Huff..jeg aner ikke hva jeg skal gjøre..Kan du fortelle litt om hvor gammel du var,om du fortalte det til forelderene dine (visst du var så ung) osv?..Bare viss du vil selfølgelig.. Føler meg helt alene nå..hm.. Takk
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #12 Skrevet 19. desember 2010 Dra på helsestasjonen du om ikke dra til legen, han har taushetsplikt han og! Prøv å ikke bekymre deg for mye, du dør nok ikke før julen er forbi! Jepp,skal det visst de har åpent på tirsdag Hehe,skal prøve,men ikke så lett.. Synes du jeg skal fortelle det til mamma? eller vente til jeg har fått sjekket meg? Er det veldig alvorlig og farlig? Sånn at det haster liksom? Vet at typer som HIV/AIDS er farlig da..men tenker på de andre?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #13 Skrevet 19. desember 2010 Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Og dør du av det så lærer du til neste gang. Så du kan ta det helt med ro. Du vet forresten at det er mulig å få kjøpt KONDOMER? De er til for at man skal slippe slike problemer som du har nå...
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #14 Skrevet 19. desember 2010 Husk kondom neste gang da Ja.. Men kan fortelle at jeg ikke ville hatt det uten, men han tok den av under uten at jeg merket det, litt senere sa han at han hadde gjort det fordi han ikke greide å komme uten.. Var litt forsent da..
Iconic Skrevet 19. desember 2010 Forfatter #15 Skrevet 19. desember 2010 (endret) Det som ikke dreper deg gjør deg sterkere. Og dør du av det så lærer du til neste gang. Så du kan ta det helt med ro. Du vet forresten at det er mulig å få kjøpt KONDOMER? De er til for at man skal slippe slike problemer som du har nå... Ja..jeg vet.. Sjekk svaret mitt over. Ville aldri gjort det visst jeg hadde visst det han gjorde.. Endret 19. desember 2010 av Iconic
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #16 Skrevet 19. desember 2010 Ja..jeg vet.. Sjekk svaret mitt over. Ville aldri gjort det visst jeg hadde visst det han gjorde.. Vel... Det finnes jo alltids jentesex...
womenwomen Skrevet 19. desember 2010 #17 Skrevet 19. desember 2010 Ja.. Men kan fortelle at jeg ikke ville hatt det uten, men han tok den av under uten at jeg merket det, litt senere sa han at han hadde gjort det fordi han ikke greide å komme uten.. Var litt forsent da.. Fy fan for et svin ! Han burde vært anmeldt for å spre både smitte og utsette deg ufrivillig for GRAVIDITET ! Man tar da ikke gummien AV midt under et samleie uten partnerens samtykke, viten og enighet om det ? Hvordan går det an å være så uansvarlig og egoistisk ? Vil si at du har blitt " misbrukt " av han . Han har gått langt utenfor " avtalen " og utsatt deg for både det ene og det andre . Kan slikt anmeldes ? Ville krevd ERSTATNING om jeg havnet i dilemma , ble smittet og kanskje utsatt for å måtte ta abort og andre " traumer " etterpå .Slikt bør kunne anmeldes . Sån oppførsel er ikke greit og kan neppe være helt lovlig og bør kunne anmeldes mener jeg ...om du havner i problemer nå ! Husk graviditets test også ...i tillegg til å sjekke deg for kjønnssykdom . Menn er ikke til å stole på .Ta ingenting de sier - for god fisk heretter : )
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2010 #18 Skrevet 19. desember 2010 Menn er ikke til å stole på .Ta ingenting de sier - for god fisk heretter : ) At faren din var mislykket betyr ikke at alle menn er det, womenwomen.
AnonymBruker Skrevet 19. desember 2010 #19 Skrevet 19. desember 2010 Hvis du synes det er ok å lese engelsk: http://www.mayoclinic.com/health/std-symptoms/ID00053
Gjest Ane Skrevet 19. desember 2010 #20 Skrevet 19. desember 2010 Hei Hvis du bor i Oslo kan du jo ta en tur innom klinikk for sexuell opplysning. De har gratis tilbud, selv om du nok må vente en stund (så det lønner seg å være der når det åpner.) Ellers så høres det ikke ut som noe veldig alvorlig. Hvis det er kjønnsvorter så er dette noe som er svært utbredt/vanlig og kan behandles med en enkel kur dersom det tas tidlig. Hvis du fortsatt er veldig nervøs så ring og snakk med noen og forklar symptomene. Det kan også hjelpe litt før du får undersøkt det skikkelig:) Lykke til http://www.sexogsamfunn.no/om-oss/Kontakt-oss/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå