Gå til innhold

Han drap katta!!

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg lurer mer på hvorfor Big Brother ble anmeldt av dyrebeskyttelsen? De slaktet vel ikke dyr?

Slaktet de ikke høner i BB?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

:o

Jeg skal ærlig innrømme at jeg så bildene i reportasjen,syntes det var grusomt :( ,og klarte bare lese litt av teksten...

Jammen glad jeg ikke ser Robinson!

Når en har et nært forhold til dette dyret så er det forferdelig å tenke på at noen kan drepe det for å spise det.Hadde jeg vært aldri så sulten så hadde jeg nok aldri spist en katt eller en hund....,fordi de er i en særstilling.De er kjæledyr og dermed en del av familien.Vennene våre.

Hadde jeg bodd på gård og hatt et "personlig forhold" til ei ku/sau så hadde jeg nok ikke likt at den ble slaktet heller,men det er jo på en måte slik det er... At man i andre deler av verden spiser det vi ser på som kjæledyr synes jeg er fælt,men det på en måte også forståelig da...om jeg nå ikke liker det :roll:

Men dette var for det meste norske mennesker,at norske mennesker kan slakte en katt...også le av det :evil: ...det synes jeg er unødvendig og grusomt..

Spesielt om barn ser på...

Skrevet

Må si jeg reagerte mest på at flere av deltagerne la ut om hvor DEILIG katten smakte... *være sjeleglad for å ha innekatt så ikke noen av de folkene der kommer og spiser opp min også*

Skrevet
(tenker litt sånn: for oss er jo katter og hunder "vennene våre"' date=' familiemedlemmer, personligheter, individer vi har et nært forhold til... Man spiser jo ikke vennene sine vel?!)[/quote']

Tenker litt sånn jeg og....

Ble virkelig dårlig da jeg hørte om dette jeg. Kan fort bli tårer av sånne hendelser....

Det er vel forskjell på kosedyr og "spisedyr" ?

:evil: :grine:

Skrevet

Tenker dere ikke på at de som kræsjet i fjellene år tilbake spiste mennesker, i filmen "Alive" som er basert på en sann historie. Greit nok at disse menneskene allerede var døde og de ble ikke slaktet, men de spiste uansett mennesker. Noe de på forhånd kanskje ville nektet på at de noen gang ville gjøre...?

Denne katten var jo likevel død i de andre deltakernes øyne etter at denne gutten slaktet katten. Og som nevnt, han er vokst opp i en annen kultur hvor dette er normalt og vanlig.

Sult gjør noe med en.

At de beskriver hvor godt det smakte, gjør det noe da? Sier jo litt om at de synes det smakte godt til tross for hva de tenkte om saken på forhånd, tror jeg da.

Jeg hadde nok også tatt en jafs av denne katten. Uansett hvor motbydelig jeg synes det virker i dag. Når settingen blir en annen kan man bryte egne grenser og prinsipper for å overleve hverdagen, for å mestre hverdagen på best mulig måte.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Er enig med Care sitt hovedinnlegg - synes det kattedrapet og kattespisingen i Robinson var rett og slett motbydelig. :evil:

Det er IKKE god underholdning å vise sånnt på TV, og i alle fall er det ikke god underholdning å legge opp til at noe sånnt skal kunne skje. Husker at jeg ble litt rystet over første gangen de skulle slakte dyr i første sesong med Farmen, men slo meg til ro fordi det var tross alt slaktedyr, mat-dyr - ikke en katt som tilfeldigvis (og hvor tilfeldig da - hva gjør egentlig en svart pusekatt på en sånn øy....?) svinser innom Robinson-leiren!!

Motbydelig var det! Det er min mening! :sinna:

Skrevet

Hadde jeg hatt muligheten der og da, så hadde jeg ikke tvilt et sekund på å kverke katta. Dyr er dyr, og jeg synes det er teit å opphøye en lodott som tilfeldigvis er god til å tilpasse seg mennesker. Det er mange andre ting vi også bruker som husdyr, jeg nevner i fleng

-rotter

-griser

-hamster

-div fugler

-fisk av ulik størrelse

-geiter

-kaniner

-marsvin

-mus

Hva gjør katten annerledes? Hva gjør den bedre, bortsett fra at den i det ene øyeblikket er folkekjær og i det andre er et kaldblodig rovdyr som bæsjer på naboens veranda? Jeeeesuuus.... Det er en slu lodott, for pokker.

Skrevet
....Jeg vet at de spiser katter bl.a i Kina....

Nåvel... De spiser nok ikke så mye katter i Kina akkurat.. Katten blir der sett på som ett mer eller mindre hellig dyr, pga. dette med dens "ni liv" og evne til å overleve alt...

Må si jeg reagerte mest på at flere av deltagerne la ut om hvor DEILIG katten smakte... *være sjeleglad for å ha innekatt så ikke noen av de folkene der kommer og spiser opp min også*

Hvor seriøst mener du egentlig det der?

Man skal vel ikke ha fulgt med så alt for mye for å vite at deltakerne i Robinson ikke har spist spesielt mye kjøtt (eller mat generelt) de siste ukene, klart alt man får i seg smaker deilig da... Det skal vel heller ikke så alt for mye til for å forstå hvor isolert og "utenfor verden" man lever på en slik øy (eller i en annen Reality-serie). Man oppfører seg, spiser, reagerer og lever på en helt annen måte enn hva man ville gjort i det virkelige liv.

Skrevet
(tenker litt sånn: for oss er jo katter og hunder "vennene våre", familiemedlemmer, personligheter, individer vi har et nært forhold til... Man spiser jo ikke vennene sine vel?!)

HELT enig. Tenk om jeg skulle spise min lille Fant :cry: No way!!

Har aldri sett Robinson og nå ville jeg ihvertfall ikke drømme om det engang :kjempesinna:

Skrevet

Jeg synes det er vemmelig !!!

Man spiser ikke kjæledyr ! sånt er det bare ! .....vemmelig !!!!! :evil:

dakal pusen :( ..............sånt gjør de BARE for å skape seer underholdning - og det på en stakkars katts bekostning. Jeg ser IKKE underholdningsværdien i å drepe kjæledyr. Og hvilke signaler sender dette til de som ser på?? Hvilke grusomme holdninger kan dette skape ..? At det er ok å plage og drepe kjæledyr ! ... Det er sannelig nok dyremishandling rundt om i landet om man ikke skal vise sånt på tv og late som om det er helt normalt ! ..... Barn og unge kan være grusomme mot dyr i sin utforsker trang eller sadisme .....og jeg liker IKKE at sånt sendes . Det er på en måte å legitimere det .....

*bastante meninger fra en dyrevenn*

Gjest Embla s
Skrevet

En annen ting er at katter er predater... Syns det virker vemmelig å spise predat kjøtt. :roll:

Skrevet
En annen ting er at katter er predater... Syns det virker vemmelig å spise predat kjøtt.  :roll:

Vil du forklare for meg..... :o

Gjest Embla s
Skrevet

Vil du forklare for meg..... :o

Joda, dyr som spiser andre dyr.

Gjest Embla s
Skrevet
Drap av dyr er ikke automatisk mishandling.

Enig, og drap av søte dyr burde ikke sees annerledes på en drap av "stygge" dyr.

Skrevet

Joda, dyr som spiser andre dyr.

Har jeg faktisk aldri tenkt over.........mesteparten av dyrene vi spiser er jo drøvtyggere ja......Fisk spiser jo andre dyr da........

Gjest Embla s
Skrevet
Hadde jeg hatt muligheten der og da, så hadde jeg ikke tvilt et sekund på å kverke katta. Dyr er dyr, og jeg synes det er teit å opphøye en lodott som tilfeldigvis er god til å tilpasse seg mennesker. Det er mange andre ting vi også bruker som husdyr, jeg nevner i fleng

-rotter

-griser

-hamster

-div fugler

-fisk av ulik størrelse

-geiter

-kaniner

-marsvin

-mus

Hva gjør katten annerledes? Hva gjør den bedre, bortsett fra at den i det ene øyeblikket er folkekjær og i det andre er et kaldblodig rovdyr som bæsjer på naboens veranda? Jeeeesuuus.... Det er en slu lodott, for pokker.

Jammen - hvis du har en "kosegris" altså en gris som bor sammen med deg i huset, så er det vel temmelig utenkelig å slakte/spise den? Mens å slakte og spise en gris fra grisehuset blir noe helt annet?! Samme med kaniner - jeg ville vel aldri spist min dvergwedder, mens da jeg vat mindre, hadde jeg kaniner (i bur ute) som jeg slaktet og spiste... (men disse var jo ikke kosedyr i utgangspunktet...). Hvis du hadde hatt en ku som kosedyr, ville du vel ikke spist indrefileten til dette dyret? Selv om du generelt syns indrefilet er ganske godt...?!

Skrevet

Denne katten var jo ikke deres kosekatt, den kom jo vandrende inn uen å ha vært sett før.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg leste i dag at det var en villkatt? Og - han som utførte udåden har vokst opp i en kultur hvor de spiser katter (m.m.) så for ham var vel dette en naturlig ting å gjøre?

Jeg tenker at for noen er dette skikkelig vemmelig, mens for andre er det en helt grei ting å gjøre. Om det er dyremisshandling som bør anmeldes, avhenger vel av måten dyret ble avlivet på?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...